Gå til innhold

Invitasjonene er ferdige!

Imax

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ferdig med invitasjonene (vi gifter oss 16. aug). Det er deilig! Har et par til som må sendes ut, det er jammen et stort prosjekt å finne alle adresser (for ikke å snakke om navn på typene til alle kusinene mine...).

Bilde av invitasjonene ser du her:

http://www.elitefoto-gronland.no/album/sho...um.php?id=18765

Kort forklaring om hvordan jeg har laget dem:

Teksten er skrevet i Word med Merced skrift (lastet ned fra nettet) i Word. Jeg har lagt arket vannrett og har fått 2 invitasjoner på ett ark og justert marger (litt styr, man må bare pusle litt og printe og prøve seg frem). Da passer den akkurat i en vanlig konvolutt.

Så er invitasjonene brettet slik at det får "dører". Jeg har festet en hvit perle på en tynn ståltråd i sølvfarge (Panduro) og bare brettet rundt den ene "døren", snurpet sammen på baksiden.

Så er "døren" forseglet i sølv med vårt eget monogram. Har fått laget stempel med monogrammet vårt (kontakt en gravør). Det tok litt tid før jeg fikk teken på å voksseglet, man må ha mye voks på ett sted før man gnir voksen utover og så stempler. Monogrammet har jeg fått en på jobben til å lage (men du kan lage et vanlig et greit selv i photoshop). Du får også kjøpt stempler med hjerter og ringer osv, dersom du ikke vil ha eget monogram (+ styret!).

Arkene har jeg kjøpt på Norway Design i oslo. Papiret er tykt, men det kostet ikke mer enn i underkant av 300,-. for ark, konvolutter og voks.

Send evnt. en PM til meg dersom du ønsker å få tilsendt Word-dokumentet (med korrekte marger osv).

Da var det bare resten av forberedelsene igjen...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Skikkelig fine invitasjoner, og så absolutt ett godt tips for alle som skal lage selv!!! Vi får våre trykt og de skal hentes på Onsdag. Bor i utlandetfor tiden, og her koster det ikke så mye som hjemme i gamlelandet... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som med dere mangler vi også et par adresser.

Deres var super lekre!

Men! :o I tillegg til fullt navn, kan man også se deres tlf nr!! Bare slik at du er klar over det. Jeg prøver å være litt mer forsiktig på nettet! Lett å glemme her inne, med så mange koselige jenter. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var kjempefine. Enkelt og elegant - akkurat etter min smak....... Jeg lagde også ganske enke innbydelser, og de er nå sendt ut. Har fått positive tilbakemeldinger. OG DET ER JO MORO!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......er så misunnelig..........

Skulle ønske det var 2004 nå for da hadde vi hatt

svardato akkurat i dag.....

.....................sukk.................... :-?

gleder meg så masse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg i rekken av de som synes invitasjonene deres er rålekre. Lykke til med resten av bryllupsforberedelsene.

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ehem, du er klar ovet at alle nå vet ditt egentlige navn og hvor du skal gifte deg?

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flotte invitasjoner! Også så flott font da. :ler: (Vi brukte den samme på alle våre skriftlige "ting" i vårt bryllup.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...