Gå til innhold

Juleskinke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange voksne personer rekker en juleskinke på 1,7 kg til? Til middag, altså, med saus poteter og grønnsaker til, men ikke ketchup!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ballerina
Skrevet

Min kokke-tante svarte meg nettopp på det. Hun regner fire personer på en kilo, men de som jeg kjøpte til spiser veldig mye, så da sa hun tre på en kilo. Jeg kjøpte ca. 2 kg. til fem voksne, for hun jeg kjøpte for ville ha rikelig, da sa tante jeg burde kjøpe det for å være helt sikker liksom... Håper du fikk svar på spørsmålet ditt?

Skrevet (endret)
Min kokke-tante svarte meg nettopp på det. Hun regner fire personer på en kilo, men de som jeg kjøpte til spiser veldig mye, så da sa hun tre på en kilo. Jeg kjøpte ca. 2 kg. til fem voksne, for hun jeg kjøpte for ville ha rikelig, da sa tante jeg burde kjøpe det for å være helt sikker liksom... Håper du fikk svar på spørsmålet ditt?

Takk for svaret! Da regner jeg med at den holder til seks voksne.

Endret av Pet
Gjest nextlife
Skrevet

Det skal holde i massevis. På restauranter regner man 150 g rent kjøtt pr. pers, mens i vanlige husholdninger bør man regne i overkant av 200 g.

Så kommer det jo litt an på hvilket, og hvor mye tilbehør du har.

Serverte nylig juleskinke som var 1.9 kg. Vi var 7 voksne og 2 barn, det ble evig nok, og vel så det.

Hadde fløtegratinert potet, ris, broccoli, tomatpai og saus til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...