Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par som kunne tenke oss og besøke New York i begynnelsen av mai.

Til dere som har vært der, er en langhelg (torsdag - søndag) nok? Eller burde vi satset på en uke?

Og vet du om noen ok hotell hadde jeg satt stor pris på tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Nei, det er egentlig ikke nok med en langhelg men det er bedre enn ingenting :-) Kona og jeg var nettopp på shoppingtur der og vi var der onsdag til onsdag. Jeg holder på å skrive reisebrev nå men her er mitt reisebrev fra sist gang i NYC: http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm

Denne gang bodde vi på Quality Inn i Long Island City siden hoteller på Manhattan har blitt så dyre. Men dette hotellet var egentlig ganske bra plassert...kun 2 stopp med subwayen til Manhattan :-)

Skrevet
Vi er et par som kunne tenke oss og besøke New York i begynnelsen av mai.

Til dere som har vært der, er en langhelg (torsdag - søndag) nok? Eller burde vi satset på en uke?

Og vet du om noen ok hotell hadde jeg satt stor pris på tips :)

Vi var der på sensommeren i år. Kom onsdag og dro mandag. Vi følte at vi gjerne skulle vært der enda lenger.

Synes torsdag-søndag hørtes litt kort ut, så hvis lommeboken tillater det ville jeg lagt til noen dager. (Man taper jo litt på flytid og i tidsforskjeller.)

Skrevet
Hei

Nei, det er egentlig ikke nok med en langhelg men det er bedre enn ingenting :-) Kona og jeg var nettopp på shoppingtur der og vi var der onsdag til onsdag. Jeg holder på å skrive reisebrev nå men her er mitt reisebrev fra sist gang i NYC: http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm

Denne gang bodde vi på Quality Inn i Long Island City siden hoteller på Manhattan har blitt så dyre. Men dette hotellet var egentlig ganske bra plassert...kun 2 stopp med subwayen til Manhattan :-)

Takk for svaret, skal sjekke ut det hotellet. Spørs om vi ikke må ta en uke, ja....

Skal sjekke ut reisebrevet også :)

Skrevet

Jeg skal til min elskede by igjen i 9 dager i mai, altfor lite :) Sist var jeg der i 90 dager :fnise: og det var heller ikke nok, og nå har jeg bare 10% av tiden.. Hvis dere ikke har noe i mot å dele bad så finnes Latham i Midtown (vær obs på at deler av hotellet er "mødrehjem" så kryr visst av unger der) som er rimelig for å være midt på Manhattan, ligger et steinkast unna 5th avenue på 27 eller 28th street... Jeg har bodd på 31st street før, så det er et fint utgangspunkt på å utforske Manhattan.. Jeg kommer sikkert til å bo der, hvis jeg ikke gutser til å bestiller meg seng på et dorm med 10 senger til 200 kr natta :P En jeg kjenner har gode erfaringer med Park 79 Hotel på W 79st street, lett å komme seg til byen med metro og nært Central Park. Det er de to jeg har vurdert for denne turen, siden jeg reiser alene... Venninna mi og familien var i New York og besøkte meg og de bodde på Hotel New Yorker på W 49th street og det var veldig greit:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg synes det høres veldig kort ut. Med tanke på den lange (og gjerne dyre) flyreisen, og størrelsen på byen, ville jeg vært der minst en uke. Det tar litt tid å orientere seg og bli kjent, og dagene går utrolig fort der.

Bli der lengre!!! :) New York er en fantastisk spennende by med utrolig hyggelige og hjelpsomme mennesker. Du kommer nok til å stortrives!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns det høres kort ut. Når man bruker så mye tid på reising, og man skal venne seg til en ny døgnrytme, syns jeg en langhelg er i korteste laget. I tillegg er det mye å se. Jeg ville hatt en uke.

Skrevet

Jeg har bodd i New York og synes en langhelg er allt for lite. Bentley Hotel på 61 gate er super synes jeg. For et rom koster det omlag 850 kr og prisene på hotelle har ikke gått opp siden 2004 hvertfall.

Et tips, disse åpne turistbussene er en morsom mulighet til å se mye av byen.

Når det gjelder shopping så er det et outlet store nede wed Ground Zero som er verdt et besøk. Husker ikke hva det heter, men vet de har markedsført seg som Nys best kept secret.

Skrevet
Jeg har bodd i New York og synes en langhelg er allt for lite. Bentley Hotel på 61 gate er super synes jeg. For et rom koster det omlag 850 kr og prisene på hotelle har ikke gått opp siden 2004 hvertfall.

Et tips, disse åpne turistbussene er en morsom mulighet til å se mye av byen.

Når det gjelder shopping så er det et outlet store nede wed Ground Zero som er verdt et besøk. Husker ikke hva det heter, men vet de har markedsført seg som Nys best kept secret.

Century21, 22 Cortlandt street ;) Vær der tidlig :)

Skrevet
Century21, 22 Cortlandt street ;) Vær der tidlig :)
takk skal du ha!
Skrevet

Enig i at en langhelg er litt kort tid, men det syntes jeg med en uke også. Var der en uke i forfjor og en uke i fjor. Bodde første året i downtown på et hotell som het Cosmopolitan hotell, var veldig rent og vi var fornøyde. Subwayen var rett utenfor hotellet, men vi syntes det ble litt unna de områdene vi liker best på Manhattan, så i fjor bodde vi på Pod Hotel. Super beliggenhet og queen size rommene var overraskende bra.

Hotell er veldig dyrt på Manhattan, begge disse to blir regnet som rimelige kr 1400/natt; for et dobbeltrom med eget bad.

New York er en by i hvert fall jeg aldri blir lei av, så gled deg masse!

Skrevet

jeg synes det er for kort tid. Var der i 10 dager forrige gang og skulle gjerne ha vært der enda lenger..

men har dere bare en langhelg så ville jeg ha planlagt veldig godt.. slik at dere fikk med dere det dere vil se og gjøre der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...