Gjest Frk Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Skal kanskje flytte, og må kanskje vurdere å pendle litt...Har ikke lappen, så bare lurer på om dere så pendler med kollektivt synes det er verdt det?
liv Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Det spørs jo hvor langt du legger i pendling, brukte nesten to timer hver vei til skolen for tre år siden... Tok tog så det gikk greit å jobbe på toget da.
Noldus Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg pendler med båt!! Ca 20 min. hver veg!! Er absolut verdt det!! Eneste negative er at det er svært begrenset med båter så kan ikke alltid dra hjem akkurat når jeg ønsker det!! Alikevell syns jeg virkeli det er verdt det så lenge jeg har en jobb jeg trives i!
Gjest Gjest_Mimmi_* Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Pendler ca 12 mil tur/retur hver dag. Tar buss, så tar mellom 1,5 time til 2 timer hjem når det er litt mer kø. men rimelig godt utbygget kollektivtilbud så har muligheten både til å jobbe lengre og kortere dager. Føler det er veldig en vane sak og personlig. Noen orker det, andre kunne ikke tenke seg det for alt i verden
Anglofil Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 (endret) Ja. Pendler med buss, tog og trikk hver eneste dag. Drar hjemmefra halv syv - syv og rekker da forelesning akkurat som begynner halv ni. Bruker vel mellom 2-4 timer på å pendle hver dag, avhengig av trafikk, forsinkelser, korrespondanse mellom de ulike transportmidlene osv. Det var veldig rart i starten, da jeg er fra Oslo og vant til å ha bussen og t-banen i nærheten. Veldig rart og da flytte til "landet" der kollektivtransporten er dårligere for det første og lengre for det andre. Men man blir vant til det også og nå tenker jeg sjelden på det, selv om det nesten ble Hallelujah-stemning her da de bestemte seg for å sette opp busser her som også går etter klokka 14.00 på lørdager. Uten buss kommer jeg meg nemlig ikke til toget (med mindre jeg vil gå i 1 1/2 time til toget). Mvh Yvonne Endret 31. desember 2007 av yvonne
Gjest *Mim* Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Tja, bruker vel en times tid fra jeg reiser hjemmefra til jeg er på jobb. Men siden jeg som regel henter eller leverer i barnehagen må jeg bruke bil, kollektivt er rett og slett umulig. Trives godt i bilen.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har ukependlet litt, men det var alt for slitsom, så holdt ikke ut lenge. Dro søndag kveld/mandag morgen og hjem igjen fredag kveld. Var da med buss og fly, evt tog. Tok lang tid, var dyrt og ga følelsen av å bo i en koffert. Fungerer greit for korte perioder, men vil ikke anbefale det som en permanent løsning. Ellers gikk jeg flere år på skole, som gjorde at jeg hadde 1 time og 15 min reisevei (dvs 2,5 time pr. dag). Vil ikke kalle det pendling, men det er da litt. Og om jeg hadde hatt små barn ville jeg ikke ha gjort det heller, tror jeg. Mister alt for mye tid. Som single eller i et forhold fungerer det fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå