Gjest Gjest_kine_* Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Har ei jente som jeg vurderer å sende på privat barneskole. Månedsprisen er på 1600 kr. Kan jeg få noe støtte av kommune ettersom at jeg tar henne ut av skole pga mobbing. Og hvor mye skattefradrag vil jeg få? Noen som vet
Gjest Bodillen Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Jeg tror nok ikke du kan regne med fra kommunen, i hvert fall ikke hvis det finnes andre offentlige skoler i distriktet hun kan gå på. Foreldrebetaling til privatskoler gir ikke rett til skattefradrag.
Saeria Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 (endret) Uansett så kan en gjerne se saken på denne måten: Sett at det er ikke flere offentlige skoler i området barnet kan gå på uten om den private, eller den ungen blir mobbet på. Mobbing kan føre til varige men og søksmål mot skolen eller staten senere med krav om en svimlende erstatning. Siden det offentlige ikke klarer å gi barnet den lovpålagte skolegangen og trygghet i skolehverdagen, kan det hende at staten burde sørge for at barnet fikk den utdannelsen det er lovpålagt å ta på den private skolen med statlige subsidier. Dette er gjerne billigere enn det overnevnte søksmål. Realistisk? Neppe? En mulig vinkling? Ja. Ellers bør en tak tak i mobbingen. Hjelper ikke det bør en vurdere å bytte skole. Endret 29. desember 2007 av m@msen
Rosalie Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 (endret) Barnet har rett på utdanning, men den trengs ikke gis i skole. Ergo holder neppe forrige argument. Og er det ikke flere skoler i området, så bør man som forelder vurdere å flytte. For øvrig hjelper det sjelden kun å bytte skole, da mobberne fortsatt vil være i nærområdet og kjenne noen som kjenner noen som kjenner noen... EDIT: Første avsnitt var tilsvar til Saeria. Endret 29. desember 2007 av Wadjet
Saeria Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Jeg antar du skjønte at mitt innlegg ikke var dønn alvorlig, men en mulig måte en forelder kunne ha tenkt.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Har en veninne som har tatt ut barnet sitt av den off.gr. sk av samme grunn som deg. De har ikke angret ett sekund. (Kristen privatskole. Veninna mi var litt skeptisk til det) H-n formelig blomstret opp. De er storfornøyd med tilbudet. veninna mi hadde sittet å lagt bokbind på bøkene til sine to barn i høst. Det var litt forskjell på bøkene til h-n som gikk på privatskole og detto år eldre søskenet sine bøker, kan man si. Søskenet har naturligvis fått tilbud om å bytte skole, men vil ikke. Har selv et barn som går på privat videreg. Det var den skolen h-n ville gå på og flere av vennene ville også det da skolen har et veldig godt rykte (Ikke politisk eller religiøs skole) H-n stortrives og gjør det veldig bra på skolen. Da betaler vi de pengene med den største glede. Har ett eldre barn som har gått på vanlig videregående. Det blir da utgifter der og så vidt jeg vet. Mener forresten å ha hørt at du kan skrive utgiftene v på skatten, som med barnehage, men tviler på du kommer opp i den summen som må til.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Jeg betaler gjerne disse skolepengene, var mest av alt nysgjerrig på om jeg kunne få noe støtte. Jeg er så utrolig glad fordi hun fortalte meg om mobbingen nå, dermed så kan jeg prøve å gjøre det beste for henne
Gjest Bodillen Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Mener forresten å ha hørt at du kan skrive utgiftene v på skatten, som med barnehage, men tviler på du kommer opp i den summen som må til. Nei, det har jeg sjekket, og det kan man ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå