Gå til innhold

Mannfolk og motor.. *grrr*


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Zoidberg

Jeg kan skrive under på at det er kjempegøy når du får det til.

Eneste som kanskje er litt kjipt, er at alle venner og familie kommer til meg når de har problemer, eller skal kjøpe/selge bil. Jeg er jo såppas dumsnill at jeg ikke alltid har nok tid til mine egne små.

Ulempe nummer to er at det ikke alltid er like godt å vite om alle feilene som finnes på nye biler. Man føler seg litt lurt eller usikker.

Det er en grunn til at jeg sluttet som selger hos BMW, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest M-ling
at jeg ikke alltid har nok tid til mine egne små

OK, den betegnelsen er et signal om at det har gått for langt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

*kremte*

Hehe, de blir jo omhyggelig pleiet, det er såppass at de kanskje burde kommet under forsørger-fradrag i selvangivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wildthing skrev:

Jeg må jo bare forsvare fyren her, som den biltullingen jeg er, og si det slik at du har tabbet deg ut med å ta fra ham bilområdet.

Er det meg du sikter til her?

I såfall bør du lese innleggene en gang til.

For jeg har slett ikke tatt fra ham noen hobbyer som har med motor /bil å gjøre.

Han har spurt om min mening ang. MC og jeg har sagt hva jeg mener om saken. Biler kan han bytte så mye han vil, så lenge dette ikke medfører salg av vår felles bil (som jeg bruker mest).

Denne gutten får stadig innfall. Han blir smittet av kamerater som kjøper seg ditt og datt og er en skikkelig materialist. Etter noen dager eller uker så er han lei av hobbyene sine og jeg vet at han som regel legger disse innfallene til side etter en kort stund. Dette skjedde også med denne motorsykkelen han absolutt skulle ha. Hvis han derimot fortsetter å drømme om en ting, så er det noe han er VIRKELIG interessert i. Da blir det en helt annen sak.

Men nå har vi 2 biler og en halv båt han kan skru og mekke på. Mer enn dette har han hverken tid eller økonomi til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Det var ikke deg direkte jeg siktet til.

Men slik du fremstiller det nå, så handler det vel ikke kun om bil? Hvis han er materialist, så kommer det vel klart frem på alle "vil-ha" fronter, og da er jeg HELT enig i at det bør begrenses når det kommer til et såppas DYRT felt som bil. Det er greit at man skal kjøpe hobby-bil etter hjertet, men man skal jaggu meg ha råd til å føre det hjertet også. Nytter lite om man alikevel skal pådra seg magesår pga stram økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...