Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 er 5 års aldersforskjell mye ?
janne84 Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 syns heller ikke det er mye. Men kommer jo an på hvor moden en er. En på 30, kan oppføre seg som en på 17...
Valnøtt Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Kommer an på.. Er ofte stor forskjell på 13 og 18, men så lenge begge er over 18 synes jeg ikke 5 år er stor forskjell.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 5 år er ingenting hvis begge er myndige...... En 15-åring kan fort komme opp i situasjoner hun ikke kan takle i forhold til en 20-åring. (Går ut fra at jenta er 15 i dette tilfellet). Han kan fort ha en del krav som hun ikke er moden nok til å møte, selv om hun i teorien tror hun er det. Da jeg var 15, syns jeg 20-åringer var altfor voksne for meg, og jeg var veldig tidlig moden, både fysisk og mentalt. Men vi er jo forskjellige.....Alle må gjøre det som føles rett for dem.
Gjest Bond Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 15 og 20 hadde vært litt på grensen for meg personlig. Det spørs jo hvem de menneskene er, men ellers har 20-åringene kanskje litt andre interesser og ting i livet enn en 15-åring som starter akkurat med videregående. Men så eldre blir man så mindre betyr aldersforskjellen og da en er over 20 er 5 år jo omtrent ingenting, da er jo begge deler (forhåpentligvis) voksne mennesker.
Leo Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Er man h.h.v. 14 og 19 kan det være (for) mye. Er man h.h.v. 23 og 28 eller 37 og 42 spiller det vel vanligvis heller liten rolle. Jeg var for øvrig sammen med en som var fem år eldre da jeg var 15 - 16 og det fungerte slik forhold gjerne gjør i den alderen. Da jeg var 17 ble jeg sammen med en som var fem år eldre og året etter flyttet vi sammen. Vi bodde sammen i tre år og forholdet tok slutt av fordi vi utviklet oss i helt forskjellige retninger, noe som vel ikke er helt uvanlig når man flytter sammen i relativt ung alder. Mine to siste samboere har begge vært noen år yngre enn meg, men nå er vi voksne og aldersforskjellen er ikke merkbar i det daglige. (Bortsett fra at alle automatisk tror at jeg er yngre enn samboeren min, men det er jo bare fint! ).
Gjest morthal Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Her synes jeg det kommer litt an på alderen. En 15 åring og en 20 åring er ikke veldig mye, men litt ettersom den som er 15 år ikke har nådd den seksuelle lavalderen. Men som de fleste sier er det litt annet hvis den yngste er over 20. Det er nå min mening.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå