Gjest Gjest_meg_* Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Hei. Jeg har vært sammen med en som jeg ikke hadde det noe bra med,men har endelig kommi meg ut av det. Dvs 4 mnd siden... Største problemet er at han sender SMS til meg stort sett hele tiden,og har truet meg via SMS. Men kan man anmelde det? Jeg har tatt vare på tekstmeldingene.
Gjest My2cents Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Hei. Jeg har vært sammen med en som jeg ikke hadde det noe bra med,men har endelig kommi meg ut av det. Dvs 4 mnd siden... Største problemet er at han sender SMS til meg stort sett hele tiden,og har truet meg via SMS. Men kan man anmelde det? Jeg har tatt vare på tekstmeldingene. Selvsagt skal du anmelde det. Du har bevise (hans sms), så får man håpe at du ikke har (i et anfall av sinne og frustrasjon) sendt ham truende sms tilbake. Da har du et vaklevorent sak. Det du skal gjøre, er å sende ham en sms der du i klartekst forteller ham at hvis de truende sms ikke opphører øyblikkelig og/eller han forsetter å plage deg via sms, så anmelder du ham for sjikane. Har du først sagt det, er det viktig at du følger dette gjennom. Forsetter du å få sms'er, tar du kontakt med ditt lokale politi/lennsmannskontor og anmelder saken. Viktig at du at har guts nok å gjennomføre anmeldelsen, for om du bare truer eksen med det, og ikke gjør noe, vil du tape ansikt og troverdighet.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Har du svart på SMS? Det må du slutte med. Han søker oppmerksomhet og det spiller ingen rolle hvor liten eller negativ oppmerksomhet du gir for all oppmerksomhet er positiv. Hvis han truer betyr jo dine svar at du har mottatt og forstått og kanskje blitt redd. Jeg ville anmeldt. Jeg ville ikke gitt han gleden av et eneste svar til. Som jeg har sagt før: Don't feed the stalkermonster.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Tusen takk fo svar! Jeg har nok svart innimellom,men har da skrevet at det er på tide at han kommer seg videre. Jeg har nok vært litt for mild mot han, mye pga redsel. MEN heretter skal jeg gjøre som dere sier. Trenger litt bakc up innimellom. Så tusen takk
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 La være å svare på alle henvendelser fra ham. Mail, sms, tlf. Bytt om nødvendig nummer. Jeg betalte 250 kr for hemmelig nr. Jeg syntes det var verdt hver krone for å slippe alle sms'ene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå