Gjest Pet Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Hvor mange voksne personer rekker en juleskinke på 1,7 kg til? Til middag, altså, med saus poteter og grønnsaker til, men ikke ketchup!
Gjest Ballerina Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Min kokke-tante svarte meg nettopp på det. Hun regner fire personer på en kilo, men de som jeg kjøpte til spiser veldig mye, så da sa hun tre på en kilo. Jeg kjøpte ca. 2 kg. til fem voksne, for hun jeg kjøpte for ville ha rikelig, da sa tante jeg burde kjøpe det for å være helt sikker liksom... Håper du fikk svar på spørsmålet ditt?
Gjest Pet Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 (endret) Min kokke-tante svarte meg nettopp på det. Hun regner fire personer på en kilo, men de som jeg kjøpte til spiser veldig mye, så da sa hun tre på en kilo. Jeg kjøpte ca. 2 kg. til fem voksne, for hun jeg kjøpte for ville ha rikelig, da sa tante jeg burde kjøpe det for å være helt sikker liksom... Håper du fikk svar på spørsmålet ditt? Takk for svaret! Da regner jeg med at den holder til seks voksne. Endret 29. desember 2007 av Pet
Gjest nextlife Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Det skal holde i massevis. På restauranter regner man 150 g rent kjøtt pr. pers, mens i vanlige husholdninger bør man regne i overkant av 200 g. Så kommer det jo litt an på hvilket, og hvor mye tilbehør du har. Serverte nylig juleskinke som var 1.9 kg. Vi var 7 voksne og 2 barn, det ble evig nok, og vel så det. Hadde fløtegratinert potet, ris, broccoli, tomatpai og saus til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå