Gå til innhold

Hvordan bretter du serviettene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje ikke så vanlig å brette servietter lenger? Jeg legger de enten bare pent ved siden av tallerkenen eller bretter de på langs og legger de oppi tallerkenen med bestikket oppå.

Hva gjør du når du skal dekke et festbord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ruller dem gjerne og bruker en serviettring. Ett år laget jeg serviettringer selv av perler og ståltråd...Det ble veldig fint. Ellers legger jeg dem brettet på tallerkenen...

Skrevet

Jeg synes det enkle er det beste og liker ikke fancy serviettbretting. Det blir enten brettet på langs eller i trekant og lagt ved siden av tallerkenen på venstre side under gaffelen.

Skrevet

på duni.no finner du flere forslaf til bretting av servietter!

Gjest Blondie65
Skrevet

Det varierer veldig. Noen ganger ruller jeg bare bestikket i servietten. Eller jeg bruker en strikkepinne til å rynke en serviett brettet i trekant. Jeg synes også en mønstret serviett kan være pen når den bare ligger oppå tallerkenen.

Gjest nextlife
Skrevet

Kommer helt an på hvilket selskap det er. Bretter ofte trekanter som står på tallerkenen for å få høyde på bordet. Har firkantede tallerkener, så da er det også pent å bare legge servietten på tallerkenen. Det jeg ALDRI gjør er å ha servietten oppi glasset, rulle bestikket i servietten, eller legge bestikket på tallerkenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...