Gjest care Skrevet 21. april 2003 #1 Skrevet 21. april 2003 http://www.ask.ne.jp/~yamanaka/gyahtei-e.html Må si jeg ble litt forundra. :oops:
Kreps Skrevet 21. april 2003 #2 Skrevet 21. april 2003 ikke akkurat det jeg ville hatt på veggen hjemme.
Gjest Mere Te Skrevet 21. april 2003 #3 Skrevet 21. april 2003 Huff a' meg! Men - det er bra at kunst fortsatt kan forbause, forarge eller vekke følelser!
Gjest Diva Skrevet 21. april 2003 #4 Skrevet 21. april 2003 Yikes! Jaja, mye rart som kan kalles "kunst"....
Ignite Skrevet 21. april 2003 #5 Skrevet 21. april 2003 Er det virkelig slik man blir seende ut når man blir 90? Ikke oppløftende. Velger å tro at bildene er litt ekstreme.
super Skrevet 21. april 2003 #6 Skrevet 21. april 2003 For meg virker det som alt er kunst for tiden. Kun en liten detalj skiller kunst / søppel.. Ja, jeg henger ikke helt med lenger, jeg.
Tusenfryd Skrevet 22. april 2003 #8 Skrevet 22. april 2003 Nei, dette kan ikke være kunst! De er jo ikke unge og pene, og som noen sier her "ikke noe å ha på veggen". Nei, så mye rart det finnes i verden som kan kalles kunst. At dette er flotte fotografier av mennesker som har levd, at dette er bilder av livet, nei, kvalifiserer det da? Vi vil da vel ikke ha slengt i trynet at de silkeglatte brune lårene en gang forsvinner? Rynker er stygt, det vet vi jo, og her ser vi hva som skjer når man ikke bruker rette kremen for å beholde ungdommen til langt ove rmiddagshøyden. Og de vil vi ikke vite av. Hør dere, jeg vil heller ikke ha bilde av en naken, gammel dame på veggen i stuen! Men det betyr ikke at jeg ikke ser hvor vakre disse bildene er. Hvor vakker er ikke en gammel dame med alle sine erfaringer og sitt levde liv i ansiktet. Og kroppen! Ja, en gammel kropp ser slik ut. Og vi blir sånn alle sammen. Jeg har sett en gammel dames kropp før, og jeg vet at min kropp blir sånn også. Skremmende? Ja, kanskje det. Uansett så er dette livet - og det er vakre fortografier. Dette er kunst av ypperste klasse, spør du meg. Og det har du jo i og for seg gjort. Den som ikke ser at dette er kunst, tror jeg er for opptatt av vakre mennesker og å beholde ungdommen. At ting skal være å jævla pent hele tiden - endimensjonalt pent. Det er fattig. Det rike vakre er i flere dimensjoner og handler ikke alltid om spretne pupper og glatt hud.
Gjest Diva Skrevet 22. april 2003 #10 Skrevet 22. april 2003 Jeg skjønner hvor du vil, Tusenfryd, men jeg mener ikke at bare "pene" ting er kunst. Jeg misliker ikke denne typen kunst fordi det er en gammel dame som ikke er spretten og fast lenger.... Tenkte ikke på det på den måten. For meg er ikke dette kunst i allefall, og sylfidene med glossy lepper på catwalken er heller ikke kunst for meg, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg kan fint takle at man ikke ser ut som man er 25 når man er 75.
Gjest care Skrevet 22. april 2003 #11 Skrevet 22. april 2003 For meg er ikke dette kunst i allefall...... Men kunst kan jo også en subjektiv opplevelse..... :blunke:
Ruby Skrevet 22. april 2003 #12 Skrevet 22. april 2003 Jeg kan vel godt kalle dette kunst, men ville nok ikke kjøpt dette selv. Dessuten er det vel kanskje laget for å gi et bestemt inntrykk, provosere, forundre, tanker om alderdom og så videre. Alt er jo kunst forøvrig, en svart strek på et hvitt lerret signert Vebjørn Sand f.eks.
blå Skrevet 23. april 2003 #13 Skrevet 23. april 2003 Jeg vil si at dette er kunst i aller høyeste grad. Det er så mange som tror at "det eneste vi kan kalle kunst er bilder/skulpturer vi kan kjøpe og ta med hjem i stua vår" Det funker da ikke slik, kunst skal jo gi dere en føelse (avsky, glede, sinne, sorg....osv) Om kunstneren gir dere avsky (noe jeg finner underlig) ved dette bilde, så har han jo oppnådd noe, han har gitt dere en opplevelse, og man kan kalle det kunst. Nå må folk forstå å at kunst ikke kun er det de selv vil ha hjemme i stua.
Gjest Embla s Skrevet 23. april 2003 #15 Skrevet 23. april 2003 Tusenfryd!!!!! :D (trenger jeg si mer om hva jeg mener?)
*Lisa* Skrevet 24. april 2003 #16 Skrevet 24. april 2003 Applaus til Tusenfryd og Lille blå!!! Og jeg synes bildene var sterke og flotte. Ta dere tid til å åpne dem, se på ansiktene, utrykkene og -ja faktisk- rynkene. Prøv å forestille dere hva disse menneskene faktisk har opplevd av gleder og sorger, som har formet ansikt og kropp i løpet av et langt liv. Synes det er vakkert, jeg. *Lisa*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå