Gå til innhold

hva skal du spise på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skal i spise kalkun med poteter, fløtesaus og grønnsaker. Hjemmelaget karamellpudding med krem til dessert.

Jeg har kjøpt kalkunfileter for jeg synes hel kalkun blir tørt.

Skrevet

Pinnekjøtt er vår nyttårsaftentradisjon. Dessert blir et eller annet, det er ikke så viktig. :ler:

Skrevet

Pinnekjøtt

Skrevet

Å, nå fikk jeg og lyst på pinnekjøtt! Men vi skal ha bruschetta til forrett, noe med elgkjøtt til hovedrett og pannacotta til dessert. Det blir nok godt det og!

Gjest Ada Blûe
Skrevet

Kalkun (tilbehør er ikke bestemt) og sjokoladedessert med myk kjerne.

Skrevet

Det aner jeg ikke, men jeg er 100% sikker på at det blir noe veldig godt! :)

Skrevet

Skjønner ikke hva som er det store med kalkun, jeg. Det er da fryktelig vanskelig å få noe smak på kjøttet! Jeg har prøvd mye forskjellig stuffings og også puttet diverse godsaker under skinnet, men jeg synes ikke det hjelper nevneverdig. I år blr det dyrestek her i huset.

Gjest Eurydike
Skrevet

Det eneste jeg har bestemt meg for så langt er at det blir forrett av rå kongekrabbe, som jeg skal steke. Og en eller annen tørr musserende å drikke til. Resten er jeg i tenkeboksen med.

Gjest Gjest_Karius_*
Skrevet

Vi skal ha spekemat, eggerøre, mandelpoteter og rømme.

Hjemmelaget karamellpudding med masse karamellsaus og krem.

Avslutter 2007 med et sukkerkick! :jepp:

Skrevet

Kalkun med tilbehør og moltekrem m/krumkaker til dessert :spise:

Skrevet

Vi skal bort og det blir kalkun til middag. Litt usikker på hva tilbehøret blir, vi skal vist ta med noe alle sammen så håper jeg får vite hva jeg skal lage snart.

Skrevet

Hørte på radioen at det er temmelig tomt for kalkuner i butikkene... Heldigvis har vi kjøpt vår for en stund siden, så vi er sikret!!

Skrevet

Siden vår store nyttårsmiddag er 1. nyttårsdag og ikke nyttårsaften (det er jo det nye året man feirer, ikke det gamle. Nordmenn er egentlig litt rare som alltid feirer dagen før dagen: julaften istedet for 1. juledag, sankthansaften istedet for sankthans, nyttårsaften istedet for 1. nyttårsdag.) pleier vi vanligvis ikke ha noen stor middag på nyttårsaften, det blir gjerne koldtbord e.l. 1. nyttårsdag skal vi ha ribbe (som vi ikke spiser ellers i julen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...