Gå til innhold

Yrkesgrupper som er godt representert på KG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke yrkesgrupper har du inntrykk av at er best representert gjennom brukerne av KG? Altså, hvilket yrke har den typiske KG-debattanten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste her er arbeidsledige eller i fødsels permisjon...

Skrevet

Jeg tror det er et bredt spekter av ulike yrkesgrupper her, også tror jeg det er ganske mange studenter og mennesker uten jobb av ymse grunner. Også syns jeg det virker som om det er mange som jobber i barnehage her, men vet ikke hvor reelt det er.

Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at den "typiske debattanten", dvs de som engasjerer seg i diskusjonene her, har noen bestemt yrkesoverrepresentasjon, men blant "KG-brukere flest" (inkludert alle de som mest skriver i dagbøker) har jeg inntrykk av at det er mange som jobber i barnehage eller i omsorgsyrker innen helsevesenet. I tillegg endel som jobber i butikk - og utover det er vel svært mange yrkesgrupper representert med i hvert fall étt medlem... I tillegg endel uten arbeid, uføre, hjemmeværende eller i permisjon (men endel av disse har jo utdanning/arbeidserfaring/et yrke) og studenter.

Skrevet

Ja, jeg tenker på alle på KG, inkludert dem som er mest aktive i dagbøkene.

Skrevet

Hadde vært morsomt å laget en poll. Eller en tråd der vi kan logge oss ut og skrive hva vi arbeider med! :)

Gjest Silmarill
Skrevet
Tror de fleste her er arbeidsledige eller i fødsels permisjon...

Hvorfor tror du at de fleste her er arbeidsledige? Fordi dem skriver her inne?

Presiser det!

------------

Med så mange registrerte brukere så er det vel en lett blanding tenker jeg av forskjellige yrkesgrupper, men tror nok at flesteparten har lett tilgang til en datamaskin.....

Hadde vært morsomt å laget en poll. Eller en tråd der vi kan logge oss ut og skrive hva vi arbeider med! :)

Det var lurt! Fritt for ikke å lage poll - har aldri gjort det før nemlig :sjenert:

Det må bli en lang poll, for det finns så mange ulike yrkesgrupper!

Det hadde vært morsomt å se om noen jobbet med det samme som meg - utveksle erfaring mm.

:)

Gjest Utlogget
Skrevet

Med så mange brukere her er de flest yrkesgrupper representert. Men det jeg har merket meg (det vil si de som har sagt hva de jobber med) er at det er en del ganske høyt utdannede doktorgradsstipendiater her. I tillegg er det mange norsklærere på språkforumet. Og så er det mange studenter, uføretrygdede, arbeidsledige og ansatte i butikk. Mange har imidlertid ikke sagt hva de jobber med, meg selv inkludert, fordi vi ikke ønsker å bli igjenkjent.

Skrevet

Men det vi alle har til felles er at vi alle har samma lønn uansett hva vi driver med og hvilken utdanning vi har!! :)

Skrevet
Men det vi alle har til felles er at vi alle har samma lønn uansett hva vi driver med og hvilken utdanning vi har!! :)

?

Skrevet

Nå er pollen laget. Men jeg la den på snikksnakk så dere får rusle inn dit hvis dere vil stemme.

Skrevet

?

Ja, er det ikke slik arbeids-/slaraffenlivet fungerer?!!

Skrevet

Ja, er det ikke slik arbeids-/slaraffenlivet fungerer?!!

Kanskje du kunne forklare hva du mener?

Skrevet
Kanskje du kunne forklare hva du mener?

Kanskje, kanskje ikke.....

Nei,det vil jeg ikke! :)

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er en del journalister her. Det kan dog ha noe med at jeg har jobbet litt som journalist selv. Så jeg legger godt merke til dem som er det.

Skrevet

Men om en arbeidsgiver tror at man er sååå lojal at man finner seg i alt, får'n tro om igjen...bye, bye. :)

Har vel ikke så mye med denne tråden å gjøre, men...sannheten er ihvertfall at på enkelte arbeidsplasser har alle, uansett utdanning, samma lønn. Det liker jeg dårlig. Og da gjør jeg noe med det! Det burde arbeidsgiver forstå. (Så de kan de sitte der og jamre seg....skjønner forresten ikke de som bare jamrer og ikke gjør noe med det heller)

Skrevet
Men om en arbeidsgiver tror at man er sååå lojal at man finner seg i alt, får'n tro om igjen...bye, bye. :)

Har vel ikke så mye med denne tråden å gjøre, men...sannheten er ihvertfall at på enkelte arbeidsplasser har alle, uansett utdanning, samma lønn. Det liker jeg dårlig. Og da gjør jeg noe med det! Det burde arbeidsgiver forstå. (Så de kan de sitte der og jamre seg....skjønner forresten ikke de som bare jamrer og ikke gjør noe med det heller)

For JEG bor ikke i ødemarken lenger! :)

Skrevet
Fordi dem skriver her inne?

Fordi det er så mye grammatikkfeil hos de fleste? (mange skriver "dem" fremfor "de", osv.)

Mitt inntrykk er at de fleste er arbeidsledige, barnehagetanter, lærere, sykemeldte, sosionomer, sykepleiere eller ingeniører. Noen virker som om de er skikkelig cases (Eugenie og noen få andre). Ellers virker det som om det er en del telefonselgere her.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Mitt inntrykk er at de fleste er arbeidsledige, barnehagetanter, lærere, sykemeldte, sosionomer, sykepleiere eller ingeniører. Noen virker som om de er skikkelig cases (Eugenie og noen få andre). Ellers virker det som om det er en del telefonselgere her.

Det var en ganske dårlig generalisering, men jeg er egentlig mest interessert i datagrunnlaget du bygger hypotesen på.

Mitt yrke, eller noe tilsvarende, finnes ikke blant svaralternativene, og jeg vet at vi er flere som har liknende jobber her inne. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...