Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Har mån lov å ha den sangen man vil i sin begravelse? Selv den verste "satanmusikken" som er å få tak i.
mysan Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Antar man kan det, om man velger en begravelse uten prest.
Julianne Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Strengt tatt har man vel ikke så mye man skulle sagt da det er de pårørende som organiserer begravelser. Man kan jo alltids fortelle de rundt seg hvilke musikk man ønsker. Og det er, meg bekjent, ingen lovverk som regulerer dette. Kun sunn fornuft.
mysan Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Jeg vet at om man velger begravelse/bisettelse med prest, er man pålagt tre salmer... om man kan velge hva man vil utover det, aner jeg ikke. Da jeg bisatt min eldste i sommer, hadde vi kun personlig utplukkede sanger - tre hadde han plukket ut selv, og tre andre plukket vi ut som en siste hilsen fra oss... vi brukte ikke prest, men en fantastisk mann fra byrået som lagde en helt vakker seremoni. Det var verken kirkelig eller humanetisk - kun veldig personlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå