Gå til innhold

Etternavn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi har byttet navn begge to, vi..

Har tatt det lokale stedsnavnet til der vi skal bygge hus til høsten.

Han hadde et vanlig -sen navn, og for meg var det uaktuelt å bytte til det.

Jeg har beholdt mitt gamle etternavn som mellomnavn, mest for ikke å bli gjort arveløs av faren min :lol: (jeg er den eneste i vår familie som kan føre dette etternavnet videre), men kommer bare til å bruke vårt nye etternavn til daglig.

Mange som syns vi er snåle som har valgt å gjøre det sånn, men det var dette som passet best for oss.

Det eneste som blir litt pussig er under vielsen så må presten bruke det nye navnet på oss (måtte forandre før vielse pga pass og sånt).. men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

Jeg bytter fra et -sen navn til et annet....ikke spesielt morsomt spør dere meg...fatter ikke at jeg gidder å bytte!!! navnene er så like at det er ikke morsomt en gang...omtrent som å bytte fra Hansen til Jansen....stor forskjell... :lol:

Men jeg velger jo å oppfylle min tilkommende's ønske her da...!

Litt får jeg vel ofre tenker jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte aldri å ta hans navn. Han har et veldig "vanlig" navn, mens mitt er sjeldnere. Mitt navn er et stedsnavn som jeg har tilknytning til og som betyr mye for meg og min identitet. Jeg er den eneste i min slekt som kan føre navnet videre, derfor har også datteren vår mitt etternavn. Sambo har en sønn som har hans etternavn, så på vår dørklokke er det et virrvarr av navn.

Jeg ville helst at vi som familie hadde hatt samme etternavn, men hverken han eller jeg vil skifte, så da blir det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...