Gå til innhold

Thailand med små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi drar til Thailand til sommeren. Lurte på om det er nødvendig/anbefalt med vaksine. Vi skal til en "vanlig" turist-strøk. Hvor lenge før avreise må man evt. ta vaksinen? Hva er det egentlig vaksine mot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

vi var i Thailand, Ao Nang i fjor med en ettåring og en 4 åring. Vi behøvde ikke ta noen ekstra vaksiner (hadde gulost vaksine fra før, men legen mente at dette egentlig ikke var nødvendig). Ungene var for små til å få ta Ducoral (mot magesyke). Alt gikk supert og dere ahr noe å glede dere til

Skrevet

Vi var i Thailand i nov./des. med en fem-åring. Hele familien ble vaksinert mot Hepatitt A før avreise. I tillegg anbefales det at voksne tar ny stivkrampe-vaksine (tetanus). den lokale helsestasjonen skal vite hvilke vaksiner du trenger.

Hepatitt A vaksinen har maks effekt ca. 14 dager etter vaksineringen - det anbefales å ta vaksinenene fra 2 - 6 uker før dere reiser.

Gjest reiseglad
Skrevet
Hei

vi var i Thailand, Ao Nang i fjor med en ettåring og en 4 åring. Vi behøvde ikke ta noen ekstra vaksiner (hadde gulost vaksine fra før, men legen mente at dette egentlig ikke var nødvendig). Ungene var for små til å få ta Ducoral (mot magesyke). Alt gikk supert og dere ahr noe å glede dere til

Regner med det er gul feber du snakker om, og ikke vaksine mot gulost... :fnise:

Ellers anbefales hepatitt A-vaksine til Thailand, vi har også tatt Ecoral drikke-vaksine mot turist-diare, men det er fordi vi ofte loffer rundt og bor på steder som ikke alltid er like "safe". Skal du i jungelen i nord, finnes det malaria-mygg. Så da bør man tenke på malaria-profylakse.

Gjest Elfrida
Skrevet
Regner med det er gul feber du snakker om, og ikke vaksine mot gulost... :fnise:
Det var nok gulsott vedkommende mente, altså hepatitt-A...søt skrivefeil da!
Skrevet

hei

hi hi, det var jo morsomt :-)

Jo, vi bodde utenlands da vi skulle på ferie til Thailand så jeg husket ikke hva vaksinene het her, men den vi fikk før vi dro var Havrix, dvs Hepatitt A & B. Annet fikk vi ikke fordi vi skulle till syd-thailand (selv om vi reiste rundt der under en tid). Var unødvendig da vi egentlig ble i turiststrøkene hele tiden... mente legen på legesenteret.

Ducoral heter det middlet vi kunne ta mot magesyke, men siden barna var for små for å kunne ta dette så ble det altså bare på oss voksne.

Han på 1 år fikk alle sine vanlige "barnevaksiner" før han dro, men ikke noe utover dette altså.

Siden jeg nå er vaksinert mot gulost så kanskje jeg kan prøve meg på brunost neste gang jeg skal til varmere strøk... mindre solbrent?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...