Gå til innhold

Bekymret for hunden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bekymret for hundesnuppa mi. Det går nå på tredje dagen hvor hun nesten ikke har spist eller drukket noe.

Hun virker ellers i grei form, har gått lang tur og vi har lekt i ettermiddag. Da er hun i skikkelig slag. Men utover det bare ligger hun der og virker, tja......deprimert......

Vet virkelig ikke hva dette skal bety.....Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis bikkja mi ikke hadde spist eller drukket noen verdens ting på tre dager hadde jeg dratt til dyrlegen..

Skrevet

Litt har hun jo fått i seg, men ikke akkurat mye å skryte av. Skal jeg oppsøke dyrlege nå i jula, må jeg kjøre ca 10 mil en vei......Normalt ville jeg selvfølgelig oppsøkt syrlege, men hun virker ikke syk, liksom......

Skrevet

Jeg tror ikke det, men aldri godt å vite. Hun er uregelmessig sånn. Kan gå 8 mnd mellom noen ganger.....hmm.....takk for tipset:)

Skrevet

Nå har hun da spist halvparten av maten sin, hvert fall. Da kan matmor roe seg litt ned igjen......:))

Skrevet

Hunden min har heller ikke spist noe særlig de siste par dagene, men det tror jeg skyldes at han fikk en "overdose" julaften. Han var ikke sammen med meg, så jeg tror "noen" har puttet i ham vel mye ribbe og medisterkaker...

For øvrig er ikke hunder avhengige av å spise hver dag og de kan gå ganske lenge uten mat uten å ta noen skade av det. Oppholder de seg utendørs, drikker de gjerne også en del vann som vi ikke ser eller legger merke til.

Så lenge den ikke har feber, leker og går på tur som normalt og ikke kaster opp, tror jeg ikke jeg ville ha bekymret meg så veldig. Følg imidlertid med på avføringen. Er den veldig løs ("Suppe") eller veldig hard (Får det ikke til...) kan det være noe annet hvis det fortsetter ut over et par døgn.

Skrevet

Pass i hvertfall på at hun får i seg nok veske. Det skal faktisk ikke lang tid uten vann til før de blir dehydrert! Synes du burde ringe en dyrlegevakt i det minste. Jeg hadde uansett tatt turen 10 mil for hunden min. Jeg er bedre føre var...

Skrevet

Har noen startet rakett oppskyting litt for tidlig i nærheten av deg? Hunder kjenner jo på seg at det er noe som kommer snart tror jeg.

Skrevet

820 90 102 er nummeret til dyrlegevakta, og dit kan du ringe både dag og natt :)

Lykke til!:)

Skrevet

Nå har hun spist både i går kveld og i dag. Jeg væter opp foret hennes, så væske får hun i seg. Spiser ikke mye, men noe blir det da.

Litt rakettoppskyting er i gang rundt her, og hun er livredd for det, så det kan vel ha en sammenheng. Syns det er helt fortvilet med alle disse rakettene når man har en hund som er så redd som min er. Det smeller jo i minst en uke.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...