Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Har litt av et problemstilling her... Akkurat nå går eg selv på atføring, og er student. Jeg har studielån full lån fra Lånekassen, og er i 2. året på skole. Saken er at i September begynte sønnen min med skolevegring, og fikk panikk anfall. Etter utredning fikk han den generalisert angst diagnose/seperasjons angst. Jeg er alene med han (faren er ikke involvert i det hele tatt) og dette året har jeg gått glipp av veldig mye skole, dvs. jeg fikk ikke gjennomføre eksamen nå nettopp. Nå er vi oppe i en ny runde der han ble undersøkt for Tourette syndrom og ADD. Har sjekket på Lånekassen, og der står det at du bare får stipend i tilfelle barnet ditt er under 10 år. Betyr det at selv om barnet mitt er syk, jeg får ikke hjelp fra Lånekassen? Vil NAV betale i tilfelle? Noe tips mottas med stor takk!
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Har litt av et problemstilling her... Akkurat nå går eg selv på atføring, og er student. Jeg har studielån full lån fra Lånekassen, og er i 2. året på skole. Saken er at i September begynte sønnen min med skolevegring, og fikk panikk anfall. Etter utredning fikk han den generalisert angst diagnose/seperasjons angst. Jeg er alene med han (faren er ikke involvert i det hele tatt) og dette året har jeg gått glipp av veldig mye skole, dvs. jeg fikk ikke gjennomføre eksamen nå nettopp. Nå er vi oppe i en ny runde der han ble undersøkt for Tourette syndrom og ADD. Har sjekket på Lånekassen, og der står det at du bare får stipend i tilfelle barnet ditt er under 10 år. Betyr det at selv om barnet mitt er syk, jeg får ikke hjelp fra Lånekassen? Vil NAV betale i tilfelle? Noe tips mottas med stor takk! ved sykdom hos barn er grenser på 10 og etter fylte 18 år. jeg hadde en på 19 som var alvorlig syk. Måtte ta fly,bo på hotell, fri på jobb osv.....Måtte dekke alt selv. Konkursen i ettertid var nær. Det lå en til der på avd som fylte 18 to mnd etter,men der fikk foreldrene dekt alt. Sånn var / er reglene.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 ved sykdom hos barn er grenser på 10 og etter fylte 18 år. jeg hadde en på 19 som var alvorlig syk. Måtte ta fly,bo på hotell, fri på jobb osv.....Måtte dekke alt selv. Konkursen i ettertid var nær. Det lå en til der på avd som fylte 18 to mnd etter,men der fikk foreldrene dekt alt. Sånn var / er reglene. ps) lå på hotell i tre uker. Svaret jeg fikk var at det var sykehotell med gunstige priser for pårørende. 550,pr natt. Etter sykeopphold kom rehabperiode. Totalt bodde jeg/vi borte i to mnd.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 ps) lå på hotell i tre uker. Svaret jeg fikk var at det var sykehotell med gunstige priser for pårørende. 550,pr natt. Etter sykeopphold kom rehabperiode. Totalt bodde jeg/vi borte i to mnd. Skjønner ikke helt tanke bak dette...skal ikke barna mellom 10 og 18 være syk, eller er det i dette alder at de ble mest alvorlige syk, og staten vil slippe betale for dette?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Skjønner ikke helt tanke bak dette...skal ikke barna mellom 10 og 18 være syk, eller er det i dette alder at de ble mest alvorlige syk, og staten vil slippe betale for dette? Det jeg prøvde å si er: du er garantert dekning i det \av off før barna er 10. Dette gjelder lege-fravær på jobb ol. Etter fylte 10 år, så blir ting noe annerledes. da skal bla barna passe seg selv om de er syk... får du et sykt barn den dagen det fyller 18, da er du ille ute å kjøre. selv om det står om livet, så driter staten i det. Har du vanlig inntekt, kansje alene, så kan det bli en dyr affere.
Rubina D Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Jeg ville hørt med nav fordi det er annerledes regler for barn med diagnoser. Vi ka ta ut 10 dager hver + 45 dager ekstra frem til det ene barnet vårt blir 18. Med det andre barnet dekker nav en del av utgiftene til reise og tapt arbeidstid ol frem til barnet blir 18.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå