Gjest tidssøster Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Hei, jeg har nettopp fått en trådløs ruter til jul (Linksys WRT54GC). Den fungerer perfekt så lenge jeg sitter maks tre meter fra.. Sitter jeg i et annet rom er det så dårlig forbindelse at jeg stadig detter ut. Bør jeg skaffe en ekstra antenne? Hva kan årsaken være til at det fungerer så dårlig? Har prøvd ulike kanaler, men med samme resultat.
Orthia Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Hva slags vegger har du? Min router fungerer fint i hele første etasje og utenfor huset, men signalene er dårligere i andre etasje. Jeg forestiller meg at signalene svekkes av mange fysiske hindringer (tak, vegger)
Gjest Eir Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 3 meter er lite, dersom det ikke er noen hindringer i veien. Men er du feks i ett annet rom vil signalene kunne bremses av veggene. I ett trehus skal signalene normalt sett gå igjennom veggene, men er det mur vil de stoppe nesten uansett avstand.
skrue Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Hei, jeg har nettopp fått en trådløs ruter til jul (Linksys WRT54GC). Den fungerer perfekt så lenge jeg sitter maks tre meter fra.. Sitter jeg i et annet rom er det så dårlig forbindelse at jeg stadig detter ut. Bør jeg skaffe en ekstra antenne? Hva kan årsaken være til at det fungerer så dårlig? Har prøvd ulike kanaler, men med samme resultat. Har en wrt54g selv. Er trevegger mellom ruter og PC men iallefall 6-7 meter er ikke noe problem. Har ikke sjekket hvor langt den rekker generelt. Om mulig synes jeg du burde få en venn el. til å teste med med annen maskin (nettverkskort) slik at man kan avgjøre om det er nettverkskortet eller ruteren som er problemet. Kan godt hende det er en feil på ruteren.
ToveM Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Vet ikke hvilken router vi har, og gidder ikke reise meg å sjekke, men den virker helt greit helt ned til kjelleren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå