Gå til innhold

Sensitiv og tørr hud i ansiktet

Anbefalte innlegg

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg blir lett tørr i huden over hele kroppen, og til ansiktet finner jeg ikke noe som fikser det. Nye kremer virker fint de første par dagene, til stor optimisme, og så flasser jeg bare. Fetere partier finnes også. Spesielt om vinteren er det en plage, huden blir sår og stram. Jeg renser med en rensekrem for sensitiv hud fra Clinique, og bruker noen ganger bare vann.

Er det noen med sår hud som har gode erfaringer med produkter som har hjulpet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg har samme hudtype, og bruker en kombinasjon jeg har fått anbefalt av hudpleier. Først bruker jeg MD Formulations Continuous Renewal Complex (denne kan du sikkert sløyfe), deretter en ansiktsolje som heter Aromessence Neroli, og til slutt en fet fuktighetskrem som heter Nutri-delice Ultranourishing Cream.

Når jeg er lat, bruker jeg Hemp-ansiktskremen fra Body Shop. Hampfrøolje er veldig bra for hud som lett blir irritert, pga. det høye innholdet av omega 3-fettsyrer.

Skrevet

jeg har brukt nivea ansiktskrem og er veldig fornøgd med den:)

Jeg hadde ganske tørr hud før, og "flasset" av i ansiktet, nå har jeg ingen problem :)

Gjest Audrey Horne
Skrevet

Passer rensekremen deg? Jeg har ikke forsøkt så mye fra Clinique, men det jeg har prøvd derfra har vært for sterke saker for min hud.

Dermalogica Ultracalming Cleanser er veldig mild og svalende til tørr irritert hud. Jeg bruker også rensemelken fra Dr. Hauschka når huden min er på det verste og denne beroliger og gir masse fukt samtidig som den renser godt.

Ellers er nok en beroligende olje under (som Morgan nevner) et godt tips. Be om få prøve hos hudpleier først. En ren mandelolje eller jojobaolje (best om du har fete partier) under fuktighetskrem kan kanskje også være verdt et forsøk.

Jeg har prøvd mange hudkremer, men ender som regel alltid opp med Dermalogica Skin Smoothing Cream eller Intensive Moisture Balance nå på vinteren. Disse er klassikere som huden min trives veldig godt med i allefall.

Skrevet

Serien Vichy som du får på apoteket er veldig bra.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Passer rensekremen deg? Jeg har ikke forsøkt så mye fra Clinique, men det jeg har prøvd derfra har vært for sterke saker for min hud.

Dermalogica Ultracalming Cleanser er veldig mild og svalende til tørr irritert hud. Jeg bruker også rensemelken fra Dr. Hauschka når huden min er på det verste og denne beroliger og gir masse fukt samtidig som den renser godt.

Hvis det er snakk om Gentle Cream Cleanser (eller noe sånt), er den mild og god, i hvertfall. Jeg kan derimot synes at Ultracalming er litt uttørkende, mens Dr. Hauschka var et kjempegodt tips. En annen rens som er veldig mild og som også har fin pris, er Adermas Sensifluid, som du får på apotek til ca 120-130 kroner. Denne er basert på havreekstrakter, og irriterer ikke huden. Jeg har selv brukt den i eksemperioder og liker den godt.

Skrevet

Jeg har begynt å bruke ACO Canoderm 5% krem ureum fra apoteket .

Jeg hadde veldig problemer med tørr hud , men begynte ikke å flasse .

Jeg syntes at kremer virker best hvis en påfører dem mens en er våt i huden , da bindes fuktigheten bedre og jeg merker iallefall mye mindre til den tørre huden hvis jeg gjør dette på morgenen , enn hvis jeg påfører kremen på tørr hud .

Gjest =tentacle=
Skrevet

Takk for tips så langt :) Jeg har en fra Nivea og en fra Aco som jeg ikke har hatt hell med, og påfører fuktighetskrem på våt hud. Rensekremen er gentle cream eller noe lignende, jeg kjøpte den mildeste.

Kanskje jeg skal prøve Adermas rens, jeg tåler i hvertfall kremer derfra. Hvor selges Dr. Hauschka?

Huden svir nå, så jeg er motivert for å gjøre noe. Ellers skal jeg prøve Hemp-kremen for late dager ;)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Dr. Hauschka får du i hvertfall på helsekostbutikker til en ikke altfor ille pris. Jeg synes også at rensemelken lukter godt. :)

Skrevet (endret)

Take The Day Off Cleansing Balm fra Clinique er en bra rensekrem synes jeg. Både jeg og søsteren min har så utrolig tørr hud og vi er fornøyde med'n.

Skal ikke si noe om krem, er ikke så nøye på det, bare det er noe som slukker tørsten til min ørkenhud. :jepp:

Endret av Gulphild
Skrevet

Bare en liten advarsel ang. Dr. Hauschka - mange med sensitiv hud reagerer veldig på dette merket. Jeg fikk en voldsom reaksjon da jeg prøvde rensemelken og en krem derfra, og huden min har blitt mer sensitiv etter denne episoden.

Skrevet

Jeg har tørr hud om vinteren og mer normal i sommerhalvåret. Jeg bruker Kanebo sensai silk softening lotion og emulsion (moist), som gir masse fuktighet. I tillegg renser jeg med kanebo milky soap, og innimellom en mild rensekrem. Dette er de eneste produktene som virkelig har klart å holde huden min i sjakk gjennom hele vinteren slik at jeg har sluppet å flasse, bli stram i maska og få generelt irritert hud i ansiktet.

Så har jeg begynt å bruke mineralfoundation som til min store overraskelse ikke tørket ut huden, men faktisk beroliget den.

I tillegg har jeg i de kaldeste periodene ikke vasket ansiktet om morgenen i det hele tatt, slik at jeg ikke har gått ut med fuktig hud i mange minusgrader.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Bare innom for å takke for tipset om Hemp fra Bodyshop :) Har brukt den en stund nå, og den er kjempefin for huden så langt! Har fått hud som kjennes myk og glatt, som ikke svir og ikke ser irritert ut, og uten kviseoppblomstring. Kommer til å teste ut flere av anbefalingene, men akkurat nå passer det lommeboken å ha bare ett produkt. Veldig fornøyd :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...