Gjest JennaC Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Jeg har en venninne som ønsker at vi skal kjøpe gaver til 250 kroner til hverandre hvert eneste år. Og det er greit nok det, det eneste som irriterer meg, er at hun alltid kjøper en pocket til 99 kr til meg... Dette har hun gjort i tre år på rad nå. Jeg hadde ikke brydd meg spesielt mye om dette var noe hun gjorde en gang, men jeg skjønner ikke hvorfor hun insisterer på høyere pris når hun kun kjøper gave til 100 kr. Jeg synes det er litt frekt... hva tenker dere?
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Jeg har en venninne som ønsker at vi skal kjøpe gaver til 250 kroner til hverandre hvert eneste år. Og det er greit nok det, det eneste som irriterer meg, er at hun alltid kjøper en pocket til 99 kr til meg... Dette har hun gjort i tre år på rad nå. Jeg hadde ikke brydd meg spesielt mye om dette var noe hun gjorde en gang, men jeg skjønner ikke hvorfor hun insisterer på høyere pris når hun kun kjøper gave til 100 kr. Jeg synes det er litt frekt... hva tenker dere? Hun høres ganske sleip ut ja. Kjøp for 99 kr til henne du også. Virker som hun gjør dette fordi hun vil ha dyr gave av deg, men er gjerrig selv. Er denne jenta like ille til vanlig eller gjelder det bare julegaver?
Gjest JennaC Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Hun høres ganske sleip ut ja. Kjøp for 99 kr til henne du også. Virker som hun gjør dette fordi hun vil ha dyr gave av deg, men er gjerrig selv. Er denne jenta like ille til vanlig eller gjelder det bare julegaver? Jeg har aldri opplevd problemer med hennes økonomiske situasjon, men jeg vet at hun utnytter kjærestene sine på det groveste. En felles venninne opplever ofte at denne jenta tar med seg kjæresten ut på middag sammen med venner. Hun sier ofte at hun skal betale, men det ender som regel med at han må trekke Visakortet. I følge vår felles venninne kan hun gjerne kjøpe seg en ny bok eller middag ute dagen etter uten å lide av spesielt dårlig samvittighet. Jeg har heldigvis aldri opplevd dette, men jeg har inntrykk av at hun liker å ta imot mer enn hun får, ja. Når hun stadig vekk etterspør gaver til over 50% av den summen hun ønsker å kjøpe for selv, merker jeg at det ødelegger givergleden litt, særlig med tanke på at hun er den som foreslår pris... Jeg føler på en måte at hun lurer meg bevisst, og det er ikke spesielt koselig. Mulig jeg bør sette grense på 100 kr neste år, ja. Men da senker hun vel sin innkjøpsgrense til 25 kroner eller noe.
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Er i hvertfall ikke særlig hyggelig å ha venner som bevisst går inn for å utnytte deg.
Gjest JennaC Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 Er i hvertfall ikke særlig hyggelig å ha venner som bevisst går inn for å utnytte deg. Å gi bort gaver er i mine øyne noe en forbinder med raushet og omtanke, men jeg føler ikke at det ligger veldig til grunne her, og da mister givergleden den opprinnelige piffen...
Gjest Dolce Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Har også "en slik" venninne, så i år kjøpte jeg en gave til henne for den tilsvarende summen hun bruker på gavene til meg. Gikk fint det.
Gjest Veronica Mars Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Hvorfor i alle dager gir dere gaver til slike "venninner"? Jeg hadde foreslått å slutte med hele gavekjøpingen jeg.
FrizzleSizzle Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Hvorfor i alle dager gir dere gaver til slike "venninner"? Jeg hadde foreslått å slutte med hele gavekjøpingen jeg. Jeg også. Så flau oppførsel...
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Avtal dem samme prisen neste år, men kjøp noe for ca 100 kr du og..
Gjest ¤J¤ Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 Synes dette høres merkelig, og muligens sleipt ut. Hun kunne da isåfall gitt deg to pocketbøker. Tror jeg kanskje ville foreslått å droppe hele gaven. Synes det bare blir rart når hun holder på sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå