Gå til innhold

Drømmen om en voksende mage


aimee

Anbefalte innlegg

Hei Aimee.

Godt å lese at du har hatt en fin helg. Indisk mat står høyt i kurs hos meg også, det er virkelig nam. :D

Synes det er veldig imponerende at du klarer å hekle. Jeg prøvde en gang, og resultatet... la meg si det slik at håndarbeid IKKE er min sterkeste side. ;)

Skjønner godt at du ser frem til å fortelle andre om graviditeten, synes du er flink som klarer å holde det hemmelig, jeg. Det hadde jeg garantert ikke greid.

:klemmer:

Jeg trodde i mange, mange år at håndarbeid ikke var min sterkeste side også ;) Helt til en dag jeg bare fikk det for meg. Nå skal jeg strikke en Mariusgenser! Så satte jeg i gang (det er viktig med et ambisiøst med reelt mål) med pinner og oppskrift og en strikkeglad kollega som hjelpelærer. Det viste seg å være kjempegøy, genseren ble utrolig fin, og jeg fikk helt dilla.

For to år siden begynte jeg med hekling, etter at en venninne fortalte at "hekleskolen" finnes i alle oppskriftsblader, og sa at det var veldig lett. Hun hadde helt rett og jeg lærte meg det på null-komma-svisj.

Men det er klart, man må ha både tålmodighet og tid for å sette i gang med et sånt prosjekt. Og da jeg bodde i Trondheim hadde jeg ikke så mye på timeplanen bortsett fra jobb og trening. Her i Oslo strekker ikke tiden til så mye som i midt-Norges hovedstad :ler:

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny dag, nye muligheter. Jeg ser fram til morgenvakten i morgen fra 05.00, det betyr tidlig helg i morgen - herlig! Ja, nå høres jeg kanskje ut som en morgenfugl, men det er jeg ikke. Jeg må nesten snu døgnet før disse morgenvaktene, men det er alltid verdt det, når klokka blir 12 og jeg kan gå hjem.

Jeg var hos legen min for første gang i går. Fikk ny etter at jeg flyttet til Oslo. Var veldig spent på åssen han var, og ble heldigvis fornøyd. Tillitsfull mann-50 er en lege jeg liker. Fikk ny time om 4 uker, da skal jeg fylle ut helsekort, ta blodprøver, besøke jordmor osv. Det blir spennende.

På lørdag skal jeg ha 5 venninner på middag og lurer veldig på hva jeg skal servere! Jeg har vurdert lammestek eller tapas. Lurer på om jeg går for det siste. Da står det jo noe på bordet som alle liker, også er det alltid godt å ha noe framme som man kan spise på hele kvelden. Skal fortelle jentene om hva som har skjedd i magen min de siste ukene og skal bli så gøy!! Det blir fint for alle som vet hvor mye jeg har hatt lyst på barn de siste årene, men særlig for S. Hun ringte meg nemlig dagen etter jeg hadde testet positivt og fortalte at hun også var gravid! Og foreløpig termin er jaggu meg på samme dag som meg :D Vi har snakket og drømt om det lenge, at vi skulle gå gravide sammen, og nå ser det ut som om drømmen går i oppfyllelse *bank i bordet*

Det blir egentlig godt å si det til alle.

Ellers er det ikke så innmari mye som skjer i hverdagen min for tiden. Jeg lurer på om den nye jobben min er litt kjedelig. :sukk: Jeg sitter her bortgjemt i et landskap og stirrer i skjermen hele dagen. I dag er bare dag 5, og jeg er allerede glad for at dette bare er en 50% jobb fram til sommeren. Ikke et godt tegn. Heldigvis er jeg fremdeles tilkallingsvikar i bedriften og får jobbe som "ordentlig" journalist innimellom. I morgen for eksempel! Åh, det skal bli godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas er kjekk mat på venninnekvelder da :) Alltids noe alle liker og noe man kan snackse på lenge, namnam! Høres virkelig kjempekoselig ut at du og venninna di er gravid sammen, og atpåtil muligens har termin på samme dag! Wow! :) Såvidt jeg vet så er ingen av mine venninner gravide, men hvem vet, det er jo flere av de som jeg vet har lyst på barn så det kan jo fort endre seg det :fnise:

Er vel ikke et godt tegn at du kjeder deg allerede, etter fem små dager? ;) Men det er jo greit med en jobb, og du vet jo at det ikke er for evig og alltid!

Fant en ting til vi har til felles: vi har bodd i Trondheim begge to ;) Jeg skal faktisk til Bartebyen neste uke, besøke familie og venner, skal bli ordentlig kos! :)

Du får ha en fin dag, selv om det ikke er så morsomt på jobb :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er glad for at det kun er halvannen uke til vi kan fortelle det til alle vennene våre også. Og så er jeg så spent på om hun venninna som ikke drakk på julebordet forrige helg også er gravid! Det hadde vært så gøy! Du er heldig som skal gå gravid sammen med ei venninne! :) Tenk at dere får dele tiden sammen med alt fra ultralyd til kjønn på babyen og små spark i magen... Tenk om dere føder på samme dag!? :-D

Har dere tenkt noe på om dere vil vite kjønnet forresten? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas er kjekk mat på venninnekvelder da :) Alltids noe alle liker og noe man kan snackse på lenge, namnam! Høres virkelig kjempekoselig ut at du og venninna di er gravid sammen, og atpåtil muligens har termin på samme dag! Wow! :) Såvidt jeg vet så er ingen av mine venninner gravide, men hvem vet, det er jo flere av de som jeg vet har lyst på barn så det kan jo fort endre seg det :fnise:

Er vel ikke et godt tegn at du kjeder deg allerede, etter fem små dager? ;) Men det er jo greit med en jobb, og du vet jo at det ikke er for evig og alltid!

Fant en ting til vi har til felles: vi har bodd i Trondheim begge to ;) Jeg skal faktisk til Bartebyen neste uke, besøke familie og venner, skal bli ordentlig kos! :)

Du får ha en fin dag, selv om det ikke er så morsomt på jobb :klem:

Ja det er over ALL forventing at min venninne også er gravid nå. Dette er jo alle jenters drøm! Det er bare såå kult at vi kan gå å vagge sammen :ler: Det kan fort hende at noen av dine også er smelt på tjukka vettu, det er mange som ikke sier noe før etter 12 uker. Ikke som meg altså, som sprekker etter 6 ;)

Endelig er det helg og jeg skal ikke tilbake til den kjedelige jobben før på mandag *jippi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er glad for at det kun er halvannen uke til vi kan fortelle det til alle vennene våre også. Og så er jeg så spent på om hun venninna som ikke drakk på julebordet forrige helg også er gravid! Det hadde vært så gøy! Du er heldig som skal gå gravid sammen med ei venninne! :) Tenk at dere får dele tiden sammen med alt fra ultralyd til kjønn på babyen og små spark i magen... Tenk om dere føder på samme dag!? :-D

Har dere tenkt noe på om dere vil vite kjønnet forresten? :klemmer:

Ja, tenk om vi føder på samme dag! Oddsen er jo liten, men det hadde vært veldig gøy. Ironisk nok er jeg og venninnen min født med bare en dags forskjell, kanskje vi tar tradisjonen med videre til våre barn :)

Kjønn? Hmm, nei vet ikke enda. Vi snakker ikke så mye om det egentlig. Kan godt tenke meg at vi vil vite det, tror det blir opp til mannen til syvende og sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg flyttet tilbake til Oslo og fikk tilbake litt av strukturen i livet mitt, har det også påvirket når jeg står opp. Tenk, klokka er ikke ti en gang, og her sitter jeg lys våken og skriver! For ett år siden ville jeg sovet til i alle fall 12 og kanskje litt til. Hverdagen var ganske annerledes i Trondheim, da jeg jobbet full turnus med mye natt og hadde nesten alle dagene fri. Det var deilig, men jeg savner det ikke. Mye bedre å være her hvor familie og venner og de "kjedelige rutinene" er ;)

Noe av grunnen til at jeg våknet tidlig i dag, er fordi jeg har en stor middag å planlegge. Vi blir fem rundt bordet og på menyen står tapas. Mye gjør seg selv; manchego, serrano, laks og oliven. Men jeg må lage mine verdensberømte chili -og hvitløkskjøttboller, og det tar litt tid. Dessuten skal jeg kjøpe inn gode kyllingvinger, lage tomat -og løksalat og hva er det jeg har glemt nå... Jaja, har en liste her et eller annet sted.

Mannen var så utrolig snill og lagde aioli i går. Han hadde aldri lagd det før, og jeg sa det var vanskelig, men han ga seg ikke. Den første ble mislykka og tyntflytende, men da han prøvde igjen - ble den perfekt! *stolt av kjæresten min*

Jentene kommer klokka 19 i kveld, og da jeg fortelle at dette har vært de to lengste ukene i mitt liv, da jeg fant ut at jeg var gravid, men ikke ville si det før i dag. For en lettelse det skal bli! Og jeg gleder meg spesielt til å se ansiktet til S. som har en foreløpig termindato samtidig som meg :D

En ting til, før jeg gir meg. Jeg har bestemt meg for å si det til mamma på søndag. Jeg bare må. Det er jo mamman min, og hun må jo vite det, dessuten er jeg veldig nysgjerrig på hvordan hennes svangerskap har vært med meg og søsteren min. Hun kommer til å dåne! :ler:

Men da er det stopp inntil uke 12. Når alle venninnene vet det og mamma, da er det ingen andre som trenger å vite det. Og jeg kan fortsette dagene med litt lettere skuldre.

Vel, vel, det er lørdag og før jeg skal ut å handle, gjøre husarbeid, dusje og sminke meg, skal jeg nå NYTE denne morgenen. Og jeg gjør det på vanlig vis: kaffe, Aftenposten og P1 på senga.

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha det koselig i kveld, da! Høres ut som en hyggelig kveld, og en overraskende nyhet! Åh, nå skulle jeg ønske jeg også hadde mange venninner jeg kunne be på en koselig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skulle ønske jeg kunne lage litt mer enn pizza/lasagne når jeg fikk besøk :ler:

Håper det blir en flott kveld, blir nok morsomt å si det til hun ene vil jeg tro :) Så utrolig gøy å kunne være hjemme sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde en koselig kveld! :-D

Her går vi i gang med neste prøveperiode så snart tr er på plass, testen var negativ på lørdag og tempen sank både i går og i dag, så tr er nok på vei i løpet av dagen tenker jeg... Jaja, satser på bedre lykke neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg aimee! :) Håper du hadde en fin lørdagskveld med venninnene dine.. Tror nok de satte veldig pris på den gode tapasen din. Og hvordan tok de nyheten om graviditeten? Kan tenke meg det ble mye babyprat hjemme hos deg i går ;):babysmokk:

Er spent på reaksjonen fra mamma'n din også jeg... Min mamma ble kjempeglad på våres vegne men klarte ikke helt slappe av ettersom jeg kun var 7 uker på vei når jeg sa det.. Men etterhvert nå så har hun allerede begynt å handle inn mamma-klær til meg :fnise: (hun jobber i en kles-butikk), så frykten for at jeg skal miste har nok gått over til gleden over at vi venter barn og at hun skal bli mormor :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Gratulerer så mye :babysmokk:

Var det hyggelig i går med besøk? Og hva sa mamman din til de gode nyhetene? Har hun barnebarn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har helgen din vært?? Tapas er jo fantastisk godt!! Det har jeg også hatt i helgen!! :lur: er spent på hvordan venninnene og din mor tok nyheten??

Tror vi er ca like langt på vei. Vet du når du har forløpig termin?

Håper helgen din har vært glimrende!!! Klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GossipGirl

Hei.

Godt å lese at du har det fint, søta.

Håper du har hatt en fin helg. For min del har det stort sett gått i jobb, men det funker vel for en periode, det også.

Klem. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Hvordan var helgen? Hvordan reagerte venninnene dine og moren din? Tapas hørtes godt ut. Lyst til å legge ut oppskriften på de verdensberømte chili- og hvitløksbollene dine? ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en helt herlig helg!

Lørdag:

Det føltes ut som om jeg lagde mat absolutt hele dagen, og det var ikke så langt unna heller. Startet allerede halv tolv med innkjøp og satte i gang noen timer etterpå. Jeg gledet meg voldsomt til å sprekke nyheten, særlig til venninne S. som har foreløpig termin samme dag.

Etter hvert som de kom og satte seg ned rundt bordet, spurte en av jentene om ikke jeg skulle ha vin, og svaret ble noe sånt: "ehh.. kremt... jeg er gavid jeg". Jeg var mye spakere enn jeg trodde jeg skulle være :ler: Mens hakene datt ned på knærne, etterfulgt av 1 sekunds stillhet, ble det reneste hallaluja-stemningen i leiligheten! De reiste seg opp og hylte og alle ble kjempeglade. S. ropte ut "jeg er gravid jeg og!", mens hun omfavnet meg med tårer i øynene. Jeg blir helt rørt når jeg tenker tilbake på det nå, det var en utrolig fin opplevelse, og jeg har verdens beste venner!

Det ble naturlig nok mye babyprat den kvelden, med 2 nygravide, en med termin om noen uker og en nybakt mamma. Tapasen ble vellykket (enda jeg glemte en rett i ovnen pga alt oppstyret) og jeg er ti kilo lettere, nå som hemmeligheten er ute.

Søndag:

Startet dagen som vi alltid gjør, kaffe og Aftenposten på senga. Jeg var fremdeles euforisk etter gårsdagen. Denne dagen skulle også bli stor, mamma, stepappa og lillesøster skal endelig få vite hva som er i magen min akkurat nå.

Etter en liten stund tar mamma opp kalenderen og snakker om sommerferien. Alle reiseplanene og datoer og blablabla. Perfekt tidspunkt, tenkte jeg.

- Bare hold av 16 september, sa jeg.

- Javel, hvorfor det? Svarte mamma

- Jeg er gravid (overraskende nok, like spak som dagen før. Hva er det med dette tema som gjør at jeg mister stemmen?!)

Er det sant?? Sa mamma og smilte stort. Stepappa bare gapte og sa "hæ?!". Lillesøster hoppet opp av stolen og ga meg en kjempestor klem, hun har gledet seg til å bli tante i flere år allerede. Stepappa fortalte senere på kvelden at han hadde blitt veldig overrasket og ikke trodde at vi tenkte på sånne ting. Mamma sa at hun faktisk hadde tenkt på det på nyttårsaften, for hun hadde sett at puppene mine hadde blitt større :sjenert: Som hun selv sa "jeg ble skikkelig Dolly Parton selv, men jeg kunne jo ikke spørre deg om du var gravid pga det!" :ler:

Så, sånn var helgen. Alle rundt oss er glade, og det er vi og.

Formen min er som før, bare god og jeg får trent som før. Mamma var heldigvis ikke syk i det hele tatt i sine svangerskap, og fikk heller ingen strekkmerker. Jeg har hørt at sånne ting er arvlige, så jeg krysser fingrene for at jeg han fått de genene.

So far, so good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at nyheten ble godt mottatt! Det er så befriende å fortelle til de nærmeste :) Jeg blir også litt spak og forlegen når jeg skal fortelle til folk - rart!

Ha en fin mandag - håper uken din blir like herlig som helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...