theamoren Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Har bokdilla. og lest en del krevende litteratur i det siste. trenger noe jeg kan suse gjennom. noe lettlest. ikke sånn fantacy heller. Noen som har noen tips til meg? :lese:
Tabris Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Nick Hornby? Erlend Loe? De inneholder en del humor, da.
theamoren Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2007 har lest litt erlend loe. men ikke noe av nick hornby... hmmm
Gjest Eir Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Marian Keyes, Lisa Jewel, Jodi Picoult?
Amanlis Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Har du lest Anne B. Ragdes bøker om familen Neshov? Dvs Berlinerpoplene, Eremittkrepsene og Ligge i grønne enger. Det er lettleste og gode bøker.
theamoren Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2007 ja har lest alle de. elsker de bøkene.
theamoren Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2007 Marian Keyes, Lisa Jewel, Jodi Picoult? har ikke lest disse.
Gjest pace Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 to kill a mockingbird - Harper Lee. Lettlest og fin bok.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Keiseren av Portugalia av Selma Lagerlöf.
Gjest Bond Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 Tror jeg anbefalte det i et annet sted også, men James Herriot er veldig lettlest. Hvis du liker dyr da. Ikke en barnebok, litt humoristisk av og til, men ikke noe ren humor. Er ganske lette og varme historier, karakteristiske og gir en god følelse. Hvis det finnes feel-good-musikk, da hans bøker er noe tilsvarende i litteratur, synes jeg. Jeg også bruker krim som lett-litteratur da det starter å koke over fra alt som er seriøst. Har ikke for mye overs for norsk krim ennå (det er ren smak greie, det finnes sikkert mye god norsk krim), men er stor fan av E.S. Gardner, R. Stout og selvfølgelig the Grand Old Lady selv - A. Christie. Det er bare trist at det ikke finnes så mange jeg har ikke lest ennå. Det er også P.D.James som skriver ganske bra, synes jeg. Eller kanskje Alistar McLean, mange av hans bøker er veldig spennende, kanskje litt glemt i det siste? Husker at da jeg leste Guns of Navarone var jeg klistret til boken til det var ferdig. Ble en natt uten søvn da
Gjest Pupsilure Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Idas dans. Jeg likte den veldig godt. Lettlest, og en bok du ikke klarer å legge fra deg. Handler om en ung jente som får en alvorlig sykdom. En sann historie.
Gjest Shelob Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Oh yes! Marian Keyes! Gjerne på engelsk men om så på norsk. Lettlest, varm, selvironisk og veeeeeeeldig morsomt. Hun har skrevet flere, googler du henne så kommer hun vel opp.
theamoren Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2008 tusen takk for mange tips! de er notert!
zebb Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 (endret) Du bare MÅ lese "shoppoholikerbøkene" av Sophie Kinsella (hvis du ikke allerede har gjort d...) Meget underholdende og lettlest. Skikkelig "ferie-litteratur" hvis du har lest mange tunge bøker i det siste. Men jeg har netopp lest "Francis Meyers lidenskap" av Henrik H Langeland, den er også utrolig bra, skjønnt ikke så lettlest:) Endret 9. januar 2008 av zebb
Gjest pirjo Skrevet 10. januar 2008 #15 Skrevet 10. januar 2008 Hva med "Beatles" av Lars Saabye Christensen?
Gjest *Mim* Skrevet 10. januar 2008 #16 Skrevet 10. januar 2008 Alexander McCall Smiths bøker om Precoius Ramotswe, som starter med Damenes detektivbyrå nr. 1. Herlige bøker!
Gjest Raptuza Skrevet 10. januar 2008 #17 Skrevet 10. januar 2008 Fekk boka "Fredagsstrikkeklubben" i julegåve. Koselig, feelgood og underhaldande. Får fram latteren til tider og. Sjølv om eg tenkte "nei, kva er du har tenkt no då, mamma..." når eg fekk den!!!
Gjest Ballerina Skrevet 10. januar 2008 #18 Skrevet 10. januar 2008 Liza Marklund sine bøker om Annika Bengtzon
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #19 Skrevet 11. januar 2008 Hundehode - Morten Ramsland Ingen over, ingen ved siden
theamoren Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 11. januar 2008 Noterer :-) elsker anbefalinger.. Takker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå