Gå til innhold

HJELP!!! Velkomstsang

meta

Anbefalte innlegg

Vi var egentlig enige om at vi ikke skulle ha noen velkomstsang, men nå ble vi enige om å ha det allikevel. Er det noen som har en sang til låns? Det er bare 12 dager igjen til bryllupet så jeg ble plutselig veldig stressa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takket være deg, har jeg hentet god inspirasjon, og fått skrevet velkomstsangen! Så da er sangheftet i gang -i god tid.

Jeg har lyst til å bli ferdig med det jeg kan, så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen lillaBRURA. Finner nok noe der som kan bearbeides litt for å bli litt mer oss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sende deg velkomst-sangen vår om du vil. Send meg en PM med mail-adressen din, så kan du få den…

Siden sangen er selvdiktet, legger jeg den ut her jeg... Hvis fler trenger inspirasjon.

Velkommen

Mel: Tante Sofies vise

Nå er vi endelig samlet her til kveldens bryllupsfest,

vi ønsker deg velkommen, for i kveld så er du gjest.

Vi håper du vil trives i vårt lille bryllupslag,

så dette for oss kan bli livets minnerike dag.

Vi håper du forsyner deg så du blir god og mett,

å finne noe alle liker, det er ikke lett.

Vi håper du allikevel vil smile og vær’ glad,

for maten er så vidt vi vet, tilstrekkelig og bra.

Om du ikke kjenner alle gjester her i kveld,

så regner vi med at du får det fint allikevel.

Til slutt vi ønsker alle en fin kveld på Fjerdingstad

-før festens slutt vi håper ingen gjester hjem vil dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dessverre ikke melodien, men teksten var bra

-Er det ikke den fra Kardemomme by? Den som begynner sånn 'Å huffameg å huffameg...'? Tror det... Stilig sang, ja!

Selv fant vi en stilig idè inne på den siden som ble linket til her - på melodien av 'Mot i brystet' har vi skrevet navnet på alle gjestene i rekkefølge (sånn at det passer med takt og rytme da!), og avsluttet litt personlig, før vi ønsker oss selv velkommen også... :D Vet ikke om vi kommer til å bruke den, men det var iallefall artig å prøve, og ble litt stilig og originalt! (Er litt lei av den derre: "Vi ønsker alle sammen velkommen til vår fest..." på melodien til Napoleon med sin hær...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det stemmer. Det er en melodi nesten alle kjenner til, og du kjenner nok til de når du hører den du også Pip. I mine øyne er det viktig å ha en melodi som folk kan og som er lett å synge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha denne sangen. Ikke særlig personlig men heller ikke med sånn pinlig tekst og rim:

VELKOMMEN

MEL: Napoleon med sin hær

Velkommen, velkommen, hver eneste gjest-

Velkommen til bordet, velkommen til fest!

Ja nå skal vi bare

La tankene fare!

For da kan vi klare å hygge oss best!

Humøret skal lyse på festen i dag,

Bli alle til glede- enhver til behag!

Humøret er rammen

For her er vi sammen!

Ja, her er vi jammen i hyggelig lag!

Lykke til med bryllupet! Hvilket klokkeslett har dere? Jeg går opp kirkegulvet kl 1330...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med samme sangen som dere Cinderella :) Ikke spesielt personlig nei, men den er kort og grei..

Vi skal fotograferes først vi og så er vielsen klokka 1600. I dag har jeg vært på prøvetime hos frisøren, så nå gleder jeg meg bare mer enn noensinne!! Er kjempefornøyd med frisøren min og tror det kommer til å bli kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...