Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Jeg leste at en av de mannlige brukerne i en silikontråd sa at han hadde fått svarte tenner av te. Stemmer dette, får man møkkete og misfargede tenner av noe så uskyldig som te? Hva kan man gjøre for å unngå misfarging av tennene sine? Jeg vil ikke ha tannbleking, fordi emaljen på mine fortenner er ikke tykk, og ønsker ikke å etse dem tynnere... Ved tannbleking kan man vel ikke bleke en porselenstann?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Alle sterkt fargede matvarer/drikkevarer kan gi misfargede tenner, da også te, kaffe, rødvin, cola.... I tillegg gir røyking gule, stygge tenner.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Flere og flere drikker te med sugerør - da te misfarger tennene. Hvis man har en tann av porselen blant alle de andre ekte tennene sine og vil bleke tennene...? Hva da?
wondergirl Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Hæ, te med sugerør?? Jaja. Jeg drikker masse te hver dag, men har ikke svarte eller gule tenner av den grunn.
qrs Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Jeg får flekker av te. Liker den sterk om det har noe å si? Men jeg har funnet en løsning: Så lenge jeg pusser tennene med Clinomyn (tannkrem for røykere...) hver kveld, får jeg ikke flekker.
Bokormen Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Flere og flere drikker te med sugerør - da te misfarger tennene. Hvis man har en tann av porselen blant alle de andre ekte tennene sine og vil bleke tennene...? Hva da? Da må man bleke tennene, og så bytte porseleenstannen etterpå til riktig farge. Eller la vær å bleke tennene.
Gjest imli Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har litt misfarge på tennene - men bare på fortennene i underkjeven. Drikker mye te så det kan godt komme av det.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Ifølge tannlegen min vil te ikke føre til misfarging. Tenner har forskjellig farge og dette vil bli tydeligere med årene, var hans svar da jeg spurte.
Bokormen Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Ifølge tannlegen min vil te ikke føre til misfarging. Tenner har forskjellig farge og dette vil bli tydeligere med årene, var hans svar da jeg spurte. ALL mat og drikke med farge gir en viss grad av misfarging, også te, men te er nok ikke det verste. Men ja, alle tenner blir mørkere jo eldre man blir.
Gjest Ansjoni Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 En fattig trøst er at de gule tennene skal være de sterkeste!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #11 Skrevet 16. mars 2013 Jeg drikker mengder med te hver dag,men har vel ikke fått noe gulere "smil" av den grunn,men så bruker jeg flittig tanntråd,og tannkrem med litt slipe effekt...........Når jeg virkelig skal ha "blenda look",så tar jeg bare vanlig bakepulver og pusser...........I følge noen eksperter så er det ikke noe bra for emaljen og har heller ikke noe virkning,men tannlegen min ble overasket av resultatet og sa at så lenge det skjer engang i ny og ne,så er det ikke noe skadelig for emaljen. DET VIRKER!!!! (Og bruser helt fantastisk)...........Super "kriseløsning" også etter en kveld med for mye rødvin,som også kan få munnen til å se ut som et "katastrofe område" LYKKE TIL!!!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #12 Skrevet 16. mars 2013 Jeg fikk så brune tenner av å drikke kaffe og sluttet tvert og nå er de mye hvitere men så er jeg også blitt så glad i te og jeg opplever at vanlig sort te gir mere misfarging enn urtete. Det med sugerør har jeg ikke tenkt på kanskje jeg skal prøve det om jeg kan bli komfortabel med det. Ellers kan jeg anbefale nypete gir ikke misfarging og er veldig helsefremmende lærte jeg utav en gammel dame. Anonym poster: e51c03d7c30d27d6ea0f731adf8f2842
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå