Caboodle Skrevet 28. desember 2007 #1 Del Skrevet 28. desember 2007 Når pokker går det høl på den? Jeg er drittlei av å gå med en kul på øyet... Au! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #2 Del Skrevet 29. desember 2007 Akkurat det samme lurer jeg på så jeg dytter denne opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rikkerikke Skrevet 29. desember 2007 #3 Del Skrevet 29. desember 2007 Blir det kul ved øyet når man har sti.. Har jeg ikk vært borti. Jeg har bare hatt en rød, betent litt stikkende strek i ytre øyekrok...Kan man ikke stikke hull??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mithamea Skrevet 30. desember 2007 #4 Del Skrevet 30. desember 2007 Ved sti på øyet, merker man smerte, ømhet og hevelse på innsiden av nedre eller øvre øyelokk. Man kan se en rød, avgrenset hevelse, som etter et par dager kan briste slik at det renner puss ut. Det kan imidlertid være nok å trekke ut øyevippen, slik at pusset kan renne ut. Andre ganger må det stikkes hull på byllen med et lite inngrep:/ På innsiden av øyelokkene ligger talgkjertler som lager talg til smurning av øyelokket. En talgkjertel kan bli infisert ved at det kommer bakterier inn i den. Noen ganger er den infiserte kjertelen tydelig og likner en kvise (abscess), andre ganger er hele øyelokket opphovnet. Behandlingen er som regel kloramfenikol øyedråper på dagtid og kloramfenikol salvebandasje om kvelden. Denne legges som en stripe i nedre øyelokkskant. Antibiotika i tablettform kan bli nødvendig ved kraftige infeksjoner (men det skjer ikke så ofte). Infeksjonen går som regel over i løpet av en ukes tid. Risikoen før å få "sti på øyet", øker hvis en stadig gnir seg i øynene med urene fingrer! Obs! Jenter bør holde seg unna gammel Mascara også, fordi det er mye urenheter på disse som kan fremkalle en "Sti"! Klem fra "Mithamea" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2007 #5 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg stikker hull på så snart jeg ser "tuppen" eller en hvit klump. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. desember 2007 #6 Del Skrevet 30. desember 2007 Noen ganger når en får en en abcess på innsiden av øyelokket, kan den være innkapslet. Da vil en måtte se en øyelege for å skrape den ut. Det er ikke vondt altså. Har opplevd det selv. Bedøvelse får man også. Man blir rød og hoven etterpå og det ser ut som man har fått seg en på trynet. Man merker som oftest at byllen er innkapslet, når den ikke forsvinner innen et par uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rikkerikke Skrevet 30. desember 2007 #7 Del Skrevet 30. desember 2007 Da lærte jeg noe nytt i dag også. Skjønner at jeg ikke har vært så kraftig angrepet, og det er jeg i grunnen glad for etter denne lesingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caboodle Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 4. januar 2008 Andre ganger må det stikkes hull på byllen med et lite inngrep:/ Det inngrepet fikk jeg, høl på to sider. Fy fader!!!! Kjempevondt! Ikke fikk jeg noen bedøvelse heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hederlig Skrevet 26. oktober 2011 #9 Del Skrevet 26. oktober 2011 Gammel tråd, men jeg bumper den opp. Har nemlig fått en hevelse i øvre øyelokk på det ene øyet. jeg kan ikke se noe kviselignendegreier som flere sier her. Det er bare en hevelse helt på den ene kanten - ut mot øret. Er dette en sti? Hatt det i noen dager nå,og har nettopp startet med månedslinser. (brukt i to uker nå). Kan jeg bruke linser mens det er sånn? Og kan det komme av linsene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå