Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 På nittitallet hadde vi lutet furu, før det var det vel skaisofa og hvite laminatmøbler som gjaldt. Men hva er greia nå? Jeg spør ikke fordi jeg skal skaffe meg det som er in, snarere fordi jeg er nysgjerrig på om det finnes en stil som "alle" har og som kommer til å være typisk når vi ser tilbake om noen år. Er klar over at mange har sin egen stil og alt det der, men finnes det en stor strøm som veldig mange følger?
Gjest Helen Parr Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Jeg tror snart det er in igjen med umalt panel på veggene. Det skal bli spennende å se om det stemmer.
*Pepperkake* Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Ellers er det vel store, spisebord i kraftig treverk og skinnstoler med høy rygg som man finner i de fleste butikker? Rette linjer på soffaer og jordfarger har vært veldig in de siste årene. Nå kommer det mer og mer mønstret tapet, og møbler i med bugnende barokkstil.
Gjest Helen Parr Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg tror mønstrete tapet er på vei ut igjen.
*Pepperkake* Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Jeg tror mønstrete tapet er på vei ut igjen. Ja for de som er først ute med det nye kan nok det stemme. Vi var de første i vår omgangskrets da vi la slik tapet for et år siden så jeg synes ikke det har vart spesielt lenge? (vi var langt ifra først ute, men det var ikke så mye av det i butikkene som nå)
Gjest Dallandra Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Hvis du har lyst på noe og sliter med å finne det, så er det mest sannsynligvis på vei inn og ikke før du har rukket å dra malingsspannet eller møbelet i hus så er det å finne overalt. Når alle butikker er fulle av det og har vært det en stund, så er det på vei ut. Det er iallfall min erfaring. Bortsett fra med fargene vi har valgt i huset vårt her hjemme, - her leder vi fortsatt stort på trendene etter 2 år! :juhu:
Gjest Gjest_Andrine_* Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 Hei. Mitt inntrykk er, at det som er Trendy for øyeblikket, er sjeselongstoler og sofa med sjeselong'er i alle fasoner. Fargen er enten hvitt stoff eller brune skinn møbler. Sammen med pyntegjenstander av sølv/sølvplett/fattigmansølv. Er også mye te-lys i år. Virker sånn, da nesten samtlige interiørblader avspeiler den samme stilen. Viktigste er vel at du finner ditt eget stil og trives med det Blir for dyrt om man er interiør-slave, da trendene skifter så raskt.
Gjest Tyrkvinne Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Folk mener vi har det hypermoderne. Hvite vegger, lyse skinnmøbler, panelgardiner og valnøttparkett. Nesten ikke gardiner, men trepersienner. Kan ikke si at vi har interiør etter moten akkurat, men sånn som vi liker det. Venter på at den tunge eikemøbel-trenden skal forsvinne fra butikkene slik at jeg kan finne spisestuemøbler i lett og lys bjørk. Ellers har de firkantede modulsofaene med sjeselongdel vært veldig in lenge nå. Tipper at når Norge er ferdig med retro-trenden, kommer den minimalistiske trenden tilbake.
Gjest Helen Parr Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Tipper at når Norge er ferdig med retro-trenden, kommer den minimalistiske trenden tilbake. Jeg tror minimalisme-trenden er den som alltid på et vis er tilstede uten at den blir slitt og uten at man blir lei. Og da tenker jeg egentlig på minimalisme i den forstand at man har få, men gode og solide klassikere i hjemmet sitt som tåler årevis med slitasje og med et design man aldri blir lei. Det er litt festlig å se at møbler som har vært designet på 20, 30, 40, 50 og 60-tallet plutselig blir betegnet som minimalistiske trend-møbler. Ph-lampen i glass (pendel) ble forresten masseprodusert første gang i 1926.
Gjest Tulipa Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg leste igår at det er in med blanding av gamle og nye møbler .. men ikke hvilket som helst gamle møbler - det må være arvede møbler med en historie bak .. Hvilket var litt oppløftende for meg å lese da jeg aldri har skjønt gleden ved å kjøpe brukte møbler og gjenstander som har vært brukt av fremmede .. Jeg har endel gamle møbler og ting - men det er ting som jeg har arvet fra mor, mormor og oldemor .. og som jeg har kombinert med lyse, nordiske design-møbler. Endret 31. desember 2007 av Tulipa
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #11 Skrevet 31. desember 2007 På nittitallet hadde vi lutet furu, før det var det vel skaisofa og hvite laminatmøbler som gjaldt. Men hva er greia nå? Jeg spør ikke fordi jeg skal skaffe meg det som er in, snarere fordi jeg er nysgjerrig på om det finnes en stil som "alle" har og som kommer til å være typisk når vi ser tilbake om noen år. Er klar over at mange har sin egen stil og alt det der, men finnes det en stor strøm som veldig mange følger? Når vi ser tilbake kommer vel de siste årene til å være den perioden hvor alle malte veggene hvite og lattefargede. Bare se på Finn.no; hvit, hvit, hvit... jeg tror det hvite er på vei ut nå.
Mini_me Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 den Mexico stilen, men disse mørke møblene som var slitt og hadde "nagler" håper jeg er ute for godt...likte aldri disse hyllene, bordene og vinreolene jeg....
Kosemose Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 Åh, kjenner jeg er så lei termen minimalisme og funskjonalisme. Det er så mange som snakker om sitt minimalistiske hjem, fordi de har malt veggene i lys beige og fordi alle pyntetingene matcher. Det jeg tror er moderne nå, er lyse vegger med fondvegg i mørk brun, grønn, lilla el.l. Eller fondvegg med stormønstret tapet. Enkle, rene eikemøbler, dandert stilisert pynt (feks en mørk trebrun vase med fire strå oppi). Designklassikerne vil jo alltid være aktuelle, det ligger vel litt i sakens natur...
Leo Skrevet 2. januar 2008 #14 Skrevet 2. januar 2008 Det jeg tror er moderne nå, er lyse vegger med fondvegg i mørk brun, grønn, lilla el.l. Eller fondvegg med stormønstret tapet. Enkle, rene eikemøbler, dandert stilisert pynt (feks en mørk trebrun vase med fire strå oppi). Legger du til en litt overdimensjonert "firkantet" sofa med sjeselong, har du stilen som i hvert fall jeg nok kommer til å forbinde med 2000-tallet.
Ciara Skrevet 2. januar 2008 #15 Skrevet 2. januar 2008 Er fondvegger fortsatt in, altså? Har inntrykk av at denne trenden har vart i evigheter, jeg. Men for all del, jeg synes det kan være stilig gjort på den "rette" måten Shabby chic-stilen da? Den må vel snart forsvinne?
Gjest Helen Parr Skrevet 2. januar 2008 #16 Skrevet 2. januar 2008 Det jeg tror er moderne nå, er lyse vegger med fondvegg i mørk brun, grønn, lilla el.l. Eller fondvegg med stormønstret tapet. Enkle, rene eikemøbler, dandert stilisert pynt (feks en mørk trebrun vase med fire strå oppi). ...eller minimalistisk, som mange ville betegnet det som... At fire strå er mer minimalistisk enn tørkede roser, synes jeg er litt underlig.
snusk Skrevet 2. januar 2008 #17 Skrevet 2. januar 2008 Er fondvegger fortsatt in, altså? Hva er dette?
Gjest Helen Parr Skrevet 2. januar 2008 #18 Skrevet 2. januar 2008 Hva er dette? En vegg som for eksempel er tapetsert i barokkmønstret tapet, som en kontrast til lyse vegger. Som dette.
Kosemose Skrevet 2. januar 2008 #19 Skrevet 2. januar 2008 ...eller minimalistisk, som mange ville betegnet det som... At fire strå er mer minimalistisk enn tørkede roser, synes jeg er litt underlig. Eller mer minimalistisk enn en døll porselensfigur for den sakens skyld... Tror det er en del begrepsforvirring ute og går
Gjest Asti Skrevet 2. januar 2008 #20 Skrevet 2. januar 2008 (endret) .... Endret 15. desember 2009 av Asti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå