Gjest Opa Skrevet 1. januar 2008 #21 Del Skrevet 1. januar 2008 Da er det mange røykere som sliter!!!!! På vår arb.plass tar røykerne 5-minutters pauser omtrent hver time, i tillegg til matpausen. Jepp, men de har som sagt ikke krav på det i følge arbeidsmiljøloven Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/309422-urettferdig-fikk-advarsel-for-%C3%A5-ta-ekstra-pause/page/2/#findComment-5167307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyansatt Skrevet 1. januar 2008 #22 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvis jeg skal gjette hva som er skjedd vil jeg tro at hun ble observert i kantinen utenfor "regulær pausetid" og rapportert eller observert av sjefen selv. Eller hun gjorde den feilen å forlate arbeidsplassen uten å avtale med sine kolleger. Jeg ble nok "observert" på spiserommet i butikken der jeg jobber utenom lunsjpausen - av hvem vet jeg ikke. Dette skjedde i den mest hektiske perioden i året, julehandelen, og vi er så mange på jobb at røykerne ikke sier fra at de går ut i fem minutter - det tar for mye tid at de skal fly rundt og si fra til folk, så de har fått beskjed om å snike seg ut når de ser det passer. Jeg gjorde det samme, det var en stille periode og de andre så ut til å være på plass i butikken. Jeg mener at jeg ikke har gjort noe som er ille nok til å få skriftlig advarsel for. Jepp, men de har som sagt ikke krav på det i følge arbeidsmiljøloven Det er derfor jeg er forbanna! Hvorfor skal jeg få advarsel for å ta fem minutter ekstra to-tre ganger i løpet av en to ukers periode når de som røyker tar flere fem minutters pauser hver eneste dag? Det er forskjellsbehandling, og det er helt feil at man skal få en "gode" fordi man røyker. Gruer meg til i morgen... Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/309422-urettferdig-fikk-advarsel-for-%C3%A5-ta-ekstra-pause/page/2/#findComment-5168151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 2. januar 2008 #23 Del Skrevet 2. januar 2008 Hvorfor skal jeg få advarsel for å ta fem minutter ekstra to-tre ganger i løpet av en to ukers periode når de som røyker tar flere fem minutters pauser hver eneste dag? Det er forskjellsbehandling, og det er helt feil at man skal få en "gode" fordi man røyker. Gruer meg til i morgen... Du har ALT på din side. Det er A) ingen grunn til å gi skriftlig advarsel før man får en muntlig beskjed om at en viss type "oppførsel" ikke er akseptert (med mulighet til å rette på adferd) og B) det er ikke lov å diskriminere ikke-røykere slik. Du får spørre sjefen om han/hun heller vil at du skal snike bak ryggen hans/hennes slik de andre gjør. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/309422-urettferdig-fikk-advarsel-for-%C3%A5-ta-ekstra-pause/page/2/#findComment-5168839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå