Gå til innhold

x og x x x

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått noen sms fra en venn (?) fra england, som avsluttes med x og x x x... hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Noe sånt som "hugs and kisses", cirka.

Skrevet
Noe sånt som "hugs and kisses", cirka.

Takk for raskt svar! Er det sånt som venner skriver til venner da? Jeg vet ikke helt hvor vi står nemlig, men håper på noe mer...

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

For meg er det mer en frase som man kan bruke til venner, men det kommer jo an på personen som skriver.

Skrevet

Mange bruker det til hvem som helst, unntatt i proffesjonelle sammenhenger.

Skrevet

Mine amerikanske venner bruker xoxo for "Hugs and kisses". xxx er mer kjærestekyss der borte, iallefall..... Men det er kanskje like mye forskjell på britisk og amerikansk på det feltet som det er på andre felt.... :) Håper det er det du håper på!

Skrevet

xxx er vennskapelig for "kyss", slik var det i alle fall da jeg bodde i Storbritannia tidligere i år.

Skrevet

Jeg får stadig vekk meldinger fra min venninne eller hennes mor og de avslutter gjerne med

"Luv X, L" eller

"Love X, N"

og jeg kan garantere at det ikke er noe kjæresterifølelser ute og går her :)

X og XXX kan dermed brukes i begge sammenhenger. Men hvis det er en mannlig venn du er på flørtern med så ligger det nok gjerne bittelitt mer enn bare kompisfølelser bak dette ;)

Skrevet
Men hvis det er en mannlig venn du er på flørtern med så ligger det nok gjerne bittelitt mer enn bare kompisfølelser bak dette ;)

Da satser jeg på det :D

Skrevet

Har en venn som etter et år i england slutter alle sms med xxx *navn*. Hun sier det bare var noe hun plukket opp der og alle skrev, intet mer, intet mindre :)

Skrevet

Jo flere x'er jo bedre! xxx er romantisk for meg ja.. Jeg har bodd flere år i England, hatt kjæreste der. Aldri fått tre xxx fra andre enn kjæresten. Og når han var i ekstra godt humør kom det enda flere xxxxxx :)

Lykke til!

Skrevet
Jo flere x'er jo bedre! xxx er romantisk for meg ja.. Jeg har bodd flere år i England, hatt kjæreste der. Aldri fått tre xxx fra andre enn kjæresten. Og når han var i ekstra godt humør kom det enda flere xxxxxx :)

Lykke til!

Sant som sagt over her. Jeg har ogå bodd flere år i england. Men vær forsiktig med hvordan du bruker det så det ikke blir misoppfattet. Kjæresten min (som er engelsk) skriver alltid xxx (eller mer). Det gjør også mine nærmeste venninner. Guttevenner (som ikke er kamerat med typen) skriver gjerne x. Andre guttevenner som er kamerat med typen vil aldri skrive x, da det kan bli oppfattet som flørting.

Ellers, kollegaer, famile og andre jentevenner skriver også gjerne x. Men aldri mann-til-mann.

Skrevet

Det betyr forresten "suss", tror x skal se ut som en trutmunn. Har ialfall alltid tenkt det.

Gjest GossipGirl
Skrevet
Har fått noen sms fra en venn (?) fra england, som avsluttes med x og x x x... hva betyr det?

Kos, klem, kyss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...