Gjest septica Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Har en gutt på snart 3 år som har hatt "skorper" i hodebunnen helt siden han ble født.Jeg har fått litt forskjellige tips,har prøvd en slags vaselin som fåes kjøpt på apoteket men det virket ikke særlig godt..Jeg fikk bort litt av det men det kom rett tilbake igjen...Noen som kan dele sine erfaringer med meg ang dette??=)=)
Gjest *Mim* Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Smøre inn hodebunnen med olje og la han ligge om natta med det, vask ut dagen etter. Jeg ga nesten skorpene opp etterhvert. Ungen var ikke plaget med det, og de forsvant da etterhvert.
Gjest septica Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Smøre inn hodebunnen med olje og la han ligge om natta med det, vask ut dagen etter. Jeg ga nesten skorpene opp etterhvert. Ungen var ikke plaget med det, og de forsvant da etterhvert. Takk for svar=) Men hvilken olje skal jeg bruke??Jeg har babyolje hjemme,kan jeg bruke det,eller var det en spesiell?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Jeg ville heller brukt en naturlig olje, hva med mandelolje? Den er litt fetere, og bra for huden. Fås på apotek og helsekost.
monja Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Kjøp salisylolje på apoteket. Smør et tynt lag på de tørre stedene og la det virke over natta. Kam ut med en fintannet kam og vask håret med shampo. Det var det eneste som fungerte på hodebunnen til min 3 åring.
prinsessa Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Dette gjorde jeg med min vennindes 2 åring som hadde det samme problemet. Smurte inn hodet hennes med vanlig olivenolje, brukte en slik bakekost faktisk. Lot det virke litt kanskje 1 times tid. Deretter gredde jeg håret hennes med en lusekam og fikk ut alt. Har vært helt fin siden
Gjest septica Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Takk for gode tips=)=)Nå skal de skorpene bort en gang for alle=)=)
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Takk for gode tips=)=)Nå skal de skorpene bort en gang for alle=)=) Jeg brukte Sebamed hudpleieolje. Kan godt skje at de kommer igjen... men da kan du jo bare passe på å fjerne de før det blir for voldsomt. Alle småbarn har det, men det er ikke lekkert hvis det blir veldig synlig.
Gjest septica Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Jeg ville heller brukt en naturlig olje, hva med mandelolje? Den er litt fetere, og bra for huden. Fås på apotek og helsekost. Det ble mandelolje ja...Skorpene forsvant etter kun 1 behandling,det er nå ett par uker siden og han er foreløpig skorpefri=)Takk=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå