Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt flybilletter til Roma uka før påske. Jippi!!! :o)

Men trenger tips til hotell, ca 1000-1200kr pr natt.

Hvilket området av byen er det best å bo i? Har lest at det kan være litt lugubert rundt Termini stasjonen. Noen med erfaring?

Skrevet

Hei

Ja, jeg har bodd ved Termini og det var ikke noe problem. Her er mitt reisebrev med bilder og linker http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Hvis du ser på dette kartet som jeg har laget http://gardkarlsen.com/rome_italy_map.htm så er hotellet markert med gult og Termini med grønt (du kan klikke på markørene for mer info). Men selve byen er ikke så stor så hotell plassering betyr ikke så mye. Vi gikk rundt for det meste men vi prøvde også buss og metro.

Skrevet

Takk for svar så langt!

Hvis det er noen andre som har navn på noen bra hotell også, så kom med dem!

Skrevet

Tusen takk Frk. Grønn!

Det var et veldig fint hotell, og billig gjør ikke noe! var nesten klar til å bestille jeg nå...men desverre var det fullt på de datoene vi skal reise....sjekket på hotels.com. :gråte:

Men får holde et øye med det tror jeg..

Skrevet (endret)

sjekket nettsidene til hotellet...Der kunne man få rom for 1137kr pr natt inkludert frokost* 5 netter for de datoene vi skal dit...hmmm...

Var visst dyrere på hotels.com uka før påske også, sjekket datoer fra tirsdag til lørdag istedet for til søndag og da kom det opp ledig rom til 1457kr pr natt...

Dvs at det lønner seg å bestille fra hotellet sine nettsider, hvis ikke det blir lagt på noen ekstra gebyrer da!

Så at hotellet har fått bra kritikker både på Tripadvisor og hotels.com og på hjemmesidene står det at det er 4 stjerners hotell. Med frokost så er vel kanskje ikke 1137kr natta så verst eller?

Endret av Leone
Gjest Frk. Grønn
Skrevet
sjekket nettsidene til hotellet...Der kunne man få rom for 1137kr pr natt inkludert frokost* 5 netter for de datoene vi skal dit...hmmm...

Var visst dyrere på hotels.com uka før påske også, sjekket datoer fra tirsdag til lørdag istedet for til søndag og da kom det opp ledig rom til 1457kr pr natt...

Dvs at det lønner seg å bestille fra hotellet sine nettsider, hvis ikke det blir lagt på noen ekstra gebyrer da!

Så at hotellet har fått bra kritikker både på Tripadvisor og hotels.com og på hjemmesidene står det at det er 4 stjerners hotell. Med frokost så er vel kanskje ikke 1137kr natta så verst eller?

Vi sjekket også Tripadvisor før vi bestilte, og vi angrer ikke. Det er et flott hotell med god mat, fine rom og hyggelig betjening :jepp:

Skrevet

Har funnet et hotell i Trasterve området som koster 149 euro pr natt med forkost for to. Er det en grei pris å betale i dette området? Noen som har noen formening om dette?

Ellers så det leilighetshotellet du har vært på Elfrida, litt interessant ut. ;o)

Skrevet

Jeg synes ikke 149 euro for to inkl frokost er dyrt i Roma. Det er en dyr by, vi pleier å betale mellom 1400 og 2000 kr natten for to for å bo sentralt.

Skrevet

http://www.marcellaroyalhotel.com/

http://www.hotelsanfrancesco.net/

Jeg står mellom disse to hotellene. Ligger på ca det samme i pris- ca1200kr pr natt for to med frokost.

Så, Kira, du som har vært i Roma noen ganger, hvilke ville du ha valgt? Eller andre som har noen synspunkter....

Syns det er vanskelig å velge jeg....

Noen som har bestilt fra www.venere.com?? Blir det lagt til noen gebyrer o.l ved bestilling?

Jeg har bare brukt hotels.com tidligere.

Skrevet

Sånn, nå har vi bestemt oss!

Endte opp med Marcella Royal hotell og betalte 6367,5kr inkl avgift (hotels.com) for to med frokost

- 5 netter.

Takk for hjelpen Kira! Neste gang satser vi på Trasterve området ;o)

Denne gangen blir det å få unna turist-tingene. hehe.

Vi gleder oss hvertfall masse!

Annonse
Skrevet

Gi meg tilbakemelding på hotellet da. Kanskje jeg prøver det en gang?

God tur til verdens vakreste by :)

Skrevet

Jepp, du skal få tilbakemelding på hvordan hotellet er.

Deilig å ha det i boks altså ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...