Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tid for å lese av strømmåleren, og jeg prøver å beregne hvor høy regning jeg kommer til å få. Har vært inne på den strømkalkulatoren og sett på strømprisene som blir oppgitt der. Det jeg lurer på, er om de prisene er inkludert nettleie? Eller kommer den i tillegg? Og i såfall, hvor mye ekstra må jeg beregne ekstra til netteleie?

Jeg har Trondheim Energi som strømleverandør. Og ser at de kommer ganske dårlig ut rent prismessig. Så jeg tror jeg får skifte leverandør snart. Men akk så lenge, skulle jeg gjerne visst hvor mye jeg må betale pr kwh (khw? :klø: ) på den kommende strømregninga mi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når jeg har lest av strømmen, så er der noe som heter "beregnet pris" eller noe slikt. Det beløpet som står det bruker å være inkludert nettleie, er som regel noen hundrelapper som skiller seg fra den ordinære regninga, men gir iallefall en pekepinne på sånn ca hvor mye man må ut med...

Har tenkt litt på å skifte leverandør jeg og, men nettleigen vil jo ikke blir lavere, siden nettleigen betaler du til de som eiger nettet du bruker. Så slik jeg har forstått det er det ikke så veldig mye å spare på å skifte leverandør.. er jo nettleigen som er den største utgiften på våres strøm regning iallefall

Skrevet

Bare dytter litt på emnet. Håper på flere svar...

Gjest Elis@beta
Skrevet
Bare dytter litt på emnet. Håper på flere svar...

Strømleverandøren din har da sikkert en web side med gjeldende priser.

Nettleie kommer alltid i tillegg.

Skrevet

Har vært inne på nettsiden til Trondheim Energi flere ganger. Men finner ikke prisene. Sannsynligvis er det jeg som er blind. Må bare innrømme at jeg er håpløs når det gjelder å søke etter info på nettet...

Er vel bare å vente på regningen, og håpe den ikke blir sjokkerende stor...

Skrevet
Har vært inne på nettsiden til Trondheim Energi flere ganger. Men finner ikke prisene. Sannsynligvis er det jeg som er blind. Må bare innrømme at jeg er håpløs når det gjelder å søke etter info på nettet...

Er vel bare å vente på regningen, og håpe den ikke blir sjokkerende stor...

http://www.tev.no/trondheimenergi/privatku...kt_variabel.asp

Gjest Begonia
Skrevet

Takker for hjelpen! Har lagret linkene, så jeg har det til senere. Strømregningen har kommet i posten. Og heldigvis er den til å leve med...

Skrevet
Men akk så lenge, skulle jeg gjerne visst hvor mye jeg må betale pr kwh (khw? :klø: ) på den kommende strømregninga mi.

Veldig irriterende at alle priser oppgis uten moms!

Skrevet
Veldig irriterende at alle priser oppgis uten moms!

Hvor ser siste Gjest for å finne priser som er oppgitt uten moms?

På alle TEVs sider er prisene oppgitt med moms og kikker du på Konkurransetilsynets sider er også de med moms.

Tror det var fra 2004 er det er ikke lov å oppgi strømpris til privatkunder uten moms. Men bor du i Nord-Norge, dvs Troms og Finnmark slipper du moms på strøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...