Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har portugisisk,spansk og serbisk blod i meg, og det er ikke hva som helst av blod heller, det er nemlig kongehusene der. Jeg har og funnet ut at jeg og Kong Harald er i slekt. Det er mye rart man finner ut når man driver med litt slektsgranskning og en slektsforsker sier jeg har mer blått blod enn de aller, aller fleste nordmenn. Måtte bare skryte litt anonymt, for jeg tror nok de fleste vil le litt av meg.
Amalie_85 Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Le av deg vil jeg nok ikke. Men finner det nok dessverre ikke så spennende som du gjør Kjenner en del som er i slekt med kjente personer på ett eller annet vis. Så det var ikke så nytt å spennende!
Brunhilde Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Det sies at om man leter langt nok tilbake, så vil de fleste av oss være i slekt med minst en kongelig og en minst en morder... Det er nok ikke så mye mer spesielt enn som så.
Mini_me Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Jeg er redd mitt blod er temmelig lite blått jeg. Ikke noe utlenlandsk i det hele tatt....og deler av slektsforskningen går tilbake til 1600t. ....hvis ikke slekt som har emmigrert til USA teller?
Gjest *Mim* Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Vær stolt av blodet ditt, du! Det er jeg også, enda jeg ikke mistenker noen blå islett.
lulle Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Jeg er i slekt med han som drepte Tordenskjold. Langt tilbake
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Alle mennesker som eksisterer er i slekt med hverandre og stammer fra fordedre som oppstå for mellom 200 000 og 100 000 år siden i Afrika sør for Sahara. At noen har "blått" blod og andre ikke blir ganske latterlig når man ser sånn på det.
lulle Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Alle mennesker som eksisterer er i slekt med hverandre og stammer fra fordedre som oppstå for mellom 200 000 og 100 000 år siden i Afrika sør for Sahara. At noen har "blått" blod og andre ikke blir ganske latterlig når man ser sånn på det. Du vet hvorfor det kalles blått blod?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #9 Skrevet 29. desember 2007 Det sies at om man leter langt nok tilbake, så vil de fleste av oss være i slekt med minst en kongelig og en minst en morder... Det er nok ikke så mye mer spesielt enn som så. Men litt av poenget her er jo at han er nærmere i slekt enn mange andre.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #10 Skrevet 29. desember 2007 Du vet hvorfor det kalles blått blod? Ja, det ble opprinnelig brukt av den spanske kongefamilien som mente å ha rent blod (de var av vestgotisk herkomst), i motsetning til jødisk eller maurersk blod (maurerne hersket som kjent over Spania en periode). Frasen kom av at deres lyse hud (i motsetning til maurerne som var mørke) fikk blodårene til å se blåe ut.
Brunhilde Skrevet 29. desember 2007 #11 Skrevet 29. desember 2007 Men litt av poenget her er jo at han er nærmere i slekt enn mange andre. Det sier vel forsåvidt ikke startinnlegget noe om, gjør det?
Linnzi Skrevet 29. desember 2007 #12 Skrevet 29. desember 2007 Jeg og morra mi er faktisk i familie med Karola!
Blueberry Skrevet 31. desember 2007 #13 Skrevet 31. desember 2007 Jeg stammer visstnok fra bl.a. Harald Hårfagre. Slektsgransking er morsomt det!
Curry Skrevet 31. desember 2007 #14 Skrevet 31. desember 2007 Jeg stammer visstnok fra bl.a. Harald Hårfagre. Slektsgransking er morsomt det! Hvis du googler f. eks. "stammer fra Harald Hårfagre" vil du oppdage at man mener at mange i Norge stammer fra H.H. Han hadde veldig mange barn, så sjansen for å finne han langt bak i slektstreet er stort. På den annen side så var det visst gjevt på den tiden å skryte på seg slektskap med H.H i stedet for alle småkongene rundt om kring. Så noen kunne vel bløffe på seg litt og Jeg har ingen kjente i slekta som jeg vet om, men jeg har veldig lyst til å høre mer om hva f.eks. bestefaren min opplevde under hvalfangst og 2. verdenskrig da han ikke kunne komme hjem. Har hørt brokker, tror det er en spennende historie!
Amalie_85 Skrevet 31. desember 2007 #15 Skrevet 31. desember 2007 Jeg stammer visstnok fra bl.a. Harald Hårfagre. Slektsgransking er morsomt det! Da er jo vi i slekt da jo Noen påstår at jeg er det og, men jeg har mine tvil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå