Zzyzx Skrevet 24. august 2010 #381 Del Skrevet 24. august 2010 Salt og pepper er smaksforsterkere (selvsagt motsatt effekt dersom man bruker halve kverna). Ketchup, sennep (type pølsesennep)og grillkrydder er smaksdrepere. Det er såpass enkelt. Det handler ikke om fordommer, det handler bare om å sette pris på god mat. Jeg lager langt enklere mat til noen, rett og slett fordi jeg vet at det blir druknet i ketchup og grillkrydder. Da står jeg ikke og lager en god viltgryte, altså. Hvorfor bruke tid på å balansere smaker hvis middagsgjesten gir faen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #382 Del Skrevet 24. august 2010 Selv har jeg ketchup på pizza mot min egen vilje. Har bare blitt en vane og jeg føler pizzaen blir naken uten da jeg ikke liker ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 24. august 2010 #383 Del Skrevet 24. august 2010 Psst ! Vi spiser ketshup i Trøndelag også. Riktignok ikke på maten i selskap..... Men ketshup er godt det. Er ikke verre for tennene det enn cola eller frukt for den del. Men dere har kanskje ketshup på/i karsken? Fantastisk tråd forøvrig, ler meg skakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 28. august 2010 #384 Del Skrevet 28. august 2010 Nå har jeg lest meg igjennom denne tråden på noen dager, herlig underholdning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #385 Del Skrevet 28. august 2010 Måtte le flere ganger nå. Dette minner meg om Kgs glansdager. Jeg er fra fattigklassen, og har ikke råd til å ha ketchup i kjøleskapet foruten at jeg synes det er ødeleggende for smaken, har også blitt fornærmet når jeg har brukt timer på kjøkkenet og noen spør etter ketchup. De har fått det, men ikke før de har smakt på maten. Det gjelder barn og ungdom, voksne får gjøre som de vil. Noen har sikkert ketchup i veska eller på innerlomma bare i tilfelle sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #386 Del Skrevet 28. august 2010 Måtte le flere ganger nå. Dette minner meg om Kgs glansdager. Å, fortell. Noen har sikkert ketchup i veska eller på innerlomma bare i tilfelle sånn... Ja, det må jeg si er litt drøyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #387 Del Skrevet 4. desember 2010 Hvor gammel er ungen? Er det en liten unge er det jo en ting, men store unger burde vite bedre enn å spørre om tilbehør som ikke står på bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eithne Skrevet 4. desember 2010 #388 Del Skrevet 4. desember 2010 Nei vet du hva - folk må jo få spørre om ketchup. Snakke seg om å være hårsår. Kan ikke ha mange andre bekymringer i livet da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 4. desember 2010 #389 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) "Ketsjup og det moderne klassesystemet" , kunne blitt en fin hovedoppgave det. Synes forresten ikke det vitner om så mye klasse og sofistikasjon det å skjelle ut en tretten år gammel gutt fordi han spør om ketsjup, uansett hva man syns er bordmanerer. Da mangler man endel manerer selv faktisk. Utrolig hva som kan skape debatt. Endret 4. desember 2010 av Cordelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 4. desember 2010 #390 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Herregud....? Jeg blir nesten redd jeg, kommer aldri til å klare meg i voksenlivet. Om noen kan eksplodere pga at en guttunge spør om ketchup(?) lurer jeg på hva JEG kan forårsake med kjeften min. Må man virkelig tenke seg så godt om før man sier noe ? Hva søren er galt om å be om ketchup da ??? Nå fikk jeg lyst til å spise på en "gourmet restaurant" å gå inn til kokken å be om han kan legge en stor klatt med ketshup over maten min... hadde kanskje ikke fått mat jeg, da? For tenk så grusomt, en 17 åring som ber om KETSHUP til maten (!? Nei, sånne folk kan vi ikke slippe inn hit. Hvorfor selger de ketshup da? Kanskje de burde legge den i godtedisken siden den tydeligvis er ment for småunger:P Endret 4. desember 2010 av Lebewesen93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 4. desember 2010 #391 Del Skrevet 4. desember 2010 Er det rart det blir krig i verden?? Kjære vene :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #392 Del Skrevet 5. desember 2010 Ketchup er white trash, og kan spises på white trash mat som pølser, frossenpizza og hamburger. Å be om ketchup i familieselskap er uoppdragent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 5. desember 2010 #393 Del Skrevet 5. desember 2010 Ketchup er white trash, og kan spises på white trash mat som pølser, frossenpizza og hamburger. Å be om ketchup i familieselskap er uoppdragent. Nei, mener du det? Altså, mulig jeg er "uoppdratt" da, men jeg kan ikke fatte hvorfor det skulle være frekt å spørre om ketshup (??) Kan noen gi meg en god forklaring på hvorfor det er så galt ? Folk har forskjellig smak, å noen liker vel ketshup på maten, andre ikke. Håper dere anti-ketshupere ber meg på middag en dag, så skal jeg be om både ketshup og grillkrydder^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eventyr3 Skrevet 6. desember 2010 #394 Del Skrevet 6. desember 2010 Nei, mener du det? Altså, mulig jeg er "uoppdratt" da, men jeg kan ikke fatte hvorfor det skulle være frekt å spørre om ketshup (??) Kan noen gi meg en god forklaring på hvorfor det er så galt ? Folk har forskjellig smak, å noen liker vel ketshup på maten, andre ikke. Håper dere anti-ketshupere ber meg på middag en dag, så skal jeg be om både ketshup og grillkrydder^^ for noen kan det virke litt frekt hvis de har brukt timer på en middag som du mener trenger noe mer. jeg personlig hadde ikke hatt noe imot det om noen spurte, men jeg kan forstå det litt blir litt sånn "eeeeerhmm, denne maten mangler smak, har du ketchup?" nå vet jeg ikke hva de serverte, men hvis det var en rett man vanligvis bruker ketchup på så tror jeg hu hadde tatt fram ketchupflaska. ellers bruker jeg kanskje iduns chili-ketchup på litt for mange retter selv, hehe. men jeg hadde aaaaaaldri spurt etter det hvis jeg var invitert på middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 6. desember 2010 #395 Del Skrevet 6. desember 2010 for noen kan det virke litt frekt hvis de har brukt timer på en middag som du mener trenger noe mer. jeg personlig hadde ikke hatt noe imot det om noen spurte, men jeg kan forstå det litt blir litt sånn "eeeeerhmm, denne maten mangler smak, har du ketchup?" nå vet jeg ikke hva de serverte, men hvis det var en rett man vanligvis bruker ketchup på så tror jeg hu hadde tatt fram ketchupflaska. ellers bruker jeg kanskje iduns chili-ketchup på litt for mange retter selv, hehe. men jeg hadde aaaaaaldri spurt etter det hvis jeg var invitert på middag. Sant nok:P Men er ingen vits å klikke (!)? Man kan tenke sitt så klart, men å bli åpenlyst sur å ikke legge noe skjul på det pga en gutt spør om ketchup til maten synes jeg er litt vel sært Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eventyr3 Skrevet 6. desember 2010 #396 Del Skrevet 6. desember 2010 Sant nok:P Men er ingen vits å klikke (!)? Man kan tenke sitt så klart, men å bli åpenlyst sur å ikke legge noe skjul på det pga en gutt spør om ketchup til maten synes jeg er litt vel sært Nei, det er jeg helt enig i ja. helt unødvendig å reagere slik og skape en slags scene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 6. desember 2010 #397 Del Skrevet 6. desember 2010 Nei, det er jeg helt enig i ja. helt unødvendig å reagere slik og skape en slags scene. Enig, det vitner om mangel på oppdragelse og dannelse, dannede folk lar seg ikke vippe av pinnen av litt ketchup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stillness Skrevet 6. desember 2010 #398 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg er vokst opp i et hjem der mat er og var utrolig viktig og lærte at ketsjup er noe man bruker på pølser,men å bruke det på alt er å ødelegge mat. Er jeg alene så kjøper jeg aldri ketsjup,men nå har vi det for samboeren min liker å ha det på noen ting. Bare tenker at mat umulig kan smake særlig godt hvis man må dynke den med ketsjup eller eventuelt så har man litt merkelig smak. Kan forstå dama godt,men å eksplodere og skjelle ut en 13-åring det blir bare for dumt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 6. desember 2010 #399 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg er vokst opp i et hjem der mat er og var utrolig viktig og lærte at ketsjup er noe man bruker på pølser,men å bruke det på alt er å ødelegge mat. Er jeg alene så kjøper jeg aldri ketsjup,men nå har vi det for samboeren min liker å ha det på noen ting. Bare tenker at mat umulig kan smake særlig godt hvis man må dynke den med ketsjup eller eventuelt så har man litt merkelig smak. Kan forstå dama godt,men å eksplodere og skjelle ut en 13-åring det blir bare for dumt. Jeg er helt enig i at det blir for dumt å skjelle ut en 13-åring på grunn av noe sånt bare er teit, men jeg må vel innrømme at jeg blir litt oppgitt over voksne folk som skal drukne all mat i ketchup. Faren min er sånn og det irriterer meg noe grenseløst at han dynker maten i Idun ketchup før han i det hele tatt har smakt. Det hender jeg lurer på om han ber om ketchup når han er på forretningsmiddager på Theatercafeen eller Bølgen & Moi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. desember 2010 #400 Del Skrevet 6. desember 2010 Hehe, begynner vi på runde to på denne tråden? Jeg skal være ærlig og si at jeg er såpass arrogant at hvis jeg serverer en god tomatsaus-fri pastarett - f.eks tagliatelle med olivenolje, oliven, soltørkede tomater og pinjekjerner - og får spørsmål fra gjesten om jeg har ketchup... vel, da blir ikke vedkommende invitert på middag hos meg mer. I hvertfall ikke på noe mer avansert enn pølser og pizza. Jeg kaster ikke perler for svin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå