Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. april 2003 #1 Del Skrevet 21. april 2003 25 g gjær 3 dl lunkent vann 2 ss olje 1 ts salt 150 g durum hvetemel 300 g vanlig hvetemel Pensling: god olivenolje tørket rosmarin grovt salt Disse er gode til salater og gryteretter og til et glass rødvin! Oppskriften er på to lengder som igjen skjæres i biter. Lag vanlig gjærdeig og la den heve til dobbelt størrelse. Bland i olje, salt og mel. Del deigen i to og trykk ut flate lengder på en bakeplate. Pensles med olje og drysses med salt og rosmarin. Stekes ved 200 grader i 15-20 minutter. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 21. april 2003 #2 Del Skrevet 21. april 2003 Takk! Denne skal skrives ut i morgen når jeg kommer på jobb! Gleder meg til å teste de ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anie uinlogget Skrevet 22. april 2003 #3 Del Skrevet 22. april 2003 Mmm... denne hørtes god ut Minnie Men kan jeg få spørre hva durum hvetemel er Hva slags nytte gjør den i forholdt til å bare bruke vanlig hvetemel :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. april 2003 #4 Del Skrevet 22. april 2003 Mmm... denne hørtes god ut Minnie Men kan jeg få spørre hva durum hvetemel er Hva slags nytte gjør den i forholdt til å bare bruke vanlig hvetemel :oops: Durum-hvete er en finere type gulaktig hvete som brukes i bla. pasta. Har du ikke Durum kan du bare bruke vanlig mel. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. april 2003 #5 Del Skrevet 23. april 2003 Rosmarin brødet heter egenrlig foccasia, og er en sikker suksess her hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå