Gå til innhold

Utesko til 1 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger sårt tips til hvilke sko jeg skal kjøpe til lillegutt som begynner i barnehagen i januar.

Han går ikke alene enda, men går med støtte og skal helst stå hele tiden... :)

Endret av magolia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten cherrox, selvom de er tunge. Eller noen gode goretex støvler. Det verste som kan skje er våte bein, da vil de IKKE være ute mer!

Skrevet

Gore tex er veldig bra.. Helt enig, blir de våte og kalde på bena første gang ute i barnehagen med feil sko, så kan det bli trasig for dem. Har selv gore tex til min lillegutt, og han er like tørr og varm på bena som før han dro ut!!;)

Skrevet

du kan jo kjøpe gore tex på salg nå i januar.. de er jo litt dyre..

Har også hatt gore tex til min gutt hvert år.

men ikke når han var ett år tror jeg. er så lite de er ute i barnehagen da. kort tid av ganga. og så "boltrer" de seg ikke sånn som litt eldre unger. de sitter lissom på fua og leker en plass eller labber litt rundt med en voksen. gjerne der det er bart for snø og slaps.

Da er andre "billigere" sko like gode.

men neste vinter er gore tex absolutt det beste valget.

Skrevet

Jeg har Ecco gore tex-sko til min ettåring. Han fikk også til barnehagestart tidligere i høst, selv om han ikke gikk selv da (men han gikk med støtte). Nå går han selv og de er supre. Veldig fornøyd med de, han er tørr og varm på beina. HAn kan både gå og kravle rundt i snøen med dem.

Viktig med sko til barn er at de skal være bøyelig i sålen, ikke stive. Ta "bøyetest" både sidelengs og i gå-retningen på sålene. :)

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale goretex støvler. F.eks ecco. Ja, de er veldig dyre, men kan ofte kjøpes på tilbud etter jul. Syntes støvler er en ting det ikke bør spares kroner på. ( da er det bedre å kutte ut noen leker eller kjøpe litt mindre klær ;) Støvlene må gi god støtte til benet, være vanntette og pustende. Og "aller" viktigst - er at de er lette.. Tunge støvler er grusomme for småtasser...

Cherrox skulle ikke vært lovlig å bruke til små barn. :fy_fy: De er tunge, klumpete og gir ingen støtte til benet. :sur:

Det er også veldig kjekt med borrelås på støvlene ;) . Men vær litt oppmerksom på at de da kanskje ikke sitter like godt på foten.. Med lisser, kan man stramme etter behov.. (men lisser og knytting er en tungvint løsning, særlig hvis man har flere barn, som trenger hjelp..)

Lykketil med støvlekjøp....

Skrevet

KJøp ikke cherrox til en 1- åring, stakkar liten...de vil bare ramle av foten, er nok med de gummistøvlene h*n må ha i løpet av våren.. ;) Kjøp gode sko med snøring helst. Jeg har aldri tenkt på at det er tungtvint å knyte lisser på de barna på avdelingen jeg jobber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...