Gå til innhold

Frekt med ketchup

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Den 2/20/2015 at 4.14, Severus skrev:

Ketchup er Guds gave til fiskeboller i hvitsaus og pizza

WHAT? På fiskeboller? Helligbrøde og  hærverk. 😠 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ketchup er så jævlig amerikansk når ALT skal dynkes i det. Men at en vertinne tilter i vinkel om et ungt menneske ønsker seg det er jo bare idiotisk. Og uhørt...en vertinne/vert skal ikke klikke på gjester.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Den 27. desember 2007 at 18.32, Gjest TS skrev:

Sønnen min er 13. Hun er kokk, ja. Sikkert derfor hun reagerte sånn?

De fleste ville ikke reagert på at et barn spør om ketchup, jeg vil påstå at det er ganske unormalt. Det er mer på litt finere restauranter at kokker kan bli litt fornærmet om folk spør om ketchup, men selv der ville de nok som regel ikke reagert om et barn spør om ketchup. Ganske arrogante kokker mener nå jeg, om gjester liker ketchup så gi dem ketchup da vel. Folk kan jo be om mer salt og pepper og, ingen som blir fornærmet av den grunn. Så hvorfor bli så sint for litt ketchup? Og blir de sint fordi de mener ketchup ikke er så eksklusivt så får de sette i gang å lage sin eget ketchup da. 

Jeg ville ha tatt meg en prat med denne damen. Syns hun gikk langt over streken.

Anonymkode: fe3c4...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 27.12.2007 at 22.56, Gjest Pet skrev:

Det er jeg enig i. Men jeg hadde prøvd å få 13-åringen til å smake på noen munnfuller uten ketchup. Hvis han ikke ville det hadde han nok bare måttet avslutte måltidet, for jeg har ikke ketchup i huset. Hus noen MÅ ha ketchup, får de ta med seg en flaske, eller noen sånne små poser som de har på gatekjøkken.

Haha seriøst? Synes jeg ser det på ett middag selskap at en gjest tar opp fra lomma ett par små poser med ketchup eller setter en flaske med ketchup på bordet :laugh:

Herregud! Er det vikstigste at gjestene koser seg med maten med eller uten ketchup?

Anonymkode: ff185...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Haha seriøst? Synes jeg ser det på ett middag selskap at en gjest tar opp fra lomma ett par små poser med ketchup eller setter en flaske med ketchup på bordet :laugh:

Herregud! Er det vikstigste at gjestene koser seg med maten med eller uten ketchup?

"ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er litt frekt når man dynker god mat i ketchup ja :P Ketchup skjuler jo mye av den opprinnelige smaken på maten. 

Helt ok med ketchup på pommes frites, pølser o.l da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge andre folk slipper og spise ketchup ,så skjønner jeg ikke hvorfor det er frekt.

Hvorfor bry seg om hva andre velger og ha på maten sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestefar var baker i sin tid og laget mye god bakst og mat. Han sa alltid at ketchup bruker man bare på dårlig mat:fnise:

I så tilfelle spiser jeg mye dårlig mat. Jeg må innrømme at jeg elsker ketchup (er voksen, i 30 årene og mor). Jeg spiser mer ketchup enn barna våre. På pølser, ostesmørbrød, pizza, karbonader, kjøttboller, osv. 

Damen som klikka på 13 åringen var sikkert av samme oppfatning som bestefar. Forskjellen er at han ikke klikket på oss barna, han ristet bare oppgitt på hodet. 

Anonymkode: 03b4f...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
På 8.2.2017 den 4.18, AnonymBruker skrev:

Kan man blande ketchup og vodka? Hva blir det? :kristin:

Anonymkode: b70ff...aba

Ghetto bloody Mary :fnise:

Uansett, det viktige er ikke ketchup eller ei men hvilken ketchup. Hvis noen spør om idun, uansett alder, så er det rett ut! :dry:

Anonymkode: bdd2c...34a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg husker ikke hva jeg har skrevet før i denne tråden, men ja, jeg har alltid ketchup i huset! I tilfelle jeg får lyst på fish and chips, steikt egg osv.....ikke for å skjule dårlig mat. Og aldri på det som jeg oppfatter som gourmetmat, sjølsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Mon tro hva de alle tenker om dette 11 år senere 😅

Anonymkode: 4768f...012

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2018 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Mon tro hva de alle tenker om dette 11 år senere 😅

Det er vel like aktuelt egentlig, bortsett fra at 13 åringen nå er 24 (som ikke behøver å endre det faktum at han liker ketchup). 

Jeg har en bror som elsker ketchup, han ble 25 i år. Når vi var små husker jeg han prøvde det på vafler en gang, det var visst ikke godt. Han bruker det derimot i fiskesuppe. Jeg har faktisk aldri sett han spise et middagsmåltid uten ketchup. Ser ikke problemet med det heller, kjøper inn ketchup om han kommer på middag og jeg ikke har. Selv spiser jeg det bare på typiske ketchup ting som pølse og ostesmørbrød, men jeg spiser ikke disse tingene lenger så det blir like ketchup. 

Hørte et sted at ikea alltid serverer mat på jobbintervjuene og om personen tar på salt uten å smake først så får de ikke jobben. Tviler på at det er sant, men jeg er enig i tankegangen, man smaker før man krydrer. 

Endret av Inwe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Inwe skrev:

Det er vel like aktuelt egentlig, bortsett fra at 13 åringen nå er 24 (som ikke behøver å endre det faktum at han liker ketchup). 

Jeg har en bror som elsker ketchup, han ble 25 i år. Når vi var små husker jeg han prøvde det på vafler en gang, det var visst ikke godt. Han bruker det derimot i fiskesuppe. Jeg har faktisk aldri sett han spise et middagsmåltid uten ketchup. Ser ikke problemet med det heller, kjøper inn ketchup om han kommer på middag og jeg ikke har. Selv spiser jeg det bare på typiske ketchup ting som pølse og ostesmørbrød, men jeg spiser ikke disse tingene lenger så det blir like ketchup. 

Hørte et sted at ikea alltid serverer mat på jobbintervjuene og om personen tar på salt uten å smake først så får de ikke jobben. Tviler på at det er sant, men jeg er enig i tankegangen, man smaker før man krydrer. 

Ketchup på vafler?😖

Er det storebror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ketchup på vafler?😖

Er det storebror?

Haha! Ja, han blir fortsatt mobbet for den :P Lillebror, men han har oppført seg mer som en storebror de siste årene (2m høy og svær). Jeg er 30 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
On 2/9/2017 at 2:33 PM, AnonymBruker said:

Uansett, det viktige er ikke ketchup eller ei men hvilken ketchup. Hvis noen spør om idun, uansett alder, så er det rett ut! :dry:

Hva er galt med Idun ketchup da? Det er en av de med mest tomat, og du får den uten tilsatt sukker. Jeg skjønner ikke problemet! Jeg håper virkelig ikke du er en av disse som spiser Heinz eller noe sånt (fordi du har sett det på amerikansk TV = grave-meg-ned-i-et-dypt-hull-pinlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
På 9.2.2017 den 14.33, AnonymBruker skrev:

Bergbys er så god! 

Anonymkode: 580fd...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ketchup er selvfølgelig helt fantastisk, og smaker rett og slett HIMMELSK til det aller meste... 

Anonymkode: 6d0e4...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...