Gå til innhold

Flere vielser på samme dag i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i en kirke jeg vet er populær og fikk beskjed om at de har 3 vielser hver lør. kl 13:00, 14:30 og 16:00. jeg har satt meg opp på kl 14:30. foreløbig vet jeg ikke om det er noen andre på de andre tidspunktene, men synes det er vanskelig å planlegge med hensyn til dette.

Noen med erfaringer fra dette? Hvordan bli enig om pynting, føler det kan bli skikkelig kræsj med mine planer om å ha skikkelig gjennomført med samme farger osv, mye blomster. Hvis vi må spleise med andre som kanskje ikke skal ha de samme fargene, ikke er interessert i å ha noe særlig med blomster osv.

Dessuten hvis jeg ønsker å supplere med en del ting utenom de andre evt, vil det jo ikke være tid til ytterlige pynting mellom vielsene. Hva hvis mine gjester ankommer før de er ferdige på kirketrappen osv, synes det høres litt kaotisk ut.

Mulig jeg overdriver litt og tenker det verste, men kunne godt tenke med å høre hvordan dere som har vært borti dette løste det. Blir det litt gi og ta...eller lar det seg gjøre at alle blir fornøyd .

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Regine_*
Skrevet

Hei, I vår kirke var det vielse kl 13, 14, 15 og 16. Altså enda tettere enn hos dere. Dette gikk veldig fint. Vielsen tar jo bare en liten halvtime :) Når det gjelder pynt i kirken så hadde ikke vi noen kontakt med de andre som skulle gife seg. Kirken var tom da vi kom, vi pyntet bare med en stor oppsats oppe ved alteret (som vi tok med oss da vi gikk).

Tror ikke du skal være bekymret for dette i det hele tatt :)

Skrevet

Da vi giftet oss var det et par som skulle gifte seg etter oss. Min svigerinne som skulle ordene med pyntingen tok kontakt med de som skulle gifte seg etter oss, de ble sammen enige om pyntingen. Svigerinna mi og forloveren til den andre bruden pyntet kirken i fellesskap før vår vielse. Vi delte på utgiftene.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det høres ut som det er veldig god tid mellom vielsene der du skal gifte deg, så dette går nok bra. Vi var nr. 2 av 4 par i kirka den dagen vi gifta oss, og hadde dårligere tid mellom vielsene. Dette gikk likevel kjempebra tidsmessig. Fikk tid til å ta en del bilder utenfor kirka etterpå også, til tross for at det var et kjendispar som giftet seg etter oss og TV2 og hele pressekorpset stod klar når vi kom ut (utenfor kirkeporten vel og merke)..

Når det gjelder pynt i kirka gikk vi sammen alle 4 parene og spleiset på blomster, både inni og utenfor kirka. Dermed fikk vi både mer pynt og rimeligere pynt enn vi ellers ville fått. Hvilke farger det skulle gå i ble vi også enige om via telefon, og det endte opp i hvitt og grønt! Ble veldig førnøyd. Så lenge det ikke er plastblomster eller noen forferdelig grelle farger tror jeg det er få som legger merke til om pynten i kirka står i stil med brudebukett o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...