Gå til innhold

Koldtbord på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne skal ha middag på nyttårsaften, og alle skal ta med noe til koldtbordet. Jeg har ikke fått snakket med noen andre angående hva de skal ta med ennå.

Har dere forslag til et par typiske, gode ting som kan være greie å ta med seg til nyttårsmiddag? Jeg er ingen kløpper på kjøkkenet, men det går jo an å prøve seg frem. Tenkte kanskje roastbiff med noe tilbehør? Eller hva med hjemmelagede hvitløkskjøttboller med noe tilbehør?

Vanskelig dette... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En venninne skal ha middag på nyttårsaften, og alle skal ta med noe til koldtbordet. Jeg har ikke fått snakket med noen andre angående hva de skal ta med ennå.

Har dere forslag til et par typiske, gode ting som kan være greie å ta med seg til nyttårsmiddag? Jeg er ingen kløpper på kjøkkenet, men det går jo an å prøve seg frem. Tenkte kanskje roastbiff med noe tilbehør? Eller hva med hjemmelagede hvitløkskjøttboller med noe tilbehør?

Vanskelig dette... :)

Jeg pleier som regel å ta med cabaret og remulade i sånne tilfeller. Lages dagen i forveien. Enkelt å lage. Forholdsvis rimelig. Og veldig godt... :sikle:

Skrevet

Eggerøre.

Honningmelon inntullet med serranoskinke.

Fenalår.

En god hjemmelaget potetsalat eller rødbetsalat.

Dette kan jo også kjøpes.

Lomper med sennep og julesylte snurret sammen.

Skrevet

Vi gir/får alltid beskjed om hva vi skal ta med ... på den måten så får vi et variert koldtbord ..

.. synes det høres rart ut at dere bare skal ta med noe .. hva om alle kommer med det samme?

Skrevet

Jeg pleier som regel å ta med:

- hjemmelaget tsatziki

- hjemmelaget potetsalat (enkel variant med poteter, løk, grønne epler og rømme)

- kjøttboller, enten greske eller meksikanske

- chickennuggets

- hjemmelagde vårruller

- bulgursalat

- bacondadler

- pai med diverse fyll, spinat og hvitløk er knallgodt.

osv....

Mye spennende man kan ta med, som verken tar mye tid eller er spesielt vanskelig å lage. Min erfaring er at denne typen mat går fortere enn typisk 80-talls mat som cabaret, karbonader med løk o.l.

Skrevet

Takk for gode forslag! Det høres ut som om man kan ta med seg det man føler for, så da er vel det viktigste å finne noe man liker godt selv og som ikke er så fryktelig vanskelig å lage :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...