Gå til innhold

Få henne tilbake igjen (?)

Anbefalte innlegg

Gjest Kåre Jonny
Skrevet

Hei, jeg er en gutt på 16 år som har blitt dumpa av den perfekte kjæresten for noen dager siden.

Jeg traff henne når jeg var på fylletur. Var ikke så alt for drita men hadde drukket så mye at jeg trute å ta kontakt med henne.

Etter noen kinoturer på byen inviterte jeg henne bort til meg. Det gjentok seg noen ganger før hun innviterte meg bort til henne. Det ble ganske serriøst om jeg fikk mye kontakt med foreldrene hennes, mens hun deriomot ikke fikk så mye kontakt med mine foreldre. Hun innviterte meg også med på juleball. Jeg var med og traff mange av venninnene hennes og typene deres. Mange hyggelige mennesker, det skal sies. Hun traff også to tidligere kjærester og det kom en kammerat av henne som er et år eldre enn meg. Jeg likte ikke helt det, men hun ga ikke noen antydning til å ha kjærlighetsfølelser for noen av dem.

Ballet gikk ganske fint. Vi oppførte oss slik vi pleide å gjøre, en smule mye kyssing og litt dansing. Etter ballet hadde hun det litt travelt. Jeg kjøpte ett hjerteformet smykke til 500,- kr av en venninne av henne som jobber i en gullsmedbutikk. På lillejulaften var jeg invitert bort til henne av foreldrene. Hele dagen virket hun ganske trist og hun ga lite tegn til å bry seg om meg i forhold til det hun pleide å gjøre. Når jeg prøvde å kysse henne snudde hun seg bare bort og sa at hu hadde nettopp vært forkjølet og ikke ville smitte meg rett før jul.

Julaften kom og jeg åpnet gavene jeg hadde fått fra henne. En t-skjorte og et kort med masse hjerter og noen bilder av oss to fra ballet inni samt en julehilsen der det sto "God Jul og Godt Nytt år".

Andre juledag kom hun hjem fra besteforeldrene (der hun hadde feiret jul) og hun kom opp til meg fordi vi måtte snakke litt sammen. Hun forklarte at hun hadde mistet kjærestefølelsene sine for meg, og etter ballet hadde hun sett på meg som en venn. Hun prøvde å gi tilbake smykket, men jeg fikk henne til å beholde det. Hun forklarte meg at det ikke var noe feil med meg, vennene hennes hadde tilogmed lagt merke til at hun hadde vært så mye gladere hele tiden etter hun traff meg og hun ville fortsatt ha meg i livet sitt. Hun ville ikke at det skulle slutte på den måten sa hun. Vi ble enige om å finne på ting som venner å se om følelsene kom tilbake igjen. Nå er jeg ute etter tips om hva jeg bør gjøre for å ikke ødelegge noe.

Hva bør jeg gjøre og hva bør jeg ikke gjøre?

Jeg fikk noen tips fra venninnen hennes (som hjalp meg å finne julegave til henne). Hun mente at jeg måtte prøve å være så romantisk som mulig når jeg var med henne, gi henne søte komplimanger og sende henne en pen sang og si at "denne sangen minner meg om deg." Hun mente også at jeg burde si at jeg savner henne.

Gode tips? Noen som har gode tips til romantiske handlinger?

Det er kanskje også vært å nevne at på andre juledag avtalte vi at vi skulle finne på noe i helgen, men når jeg la opp til at vi skulle finne på noe i går og idag virket det som hun bare fant på en dum unnskyldning.

Er det håp for meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg ville ha ligget litt lavt i terrenget, heller det enn å gi henne for mye oppmerksomhet. Gjør du det, blir hun fort lei og får ikke tid til å savne deg. Mitt råd er å trekke deg tilbake og gi henne space. Si gjerne at du er glad i henne og vil at det skal være dere to, men at du respekterer hennes følelser og at du ikke skal mase.Vær der for henne men ikke overrøs henne med kjærlighetserklæringer. Få henne til å savne deg litt og kjenne på følelsene sine . Lykke til :)

Skrevet
Jeg fikk noen tips fra venninnen hennes (som hjalp meg å finne julegave til henne). Hun mente at jeg måtte prøve å være så romantisk som mulig når jeg var med henne, gi henne søte komplimanger og sende henne en pen sang og si at "denne sangen minner meg om deg." Hun mente også at jeg burde si at jeg savner henne.

Gode tips? Noen som har gode tips til romantiske handlinger?

Nei. Neineineineinei. Nei! Å overøse henne med komplimenter og romantisk 'mas' er selvmord i denne situasjonen. Du burde gi henne litt tid til å savne deg.

Skrevet

Helt enig med gjest over her.. Hørt uttrykket "You don't know what you got 'till it's gone"? La henne få føle på det litt, og ligg litt lavt i terrenget. For om hun har følelser for deg så vil det vise seg når hun får deg "litt på avstand". Så ligg litt lavt i terrenget.. ;)

Gjest Kåre Jonny
Skrevet

Betyr det at jeg skal prøve å ta så lite kontakt med henne som mulig?

Skrevet
Betyr det at jeg skal prøve å ta så lite kontakt med henne som mulig?

Nei, å ligge lavt i terrenget betyr at du skal grave en vollgrav og putte deg så langt du kan ned i den... :kaffe: Fra spøk til revolver: Ja, det betyr at du skal tøyle kontakten litt...Da innser hun kanskje hva hun er i ferd med å "miste" :rødme:

• Liker 1
Skrevet

Hei. Du skal få noen råd fra en mann også.

Tenårene kan være en litt vanskelig tid når det gjelder jenter og denslags, men jeg synes likevel at du kanskje bør huske på at de romantiske forbindelsene du skaffer deg som 16-åring ofte ha en tendens til å kjølne eller koke bort i kålen før eller senere. Noen klarer sikkert å få et slikt ungdomsforhold til å fungere ganske lenge, men personlig kjenner jeg ingen som har klart det. Selv ikke etter at de har giftet seg noen år senere.

Jeg regner med at dette ikke akkurat er det du ønsker å høre. Sannsynligvis bryr det deg ikke så veldig mye heller. I stedet synes jeg at du skal spørre deg følgende: Hvor mye betyr hun for deg? Eller med andre ord: Hvor mange bekymringer er hun egentlig verdt?

Min innstilling til kjærligheten er at den skal være gjensidig. Det skal være en gjensidig grad av interesse og tiltrekking. Overtalelse, omvendt psykologi, triks og strategier skal liksom ikke være nødvendig når man har snublet over noe som det virkelig er verdt å satse på. Jeg har dessverre gjort diverse kompromisser med hensyn til kjærligheten tidligere, og dette er en feil jeg ikke har lyst til å gjenta igjen. Når det er sagt, så skal du få lov til å gjøre dine egne feil. Det er jo tross alt dette man lærer av.

Jeg henger meg på de som har svart i denne tråden tidligere, men jeg har en litt annen vinkling på det. Trekk deg tilbake for din egen del, ikke for hennes. Det å sitte og vente på at noen skal ombestemme seg kan være en vond og langdryg affære, slik at det beste du kan gjøre er å ta avstand og komme deg videre. Spill altså ballen over til henne, men ikke sitt og vent på at noen skal blåse i fløyta. Få det litt på avstand, og plukk heller så opp trådene igjen senere dersom noe skulle forandre seg.

• Liker 1
Skrevet

Ew..

Ok, dette er litt vanskelig.

Først.

Du er 16, mann. Det er seriøst nesten samme sjansen for å vinne i lotto, som at den greia der skal vare noe særlig..

1. Slutt å ha høye forhåpninger, jeg lover deg. ALT blir mye lettere når du har i bakhodet at det finnes andre mennesker og en god del av de er både søte, morsomme og har pupper også.

2. Slutt å kvel dagliglivet hennes med oppmerksomhet. Uansett om hun finner deg aldri så interessant, så har du nettopp overdoset hennes hverdag med full kjæreste+venner+familie-pakka. Det er drastisk forandring, og neppe noe som gjør annet enn å rett og slett skremme henne..

3. Kultiver omgang sosial omgang med jenter, øvelse gjør mester. Om du kan beholde henne som venn, so much the better (akkurat nå ser det meget labert ut). Si gjerne at du har innsett hva du har gjort feil, ta gjerne tilbake smykket, og tilby deg å selge det og kjøpe kinobilletter for det i stedet hvis hun har lyst til det. Klissete sausete romantikk blir tillagt masse, masse betydning som ikke hjelper, snarere tvert imot. Det krever ferdigheter for å se når det passer å dra frem tente lys og fiolinmusikk og når det er best å bare spandere tyggis.

5. Get your cool on. Dette er ikke akkurat en liten oppgave før man er fylt 16 og et halvt, men.. jo før jo heller. Aldri prøv for mye, og lær deg å se hva som foregår rundt deg.

Til den kvinnelige andelen av forumet, jeg har aldri vært en jente på 16, så dere må gjerne opplyse meg mtp faktaopplysninger og presisjoner ;)

Skrevet

Det du egentlig trenger å høre nå er at det ikke er håp! For det kan få deg til å få tankene på andre ting og komme deg litt videre.... Det kan være alt blir bra igjen, men jeg tror nok det er best å se for seg resten av livet uten henne og så heller bli positivt overrasket om noe skulle forandre seg!;-)

Jeg sitter mye i den samme situasjonen som deg, bare at den nå ha pågått i flere måneder.

I starten gjorde jeg den feilen at jeg ofret alt for henner, gjorde romantiske ting og pushet på henne med masse godsaker...i tillegg gråt jeg ofte foran henne og maste om at hun var det eneste jeg ville ha og hvor mye jeg elsket henne!

Dette var noe av det dummeste jeg har gjort ser jeg i ettertid, jeg burde latt henne få tid for seg selv og kjenne på savnet!

Men for at hun skal få muligheten til å savne deg, må hun ha gode minner om hvor godt dere hadde det...derfor tror jeg det kan være lurt å invitere henne med på en helaften med middag og kino ute, eventuelt film, massasje og middag hjemme....men husk å presiser for henne at det er da en date, ikke en kveld med tidsfordriv for to venner! Så når dere går hver til deres spiller du ballen til henne med å si at det har vært kjempe koslig og at du har lyst å finne på noe mer i nærmeste fremtid men at det nå er hennes tur å foreslå/finne på noe, så lar du være å ta kontakt...vist det ikke går så lang tid før hun inviterer deg med på noe ijgen vil jeg tørre påstå at det i det minste er et lite håp fortsatt....

Ikke la vær å ta telefonen når hun ringer, eller svare på meldinger....men ikke vær den som starter msn samtalen eller ringer henne for å høre hva hun gjør på!=)

En annen viktig ting er at du må prøve å bli en mer interresang person, i ungdomsforhold er dette en veldig viktig faktor...spessielt om du har vært lenge sammen med henne, og hun vet -alt- om deg til enhver tid! La vær å fortelle henne hvor du er og har vært til enhver tid, finn på interessange ting med venner og veninner!

Noe som pirrer jenter mye er at andre jenter viser interesse i deg...det trenger ikke være mer enn som venner....men at andre jenter faktisk synes du er en interessang person har veldig mye å si i et ungdomsforhold da jenter ubevist bryr seg mye sosial status....

Jeg leste og en bok om dating mens jeg satt å hadde kjærlighetssorg, den forteller ikke så mye om forhold generelt...men den gir et utrolig godt perspektiv på hvordan jenter tenker! Damer blir sjekket opp over alt og ønsket av mange daglig, så kunster er å vri det på hodet å få en dame til å ønske deg...men da må du vise at du har flere valg, og at hun faktisk må jobbe litt for at nettopp DU, skal velge HENNE...og ikke noen andre....

Aldri gi noe til en jente uten at hun har fortjent det, da gjør du deg bare en bjørnetjeneste!! (Dette er litt på kanten , for i forhold må du egentlig alltid gi mer enn du får...ellers går alt skeis...dette gjelder for begge parter!) Så vist du i fremtiden merker at jenta begynner å gi mindre, er det lurt å forlange mer...og vertfall ikke gi henne mer i håp om at hun skal gi mer, for det funker sjelden!!

Det ble kanskje veldig rotete dette en fyllesyk 1. januar, men håper jeg klarte å svare på noen av spørsmålene!;-)

• Liker 1
Skrevet

Boken heter double your dating og finnes der du antageligvis finner det meste av filmen du ser....if u get my point?=)

Skrevet

Finn ei ny dame og sørg for at eksen din legger godt merke til det. Da blir hun sjalu vettu, og vil ha deg tilbake igjen. Desverre for henne er den nye frøkna di litt av et mirakel og du finner ut at det var like bra det ble slutt med hu forrige, hva var det hun het igjen?

En annen ting... Dyre gullsmykker er kanskje ikke er tingen så tidlig i et forhold. Hva tror dere jenter?

• Liker 1
Skrevet

Bare snakker om hvordan jeg hadde det som 16 åring... når jeg hadde såkalte "pauser" - det aller værste en gutt gjorde var å være pågående - da ble jeg lei. Ikke gi henne oppmerksomhet i det hele tatt - det er det eneste som kan funke.

Helt enig med epilson.. et gullsmykke er ikke tingen så tidlig. Da hadde jeg fått fullstendig panikk som 16 åring og følt meg litt for bunden.

Håper det ordner seg for deg!

Gjest Kåre Johnny
Skrevet

Huff, har ikke hatt noen som helst kontakt med henne siden nyttårshelgen. Føler at hun rett og slett ikke mente det at hun ville finne på ting sammen med meg som venner å se hvor det bar hen. O_O

Skrevet
Hei. Du skal få noen råd fra en mann også.

Tenårene kan være en litt vanskelig tid når det gjelder jenter og denslags, men jeg synes likevel at du kanskje bør huske på at de romantiske forbindelsene du skaffer deg som 16-åring ofte ha en tendens til å kjølne eller koke bort i kålen før eller senere. Noen klarer sikkert å få et slikt ungdomsforhold til å fungere ganske lenge, men personlig kjenner jeg ingen som har klart det. Selv ikke etter at de har giftet seg noen år senere.

Jeg regner med at dette ikke akkurat er det du ønsker å høre. Sannsynligvis bryr det deg ikke så veldig mye heller. I stedet synes jeg at du skal spørre deg følgende: Hvor mye betyr hun for deg? Eller med andre ord: Hvor mange bekymringer er hun egentlig verdt?

Min innstilling til kjærligheten er at den skal være gjensidig. Det skal være en gjensidig grad av interesse og tiltrekking. Overtalelse, omvendt psykologi, triks og strategier skal liksom ikke være nødvendig når man har snublet over noe som det virkelig er verdt å satse på. Jeg har dessverre gjort diverse kompromisser med hensyn til kjærligheten tidligere, og dette er en feil jeg ikke har lyst til å gjenta igjen. Når det er sagt, så skal du få lov til å gjøre dine egne feil. Det er jo tross alt dette man lærer av.

Jeg henger meg på de som har svart i denne tråden tidligere, men jeg har en litt annen vinkling på det. Trekk deg tilbake for din egen del, ikke for hennes. Det å sitte og vente på at noen skal ombestemme seg kan være en vond og langdryg affære, slik at det beste du kan gjøre er å ta avstand og komme deg videre. Spill altså ballen over til henne, men ikke sitt og vent på at noen skal blåse i fløyta. Få det litt på avstand, og plukk heller så opp trådene igjen senere dersom noe skulle forandre seg.

Utrolig bra svart:))

Skrevet
Huff, har ikke hatt noen som helst kontakt med henne siden nyttårshelgen. Føler at hun rett og slett ikke mente det at hun ville finne på ting sammen med meg som venner å se hvor det bar hen. O_O

Selvfølgelig vil hun ikke finne på noe med deg når det siste hun husker av deg var at du hang etter henne med tårefylte øyne og tunga langt nede på haken.

Gå videre på egen hånd nå. Gjør noe morsomt med kompiser og regn med at hun får høre om det. Da blir du attraktiv igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...