Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Jensen Countess (Ambassadør) ?

Xina

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe oss ny seng og har kjikket på Jensen Countess (eller Ambassadør som den heter på Bohus),den er på tilbud på Skeidar nå til 17.000 (32.000 til vanlig).

Noen som har erfaringer med denne sengen?

Kom gjærne med forslag til andre kontinental senger også om dere har noen og anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men kun med rammemadrassen/overmadrassen. Rett og slett en utrolig god seng og overmadrassen har den store fordelen at den kan deles og vaskes i en vanlig vaskemaskin. Trekket tåler dessuten vask på 60 grader uten å bli vanskelig å få på igjen. P.t. har vi IKEA-madrasser med Jensen overmadrass (Jensen madrassene flyttet sammen med eksen...) og selv om de til sammen utgjør en helt OK seng, var Jensen helt klart bedre!

Kontinentalseng blir i mine øyne litt "too much" siden den for det første har en tendens til å bli for myk p.g.a for mange fjærer og for det andre er vanskelig å få gjort rent under/flytte på når man skal gjøre rent, men det er selvfølgelgi en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xina Kjøpte du Jensen Countess? Vuderer å kjøpe meg en selv i løpet av uka.

Ja,det ble en Jensen Countess. Prøvde flere senger og den virket absolutt best. De sa at det var den beste sengen de hadde også og det tviler jeg ikke på.

Nå gleder jeg meg til og få den om 3-4 uker. ;)

Tilbudet på Skeidar varer frem til februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en i går jeg også =) Gleder meg! Gratulerer med ny seng ;-)

Gratulerer med seng du også ;)

Fikk du den igår eller var det ventetid for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det.

Jeg bestilte 180X210 så var ca 3 uker leveringstid. Men jeg har sagt i fra at jeg ikke trenger den før i april for da flytter jeg til en annen leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Jeg bestilte 180X210 så var ca 3 uker leveringstid. Men jeg har sagt i fra at jeg ikke trenger den før i april for da flytter jeg til en annen leilighet.

Gratulerer med ny seng!

Bare et lite tips og det er at hvis du skal ha formsydde laken, kappelakken etc. til en seng med de målene, så kan det være vanskelig å finne. Turiform har imidlertid og det merket finner du på salg mange steder nå. Living og Interiørland har bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å bruke kun laken jeg også. Siden sengen er et møbel i seg selv.

En ting jeg alltid har lurt på.

Er det noen som vet forskjellen på modellene: Countess, Ambassadør og Royal?

Syns det er litt rart at jensen ikke viser hva som er forskjellen på de tre modellene rangeringen av dem.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sengene er så fine i seg selv, at det ikke trengs kappelaken

Det har du helt rett i, men med tiden blir sidene på madrassen skitne og enten man vil forebygge det eller skjule det når det har først har skjedd, så er laken en god idè! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å bruke kun laken jeg også. Siden sengen er et møbel i seg selv.

En ting jeg alltid har lurt på.

Er det noen som vet forskjellen på modellene: Countess, Ambassadør og Royal?

Syns det er litt rart at jensen ikke viser hva som er forskjellen på de tre modellene rangeringen av dem.

Noen som vet?

Jeg har ringt med de som produserer Jensen og spurte om forskjellen på Ambassadør og Countess. De sa da at det er to prikk like senger. Det er forhandlerene som selger de som bare har forskjellige navn på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal kjøpe oss ny seng og har kjikket på Jensen Countess (eller Ambassadør som den heter på Bohus),den er på tilbud på Skeidar nå til 17.000 (32.000 til vanlig).

Noen som har erfaringer med denne sengen?

Kom gjærne med forslag til andre kontinental senger også om dere har noen og anbefale.

Vi har den også. beste seng vi har hatt. Hadde Jensen fr,men rygen krevde ny. Endelig soer jeg godt på mange år.

jeg kjøper doble laken å legger over......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru hansen

Er også på leting etter en god, stilren og praktisk dobbeltseng. Er bare såvidt begynt å sondere terrenget, og syns det er mye å velge mellom. Jensensengene ser jo lekre ut og i følge dere virker de jo bare helt herlige. Er det ingen minuser med dem, bortsett fra prisen?

Madrassene er jo gedigne. Hvordan rengjør og lufter dere dem?

Er det greit å gjøre rent under sengene eller er det problematisk å komme til?

Ser at de er tunge å flytte på. Er det et problem?

Kan man kjøpe en "vanlig " Jensenmadrass og bygge den om til en "bevegelig" madrass?

Finnes det masse tilbehør til senga?

Vil disse sengene være veldig umoderne om 10 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tenker på andre møbler i huset, eksempelvis sofaer der man faktisk kan skitne til mye mer enn en seng, så har jeg forresten hatt møbler i 10 år som ikke har vært skitne etter så mange år (har dog vasket vekk flekker som har kommet).

Bare så det er sagt: Det er ikke meningen å kverrulere, for det kan godt hende trådstarter trenger rådet ditt. Vil bare dele min erfaring. :)

Behovene varierer sikkert ganske mye! Jeg har f.eks. kjæledyr som ikke har noen betenkeligheter med å plassere skitne labber på både sofaer og sengesider og en mann som ofte har oljeflekker på klærne, som han gjerne slenger fra seg på gulvet helt inntil sengen. Sofaene er defor i solid skinn og sengesidene dekket av laken som kan vaskes på minst 60 grader og tåler klor om nødvendig. Jeg kunne sikkert ha dressert både dyrene og mannen bedre, men jeg synes det er mindre anstrengende å vaske et laken i ny og ne enn å mase ;) .

Imidlertid vil man uansett trenge laken på overmadrassen og Turiform er den eneste leverandøren jeg har klart å finne som har formsydde laken til madrasser på 180x210 cm. Jeg klarer nemlig ikke å få vanlige laken til å ligge rolig på overmadrassen uansett hvor mange "hospitalhjørner" jeg bretter :ler: ...

Madrassene er jo gedigne. Hvordan rengjør og lufter dere dem?

Er det greit å gjøre rent under sengene eller er det problematisk å komme til?

Ser at de er tunge å flytte på. Er det et problem?

Som tidligere nevnt, synes jeg kontinentalsenger blir "too much". Både fordi de etter min smak blir for myke og fordi de er vanskelige å flytte på når man er alene og skal gjøre rent. (Jeg synes det samler seg mye støv og dritt under madrassen selv om den står på en ramme jeg da...).

Kan man kjøpe en "vanlig " Jensenmadrass og bygge den om til en "bevegelig" madrass?

Jeg forstår ikke helt hva du mener, men jeg ville ikke ha kjøpt en vanlig madrass og f.eks. plassert den på en justerbar sengebunn siden verken ytterstoffet eller fjærene er tilpasset at madrassen skal være fleksibel.

For øvrig har Jensen madrasser av alle typer, så det burde ikke være noe problem å finne en som passer. Du kan f.eks. kjøpe helt vanlige madrasser og plassere dem i en hvilken som helst dobbeltseng.

Finnes det masse tilbehør til senga?

Jensen leverer vel bare ben så vidt jeg vet, men ellers finnes det jo madrasstrekk, laken, sengegavler osv. osv. an mass å velge i.

Vil disse sengene være veldig umoderne om 10 år?

En ramme-/kontinentalseng har den fordelen at man kan skifte både ben, sengegavl(er) og farger/mønster på laken etc. og er i seg selv en ganske tidløs affære, så jeg kan ikke helt se at det skulle være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 måneder senere...
Gjest Ond rygg

Vil ikke anbefale denne sengen! Vi kjøpte den i oktober 2005 og etter 3 måneder var det et søkke der baken skulle være. Vi klaget og fikk en ny madrass. Men etter en kort stund kom problemet tilbake. Vi prøvde alt for å se om det var noe vi gjorde feil. Vi ristet den, snudde den i alle retninger men madrassen ble bare værre og værre. Vi klagde igjen og det kom en representant fra fabrikken for å se på madrassen. Han sa ganske arrogant at det var vår feil fordi vi hadde valgt feil fasthet på madrassen. Vi har medium og ble anbefalt dette av selger pga av vår kroppsstørrelse (vi veier 75 og 63 kg). Han mente vi skulle ha fast madrass og vi kunne bytte mot at vi betalte 1500 kr i frakt. Dette nektet jeg på fordi jeg mente det var urimelig da det var selger som anbefalte medium. Dessuten har vi testet madrassen i butikken igjen og det er nesten som det er en helt annen madrass i butikk. Vi har vondt i ryggen hver morgen når vi våkner. Ikke bare har madrassen skiftet form hvor baken er, men vi ligger som i en dal. Ligger du i midten føler det som man lygger på en høgde. Madrassen er 180x200. Jeg har nå snakket med forbrukerrådet og de anbefaler meg å kontakte en møbel tapetserer til å dokumentere at det er feil på madrassen. Så vil de ta saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Tiger_*

Vi har nettopp kjøpt en Jensen Countess 180x200 med medium hardhet. Allerede nå etter snart tre ukers bruk har den begynnt å få groper i madrassen der hvor vi sover. Kjenner igjen beskrivelsen med at det danner seg en "høyde" på midten av sengen.

De første par nettene var helt fine, etter det har jeg hatt tiltagende problemer med ryggen etter å ha sovet hele natten i sengen. Rent subjektivt kjennes det ut som om sengen blir mykere jo mer man bruker den. Jeg har også lurt på om noe av problemet ligger i overmadrassen. Den ser tydelig sammenklemt ut der man ligger.

Dersom det er flere som opplever det samme, kunne det kanskje være en tanke om vi slo oss sammen og gjorde felles sak / henvendelse mot Jensen, for å synliggjøre at dette ikke kun dreier seg om enkelttilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...