~Mocca~ Skrevet 29. desember 2007 #1 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg skal bake noen småkaker nå, og så har jeg bare bakepulver, kan jeg bruke dette i stede for natron som står i oppskriften? Det skal være 1/2ts natron oppi, hvor mye bakepulver tilsvarer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 29. desember 2007 #2 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 29. desember 2007 #3 Del Skrevet 29. desember 2007 1/2 ts natron = 1 ts bakepulver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 29. desember 2007 1/2 ts natron = 1 ts bakepulver Thanks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #5 Del Skrevet 29. desember 2007 Jada, det går helt fint, men det er 5 ts bakepulver til 1/2 ts natron. Mvh kokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 29. desember 2007 #6 Del Skrevet 29. desember 2007 Jada, det går helt fint, men det er 5 ts bakepulver til 1/2 ts natron. Mvh kokk Det stemmer ikke med kokeboka mi hvertfall, og jeg har brukt den "1/2 ts natron = 1 ts bakepulver-regelen" flere ganger og vellykket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 29. desember 2007 #7 Del Skrevet 29. desember 2007 Det stemmer ikke med kokeboka mi hvertfall, og jeg har brukt den "1/2 ts natron = 1 ts bakepulver-regelen" flere ganger og vellykket Hvis det er en helt vanlig liten oppskrift du skal bake, holder det med en ts bakepulver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 29. desember 2007 Jaja, cookisene ble noe av det mest mislykkede jeg noen gang har laget.. Rett i søpla med de.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 30. desember 2007 #9 Del Skrevet 30. desember 2007 Jaja, cookisene ble noe av det mest mislykkede jeg noen gang har laget.. Rett i søpla med de.. Uffda, kanksje du skal følge kokkens forslag neste gang.. Sorry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. desember 2007 #10 Del Skrevet 30. desember 2007 Jaja, cookisene ble noe av det mest mislykkede jeg noen gang har laget.. Rett i søpla med de.. Uff da. Bedre lykke neste gang. Det er jo ikke sikkert at det hadde noe å gjøre med at du brukte bakepulver i stedet for natron da. På hvilken måte ble de mislykket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 30. desember 2007 Neida, det er ikke sikkert at det er bakepulver/natron som gjorde at de ble mislykket. Tja, hva skal man si, cookisene fløyt utover og så ut som havreflarn når jeg tok de ut.. Heeeelt tynne og bare grusomme.. Så jeg tror det må være en feil i oppskriften.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. desember 2007 #12 Del Skrevet 30. desember 2007 Neida, det er ikke sikkert at det er bakepulver/natron som gjorde at de ble mislykket. Tja, hva skal man si, cookisene fløyt utover og så ut som havreflarn når jeg tok de ut.. Heeeelt tynne og bare grusomme.. Så jeg tror det må være en feil i oppskriften.. Ja, nå skal de jo flyte utover da. Men dine fløt kanskje mer utover enn vanlig. Ikke godt og si hvorfor, men kanskje det var for lite mel. Smakte de stygt også da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalorina Skrevet 30. desember 2007 #13 Del Skrevet 30. desember 2007 du har helt klart brukt for lite mel. Når du lager cookies, skal røra/deigen være nærmest helt fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 30. desember 2007 Ja, det er nok det at det er lite mel i de, men jeg fulgte bare oppskriften som jeg fant på nettet.... De var slitsom å spise, så seige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå