Gå til innhold

Oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt i disse juletider ytret mannen min et ønske om fleskepannekaker :) Så jeg tenkte jeg skulle lage det til lunch i morgen.

Noen som har en god oppskrift, som passer til å steke i stekepanna, ikke i stekeovnen??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fleskepannekake på deg ser det ut til... :kaffe:

Skrevet

Jeg lager bare vanlige pannekaker og steker flesk/bacon ved siden av. Hjemmefra er jeg vant med at det legges noen små skiver flesk i pannen før røren helles over. Men det maker helt likt synes jeg.

Skrevet

Vel jeg lager dem bare på "gefylen" - følelsen. Litt sånn etter hva jeg har i skapet. Oppskrift sånn egentlig har jeg ikke desverre...

Men sånn generelt blir det;

egg (ca. 2)

sukker (litt på slump - men mindre enn til dessert pannekaker)

melk (avhenger av melet og konsistensen)

bakepulver (1/2 ts ca, for å gjøre dem litt tykkere enn vanlig)

smør (gjene litt av det som er til overs av baconet også)

hvetemel (som avhenger av konsistensen og hvor mye røre som er ønsket)

bacon

evt. rømme, kardemumme hvis jeg føler for det

Blander egg og sukker, har i melk, bk. pulver, smør. Tilsetter så mel evt mer melk til rett konsistens. Steker bacon, terninger eller avklippede bacon skiver alt etter som, ha dem i røren eller fordel dem over "kaken" i stekepannen - smakssak).

Røren skal være tynnere enn den til vaffler og tykkere enn "middagspannekaker". Det kan være greit å teste med en startekake (den skal ikke være "løvtynn").

Sånn er det no jeg lager dem, men andre kan har helt annen smak.

Skrevet

*mimrer tilbake til bestemors fleskempannekaker - tykke og deilige*

Skrevet

Takk Mille My :)

Skal prøve de neste gang. Fant en på nettet og den ble god nok den, men var ikke så mye snadder oppi som dine da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...