Ciara Skrevet 29. desember 2007 #1 Del Skrevet 29. desember 2007 Hei dere! I motsetning til en viss statsministerfrue forstår jeg godt at Arne Jacobsen-stoler er i "alle" hjem. Egget er en klassiker (det er forøvrig billige ting som Billy-bokhyller også!), og jeg er langt fra original som liker den. Faktum er at det er nydelig stol, og jeg har lagt min elsk på den i brunt skinn, og den kan gjerne være litt slitt. Synes brukt skinn ofte bare blir finere og finere. Vet noen om man kan få kjøpt slike brukt? Er det noen nettsider dere kan anbefale? Hilsen Ciara, på evig stoljakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 29. desember 2007 #2 Del Skrevet 29. desember 2007 Vet noen om man kan få kjøpt slike brukt? Er det noen nettsider dere kan anbefale? Må bare advare deg først: en brukt Egget som du kjøper på designbutikker er som oftest dyrere/like dyr som en ny... Men uansett: Egget dukker opp med ujevne mellomrom her i Norge, du kan jo ta kontakt med Fabio hos Utopia retromodern - det ligger ingen Egget ute på nettsiden, men han har ting inne som ikke er på nettsiden OG han har mange kontakter... Ellers så dukker Egget ofte opp på Lauritz.com, som oftest i Danmark (prisen vil da være moms og frakt i tillegg til vinnerbud + hammerslagsgebyr og 20% salære etc). Det ligger en ute i skinn i Danmark, riktignok inkludert fotskammel, denne er foreløpig oppe på 41.000 danske kroner, den er vurdert til 55.000 danske... Det er absolutt ikke alle Egget som går så høyt, men du er ikke alene i å like den stolen i skinn med patina så billig blir den nok ikke (har ikke sett den gå for veldig små summer nei). Ellers så er det endel som selger slikt på Ebay.com - jeg har handlet mine designstoler via Ebay i UK. Da kommer selvsagt transport og moms i tillegg - pass opp for kopier! Vær sikker på at stolen er merket med Fritz Hansen før du evt byr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 29. desember 2007 Må bare advare deg først: en brukt Egget som du kjøper på designbutikker er som oftest dyrere/like dyr som en ny... Men uansett: Egget dukker opp med ujevne mellomrom her i Norge, du kan jo ta kontakt med Fabio hos Utopia retromodern - det ligger ingen Egget ute på nettsiden, men han har ting inne som ikke er på nettsiden OG han har mange kontakter... Ellers så dukker Egget ofte opp på Lauritz.com, som oftest i Danmark (prisen vil da være moms og frakt i tillegg til vinnerbud + hammerslagsgebyr og 20% salære etc). Det ligger en ute i skinn i Danmark, riktignok inkludert fotskammel, denne er foreløpig oppe på 41.000 danske kroner, den er vurdert til 55.000 danske... Det er absolutt ikke alle Egget som går så høyt, men du er ikke alene i å like den stolen i skinn med patina så billig blir den nok ikke (har ikke sett den gå for veldig små summer nei). Ellers så er det endel som selger slikt på Ebay.com - jeg har handlet mine designstoler via Ebay i UK. Da kommer selvsagt transport og moms i tillegg - pass opp for kopier! Vær sikker på at stolen er merket med Fritz Hansen før du evt byr Tusen takk for supre tips! Når det gjelder kopier fra Ebay - det vil jeg selvsagt unngå. Men hvordan går man fram for å sikre seg at det dreier seg om originaler? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 30. desember 2007 #4 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg ville absolutt sjekket opp priser på ny stol contra gammel. jeg har også hørt at de gamle stolene har så stiv pris at det nesten lønner seg å kjøpe nytt. Da vet man i allefall at man får en original. Jeg har sett på gamle designmøbler på denne siden, men vet ikke om de har egget inne akkurat nå. Jeg har vært i kontakt med dem, og de sender gjerne til Norge, men jeg har ikke handlet noe av dem ennå. Forresten er egget i brunt skinn en nydelig stol! Skulle du hatt den ved siden av collage-lampen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 30. desember 2007 #5 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg kikket litt på siden nå, og ser at denne dessverre er solgt, mens denne i sort er inne i flere ulike eksemplarer. Den er forresten veldig god å sitte i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 30. desember 2007 Takk for link! Den som var solgt var helt perfekt. Akkurat sånn stolen skal være! Sjekk den glansen. Men jeg skal jammen sjekke pris på ny stol også. Så kan jeg evt ta bryet med å slite den selv Skulle gjerne hatt den med Collage-lampen, men det prosjektet har jeg lagt på is. Stålampen her røyk nettopp, og akkurat nå var det ikke en dyr lampe jeg kunne prioritere. Og da blir det håpløst å kaste ut lampen jeg har kjøpt når jeg får råd til Collagen. Tviler vel egentlig på om jeg kommer til å føle at jeg prioritere Egget også, men who knows. Uansett artig å sondere terrenget Takk, Helen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 30. desember 2007 #7 Del Skrevet 30. desember 2007 Tusen takk for supre tips! Når det gjelder kopier fra Ebay - det vil jeg selvsagt unngå. Men hvordan går man fram for å sikre seg at det dreier seg om originaler? :klø: En ekte Egget er merket med "Fritz Hansen", og de selgerene som har en ekte har gjerne foto av merket... I tillegg så er de fleste kopier gjerne ikke 100% like, så sammenlign bilder (og ikke gå for "Arne Jacobsen-style" - det betyr at det er kopier i samme stil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 1. januar 2008 #8 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg har bestemt meg for at en gang så skal jeg kjøpe Egget. Jeg prøvde en lekker rød (i ull) på Lauritz en gang, og jeg har aldri sittet så bra i en stol før! Den var som skapt for meg! Som deg, Ciara, så synes jeg også at brunt lær er nydelig. Vil gjerne ha denne. (selv om skinn er dyrest) Vet at det ligger en ute til salgs på finn.no nå, men den er i blå stoff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 2. januar 2008 Vi får satse på at vi får Egget en gang, Lillesky! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 2. januar 2008 #10 Del Skrevet 2. januar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 6. januar 2008 #11 Del Skrevet 6. januar 2008 Det er bare å stille seg i kø. (Man bør kanskje stille seg i kø i banken først, det måtte i hvert fall jeg gjort. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 19. september 2008 #12 Del Skrevet 19. september 2008 Å, nå er en av jubileumsutgavene av Egget under hammeren hos Lauritz... :dåne: Den er i semsket skinn på baksiden og skinn på fremsiden og er så pen! Men til 100.000? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. september 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 19. september 2008 Usannsynlig lekker. Håper virkelig jeg får råd til en slik en gang *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. september 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 20. september 2008 I mellomtiden er kanskje denne noe for oss, Lillesky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 20. september 2008 #15 Del Skrevet 20. september 2008 Ja, jeg har sett den! Kjempesøt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 19. desember 2009 #16 Del Skrevet 19. desember 2009 Om "egget" ikke er i hus så kan du jo vurdere å svi av 75 000,- på den her (litt stilig å kjøpe stol til nesten 100 000,- for så å finne ut at fargen var feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #17 Del Skrevet 19. desember 2009 Om "egget" ikke er i hus så kan du jo vurdere å svi av 75 000,- på den her (litt stilig å kjøpe stol til nesten 100 000,- for så å finne ut at fargen var feil.. Når du bruker nesten hele årslønna di på en stol, burde man sjekke sånt først ja Skattelistene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #18 Del Skrevet 21. desember 2009 Ligger mange ute på finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olia Skrevet 16. mai 2016 #19 Del Skrevet 16. mai 2016 Du kan vurdere å kjøpe egg fra Voga (kopi) - men utrolig godt kjent i Norge - og billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 16. mai 2016 #20 Del Skrevet 16. mai 2016 Gamle danske på facebook selger brukte designmøbler. Butikk i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå