snexi Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Men har faktisk aldri vert i "syden" før. Mannen og jeg fikk tidelig barn og det ble aldri prioritert. Så kom en svær campingvogn på tunet som ble flittig brukt og da ble heller ikke varmere strøk prioritert. Nå har vi tre barn fra 4 til 10 år og vi har alle veldig lyst på en tur. Kan noen fortelle meg hva en kan forvente og bruke på en 14 dagers syden tur inkl reise, opphold og mat? Jeg vet selvsagt at det kommer litt an på hvor en drar, men tenkte ikke ta av de lengste flyturene den første gangen. Hvor bør vi dra? Jeg synest at leiligheter høres ut som et fint alternativ. Noen som kan komme med tips og erfaringer til meg?
Kosemose Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Hva turene koster varierer jo veldig. Hvis dere har mulighet til å reise utenfor skolens ferie, blir det selvfølgelig billigere enn i skoleferiene. Når det gjelder forbruk, kommer det jo an på hva som er inkludert. Har dere leilighet/bungalow kan man lage mye mat hjemme, og da lever man betraktelig billigere enn hjemme. Meeen, er man på avslapningsferie blir det vel gjerne til at man spiser en del ute, og min erfaring med turist-sydensteder er at det også går med en del til kafè, is, brus (og sånt er ikke spesielt billig i "Syden") osv i tillegg til de måltidene man spiser ute. Det går gjerne en del penger når familien er i kosemodus Ang hvor dere bør dra; sjekk ut de ulike destinasjonene på nett! Tenk litt gjennom hva dere vil ha ut av ferien; er det viktig med nærhet til en by, hvor langt er det til stranda, osv. Også lurt å sjekke temperaturer i forhold til årstid! Ble lite konkret det her, men i allefall: lykke til med planlegging av en deilig tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå