Gå til innhold

Julebukk,

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld fikk vi to julebukker på besøk. To jenter som hadde kledd seg ut, ringte på og sang nydelige julesanger for oss (jeg vet de synger i kor). Så fortalte de et par vitser, deretter fikk de mandariner og tvist, takket pent og gikk.

Det var noe annet enn brølende halloween-unger som var hos oss i oktober, som bråkte og skremte vettet av de minste i huset. La meg heller få mange julebukker på besøk !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig med deg!

Når tid er det normalt å gå bukk? Der jeg er fra gikk vi på nyttårsaften :)

Skrevet
enig med deg!

Når tid er det normalt å gå bukk? Der jeg er fra gikk vi på nyttårsaften :)

Jeg gikk julebukk en av dagene i romjula, men ikke 1. eller 2. juledag, som var helligdager. Da fikk vi kun gå på besøk hvis vi var invitert til noen.... mimre...

Skrevet

1 juledag var hellig med oss og... og på nyttårsaften fikk vi ikke gå bukk før kongen hadde talt... det var en laaaaaaaaaaaaang tale det:)

Skrevet

Julebukk er koselig. Her fikk vi 6 brautende spritbukker på døra like etter leggetid for mini 2. juledag. Ikke så sjarmerende....

Gjest =tentacle=
Skrevet

Her er det bare hyggelige julebukker, og alle går på ettermiddag/kveld nyttårsaften. Kjempekoselig :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Har lært at man kan gå Julebukk fra 3. Juledag og frem til 20. dag jul.

Som regel gikk vi vel fra 3. dag til Nyttår tenker jeg.

Skrevet

I Bergen (og omegn) er det nyttårsaften man går julebukk på. Kommer man en annen dag kan man risikere å forårsake forfjamselse.

Skrevet

Så koselig med julebukk. Får aldri besøk av det lenger her vi bor : (. Når vi var små (70 og begynnelsen av 80 tallet - huff så lenge siden) gikk fra fra 3. dag jul og fram til nyttårs aften. Å det var moro det :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...