Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere klart å stoppe kaffedrikkinga?

Jeg er en kaffeslave og har prøvd å trappe ned på drikkinga, men klarer det ikke...

Får så vondt i hode... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke gravid, men du kan jo drikke _litt_ kaffe. Hva med å drikke en kopp om morgenen, for så å prøve å klare deg uten resten av dagen? Om du får vondt i hodet kan du ta en paracet, abstinensene går over i løpet av få dager og det vil da være lettere å ikke drikke så mye kaffe :) Drikk urte/fruktte i stedet for de resterende koppene.

Skrevet

HVA? kan man ikke drikke kaffe når man er gravid? når bestemte de det?

Skrevet
HVA? kan man ikke drikke kaffe når man er gravid? når bestemte de det?

Koffein og alkohol kan skade fosteret... Det er ikke ny info!

Skrevet

Det sies vel at man kan drikke 2-3 kopper mener jeg, og 1 liter cola. Husker ikke helt i farta jeg nå!

Skrevet
Det sies vel at man kan drikke 2-3 kopper mener jeg, og 1 liter cola. Husker ikke helt i farta jeg nå!

ååja så man kan drikke det..men bare ikke mer enn det. ja skal prøve å følge mer med nå :-)

:filer:

ja cola og Koffein skal jo barn ikke ha før de er 12 år mener jeg å huske nå,

de kan få ADHD. :(

Skrevet

Koffein kan også være med på å øke faren for spontanabort.

Skrevet

2 kopper kaffe ELLER 1 liter cola.

Skrevet
Hvordan har dere klart å stoppe kaffedrikkinga?

Jeg er en kaffeslave og har prøvd å trappe ned på drikkinga, men klarer det ikke...

Får så vondt i hode... :tristbla:

Er du gravid eller prøver?

Da jeg ble gravid første gang, mistet jeg heldigvis lysten på kaffe jeg. Og jeg er skikkelig kaffekjærring altså. Drikker vanligvis ganske mange kopper om dagen (har trappet ned nå som jeg prøver, men...). Jeg får også vondt i hodet om jeg ikke drikker noe, men de 1-2 koppene det er tilrådelig at man drikker, er heldigvis nok til å holde min hodepine borte. Om jeg ikke skulle miste lysten neste gang jeg (forhåpentligvis) blir gravid, må jeg jo bare tenke på farene og gi barnet mitt best mulig utgangspunkt!

Skrevet
Er du gravid eller prøver?

Da jeg ble gravid første gang, mistet jeg heldigvis lysten på kaffe jeg. Og jeg er skikkelig kaffekjærring altså. Drikker vanligvis ganske mange kopper om dagen (har trappet ned nå som jeg prøver, men...). Jeg får også vondt i hodet om jeg ikke drikker noe, men de 1-2 koppene det er tilrådelig at man drikker, er heldigvis nok til å holde min hodepine borte. Om jeg ikke skulle miste lysten neste gang jeg (forhåpentligvis) blir gravid, må jeg jo bare tenke på farene og gi barnet mitt best mulig utgangspunkt!

Jeg er en prøver (glemte å nevne det)

Nå klarer jeg meg med 1 kopp om dagen! Jiiippiii!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...