Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ferd med å slå opp med kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3år nå. Men hvordan skal jeg slå opp?

Jeg er sliten av å måtta ha noen å forholde meg til. Også alle kranglene vi har(bagateller). Hun er flink til å fiske opp gamle episoder som utvikler seg til heftige krangler. Dette er da ting som skjedde i starten av forholdet, som vi har snakket sammen om og blitt ferdig med.

Nå er jeg egentlig bare dritlei hele greia...

Jeg er svert glad i henne og vil hun bare vel, men vil ikke være med henne.

Hun derimot er som nyforelsket i meg, uansett hva jeg gjør. Jeg har prøvd å roe ned forholdet litt med å være inaktiv og uinteressant. Men da blir jeg bare den mystiske typen :tristbla: og hun er like glad i meg. Hater denne situasjonen, at jeg må "svikte" noen jeg bryr meg om.

Hvordan skal jeg tre frem?

Hva kan jeg gjøre for at hun blir minst mulig såret?

Hvordan bør jeg forholde meg til henne i ettertid?

Hilsen Mann 19

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

Du må nok regne med at hun kan bli veldig lei seg og såret - og det er ikke noe du kan gjøre for å unngå det. Det er sånn det er og slå opp med noen.

Sett deg ned og prat med henne. Og fortell på en helt enkel og grei måte at du ønsker å gå ut av forholdet.

Hva slags kontakt dere skal ha i ettertid får bli opp til henne egentlig. Du kan ikke få gjort annet enn å fortsatt holde en vennlig tone med henne.

Skrevet

Vær ærlig med henne. Fortell henne på en allright måte at du ikke ønsker å fortsette forholdet, og fortell henne hvorfor.

Det verste med å bli dumpa, er ofte at man sitter igjen og ikke skjønner hvorfor. Da tar det mye lenger tid å komme over det, og man vil gjerne ha svar og forklaringer (maser på eks`en), så ikke la henne sitte igjen med forhåpninger om at det kan ordne seg.

En mann som gjør det slutt på en real måte, er en skikkelig mann i mine øyne.

Skrevet
Vær ærlig med henne. Fortell henne på en allright måte at du ikke ønsker å fortsette forholdet, og fortell henne hvorfor.

Det verste med å bli dumpa, er ofte at man sitter igjen og ikke skjønner hvorfor. Da tar det mye lenger tid å komme over det, og man vil gjerne ha svar og forklaringer (maser på eks`en), så ikke la henne sitte igjen med forhåpninger om at det kan ordne seg.

En mann som gjør det slutt på en real måte, er en skikkelig mann i mine øyne.

Enig med siste taler. En ganske interessant måte å bli dumpet på, er å få en telefon, når kjæresten er på et lengre utenlandsopphold... Utrolig mye som ender opp med å bli stilt spørsmål ved, men en god del falt av alle ting på plass da jeg fant ut av at det var andre personer inne i bildet.

- Forklar at det er slutt. Ikke la henne klamre seg til et håp som ikke er der, hvis det ikke finnes.

- Si du ikke hater henne som person, og forklar at det er forholdet som ikke fungerer.

- Hvorfor?? Forklar dette som best du kan, og svar på det som kommer av spørsmål.

Deretter er det bare å finne ut av de praktiske konsekvensene av bruddet. Uten hus og unger er dette så enkelt at det er til å grine av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...