Gå til innhold

Frekt med ketchup

Gjest TS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde jeg vært i ett middagsselskap der jeg hadde spurt etter ketsjup, og verten hadde blitt tydelig fornærma, så hadde jeg ikke ønsket å gått til dem flere ganger.

Tullete..

Du hadde nok ikke blitt invitert flere ganger, heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da vel opp til hver enkelt om de vil ha ketsjup på? Hadde dere reagert likt om noen spurte etter salt? Pepper?

Jeg synes det er helt tullete og bli fornærmet for at noen ønsker ketsjup til mate, uansett hvor "raffinert" den er!

Hadde jeg vært i ett middagsselskap der jeg hadde spurt etter ketsjup, og verten hadde blitt tydelig fornærma, så hadde jeg ikke ønsket å gått til dem flere ganger.

Tullete..

Det er veldig enkelt.

Salt er en smaksforsterker, i tillegg til at det er en unik smak i seg selv. Pepper er relativt diskret, det også. Ketsjup derimot, slår ihjel de fleste andre smaker. Så en kokk som har lagt litt arbeid i å lage et smakelig måltid, blir litt fornærma når gjesten ødelegger alt sammen. Ketsjup er en måte å si: Jeg liker ikke maten din, jeg liker ketsjup.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok invitert vedkommede på besøk igjen og egentlig gitt faen i om vedkommede absolutt skulle hatt ketchup, selvom jeg hadde syntes at det var rart. Jeg hadde sett på det som en litt særegen situasjon, da det ikke er normalt.

Jeg hadde dog blitt mektig lei med om dette ikke bare var en person som var sinnsykt glad i ketchup på alt, da hadde det ikke vært en sær situasjon. Om absolutt alle som kom og spiste? Da hadde jeg virkelig begynt å lure. At EN person er mer eller mindre såpass glad i ketchup i matveien, betyr ikke at vedkommede ikke er velkommen igjen. Bare ikke til den flotteste middagen jeg lager, da. Med ferske BESTE råvarer! For jeg står ikke i flere timer og lager mat fra bunnen av, smaktilsetter med krydder og smaker, for at det skal smake ketchup! Da hadde jeg lagt på ketchup selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da vel opp til hver enkelt om de vil ha ketsjup på? Hadde dere reagert likt om noen spurte etter salt? Pepper?

Jeg synes det er helt tullete og bli fornærmet for at noen ønsker ketsjup til mate, uansett hvor "raffinert" den er!

Tullete..

Det finnes faktisk de som legger på salt og pepper før de har smakt på maten som har blitt servert. Salt og pepper mani? Da smaker man jo ikke på retten kokken har laget! Tenker på min far og bestefar med det samme ;) Men gode manerer har de da alltid hatt. Legger alltid frem salt og pepper på bordet når de kommer, for jeg gidder ikke å oppdra to voksne menn. Men de har faktisk fått andre smakssanser de siste årene, tror jeg. Vært litt mindre salt og pepper, også har jeg sett at de har spist litt mer varierte smaker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok invitert vedkommede på besøk igjen og egentlig gitt faen i om vedkommede absolutt skulle hatt ketchup, selvom jeg hadde syntes at det var rart. Jeg hadde sett på det som en litt særegen situasjon, da det ikke er normalt.

Jeg hadde dog blitt mektig lei med om dette ikke bare var en person som var sinnsykt glad i ketchup på alt, da hadde det ikke vært en sær situasjon. Om absolutt alle som kom og spiste? Da hadde jeg virkelig begynt å lure. At EN person er mer eller mindre såpass glad i ketchup i matveien, betyr ikke at vedkommede ikke er velkommen igjen. Bare ikke til den flotteste middagen jeg lager, da. Med ferske BESTE råvarer! For jeg står ikke i flere timer og lager mat fra bunnen av, smaktilsetter med krydder og smaker, for at det skal smake ketchup! Da hadde jeg lagt på ketchup selv.

Nei, herlighet, man inviterer da folk fordi man setter pris på deres selskap, ikke for å ha et publikum til egen fortreffelighet på kjøkkenet. Jeg tror nok at dersom man stryker en person av gjestelisten fordi de bruker ketsjup på alt, så bør man få hodet sitt undersøkt. Det får være grenser for narsissisme. Men om jeg skulle laget mat til ketsjup-Ola med frue, så ville jeg kanskje nøyd meg med å frese opp noen burgere og lagt noen øl til kjøling. Og høgde pottiter, selvsagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Annonse

Synes folk som bruker ketsjup på alt mangler sans for kulinarisk kunst. Ganenene deres er kanskje underutviklet, som på et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk som bruker ketsjup på alt mangler sans for kulinarisk kunst. Ganenene deres er kanskje underutviklet, som på et barn.

Det er egentlig ganske merkelig hvordan "ganen" brukes som en indikasjon på god smak når det gjelder mat og drikke. Smaksløkene sitter strengt tatt på tungen, og ikke i ganen :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  • 2 år senere...

Annonse

Hvordan kan man bli sint over noe slikt?

Tråden er fra 2012. Tror de har kommet over det nå.

Anonymous poster hash: 37876...57c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er fra 2012. Tror de har kommet over det nå. Anonymous poster hash: 37876...57c

Den er fra 2007 så det er tydelig at folk har interesse av å diskutere dette ;) Når jeg ser tråder som er interesante så kommenterer jeg :) Den har jo blitt dratt opp før og ingen som sa noe da :) Endret av Big Jim Rennie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er fra 2007 så det er tydelig at folk har interesse av å diskutere dette ;) Når jeg ser tråder som er interesante så kommenterer jeg. Er ingen lov mot det ;)

Kan du heller ikke diskutere i nye tråder? Hvis man ikke vil servere ketchup, så får man bare si beklager det har vi ikke. Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: 37876...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du heller ikke diskutere i nye tråder? Hvis man ikke vil servere ketchup, så får man bare si beklager det har vi ikke. Så enkelt er det. Anonymous poster hash: 37876...57c

Gjør jo det men så var det noen som linka til denne tråden og jeg syns den var interessant :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat uten ketchup smaker ikke, og det er tørt. Jeg har spist ketchup siden jeg var liten, og kommer til å gjøre det til jeg dør. Jeg er ikke vant til mat uten.

Anonymous poster hash: cc109...5bc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat uten ketchup smaker ikke, og det er tørt. Jeg har spist ketchup siden jeg var liten, og kommer til å gjøre det til jeg dør. Jeg er ikke vant til mat uten.

Anonymous poster hash: cc109...5bc

Huff, høres trist ut.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...