Gå til innhold

Hvilke yrker har vi?  

95 stemmer

1. 1. Kryss av for den yrkesgruppen du tilhører

• Lærer
      9
    • Politi
      1
    • Bank og finans
      4
    • Lege
      3
    • Sykepleier
      10
    • Ingeniør
      13
    • Tannlege
      1
    • Jobber offshore
      1
    • Hjemmeværende
      1
    • Førskolelærer
      4
    • Ekspeditør
      4
    • Annet
      44

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tok ballen og laget undersøkelsen som ble foreslått her . Dessverre ble det for få kategorier ettersom det kun er plass til 12 alternativer. Dere som faller helt utenom får bruke "Annet" kategorien.

Endret av m@msen
Videoannonse
Annonse
Gjest Utlogget
Skrevet

Fengselsbetjent.

(Krysset av for "annet".)

Skrevet (endret)
Jeg savner et valg innen bank/finans.

Ja, det burde jeg kanskje hatt med i stedet for jurist? :klø: Kan man endre tro?

*etter å ha prøvd å endre*: Nei ser ikke sånn ut.

Endret av Cata
Gjest Ada Blûe
Skrevet

Jeg stemte sykepleier selv om jeg egentlig ikke er ferdig utdannet enda :).

Skrevet
Ja, det burde jeg kanskje hatt med i stedet for jurist? :klø: Kan man endre tro?

*etter å ha prøvd å endre*: Nei ser ikke sånn ut.

Det hadde favnet litt videre enn jurist etter min mening. En modde kan sikkert hjelpe med endring hvis det er ønskelig.

Gjest Ada Blûe
Skrevet

Hva med å helle ha ulike sektorer i stedet for bestemte yrker?! Det finnes jo tusenvis av yrker... :)

Skrevet
Det hadde favnet litt videre enn jurist etter min mening. En modde kan sikkert hjelpe med endring hvis det er ønskelig.

Håper det - ønsket er lagt inn på Ris og Ros så får vi se om de kan trylle litt for oss.

Skrevet
Hva med å helle ha ulike sektorer i stedet for bestemte yrker?! Det finnes jo tusenvis av yrker... :)

Tenkte på det også, men syntes det ble for vidt. Bare under ingeniør- eller legeparaplyen finnes det jo haugevis av yrker.

Skrevet

Vi kan krysse av for offshore men ikke for håndverker?

Tror det finnes flere håndverkere enn offshorearbeidere :D

Skrevet

Kanskje lurt å ta utgangspunkt i slike lister man må krysse av i spørreundersøkelser? Der er det gjerne oppdelt etter helsesektor/omsorgsarbeid, Teknologi/it, Økonomi, Media og markedsføring osv...

Skrevet
Kanskje lurt å ta utgangspunkt i slike lister man må krysse av i spørreundersøkelser? Der er det gjerne oppdelt etter helsesektor/omsorgsarbeid, Teknologi/it, Økonomi, Media og markedsføring osv...

Som sagt - jeg tenkte på det, men fant ut at det ble for vidt. Men noen andre kan jo lage en ny undersøkelse med slike grupper. Siden jeg ikke kan endre selv, selv om jeg hadde villet, så må jeg i tilfelle ha moderator til å endre alt og det synes jeg er litt ufint.

Teknologi er f.eks så vidt at det sier ingenting om noe som helst. (Hva har en seismolog og en vvs-ingeniør til felles, f.eks.?)

Skrevet

Jeg synes det mangler en viktig kategori her, nemlig arbeidsledig. Ser du har med hjemmeværende, men i hjemmeværende legger i allefall jeg det å frivillig være hjemme fordi man har små barn. En voksen som er arbeidsledig og på jakt etter arbeid er ikke hjemmeværende i mine øyne, og jeg har ikke inntrykk av at de som er arbeidsledige ser på seg selv som hjemmeværende heller. Dermed plasserer de seg sannsynligvis i gruppen "annet" som da vil bestå av både de som har yrker som ikke faller under de andre kategoriene, og de som ikke jobber i det hele tatt, og det blir jo helt feil.

Skrevet
Jeg synes det mangler en viktig kategori her, nemlig arbeidsledig. Ser du har med hjemmeværende, men i hjemmeværende legger i allefall jeg det å frivillig være hjemme fordi man har små barn. En voksen som er arbeidsledig og på jakt etter arbeid er ikke hjemmeværende i mine øyne, og jeg har ikke inntrykk av at de som er arbeidsledige ser på seg selv som hjemmeværende heller. Dermed plasserer de seg sannsynligvis i gruppen "annet" som da vil bestå av både de som har yrker som ikke faller under de andre kategoriene, og de som ikke jobber i det hele tatt, og det blir jo helt feil.

Ja, den glemte jeg rett og slett.

Skrevet

"student/skoleelev" burde vært med - tror mange her er under utdanning.

Selv krysset jeg av for "annet" :)

Skrevet

Per i dag er jeg ekspeditør, men det varer nok ikke evig. Av "legning" er jeg nok mer sekretær/selger... og havner nok tilbake der.

Skrevet

Ingen valg innen kultur eller media, men jeg kan jo ikke stemme heller :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...