Cata Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Siden jeg fikk bra tips her da jeg jaktet på vaskemaskin for et par år siden så prøver jeg igjen. Nå er nemlig kjøleskapet mitt døden nær. Jeg trenger kjøl og frys (og helst ikke mer enn 170-180 høyt siden jeg har mikroen stående oppå). Tenker i retning Bosch, Siemens eller Electrolux, men er mottakelig for andre innspill også. Og så vil jeg ha det mest mulig støysvakt, siden mitt snart 20 år gamle Evalet har brummet fra dag en (og nå bråker det fælt ) . Noen som har erfaring med de tre merkene jeg tenker på og kan anbefale eller fraråde? Regner med det blir handel like over nyåret, så takker for tips på forhånd her.
Gjest Gasse Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Kjøleskap er ikke akkurat høyteknologi lenger. De er heller ikke utsatt for store påkjenninger slik som vaskemaskiner, så det er mer de ikke-tekniske tingene du bør se etter. Strømforbruk, støy og vaskbarhet er faktorer jeg kommer på i farten. I tillegg bør du sjekke om hyller og skuffer ser svake ut og om det er spinkle detaljer som kan gå i stykker. Spør også om ekstra hyller og skuffer er lett tilgjengelige om noen år. Selv om jeg har hatt eller vært borti en rekke kjøleskap, kan jeg dessverre ikke anbefale eller fraråde spesielle merker. Nå har jeg et Miele-kombiskap som burde vært absolutt topp, men det bråker mye mer enn de andre jeg har hatt (slår seg av med et smell).
Gjest Kjøleskapsgjest Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Bosch KGN 36A10 ble best i test i Forbrukerrapporten. 185 cm høyt, meget lavt strømforbruk (A+), avrimingsfri fryserdel, filter for å fjerne vond lukt, sirkulasjonssystem for jevn temperatur i hele skapet, lavt støynivå (42 dB), praktisk innredning med glasshyller og flaskeholder. Skapet leveres i hvit og stål utførelse, og med logo fra Siemens eller Bosch. Erfaringsmessig er dette en produsent med god kvalitet og driftstid, ønsker du bedre må man gå over på de noe dyrere Mieleskapene. Prisen for dette skapet ligger rundt 6500-7000 kr. Hva er din prisklasse? Passer høyden? Ønsker du stål/hvit utførelse?
Cata Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2007 Takker og bukker Kjøleskapgjest. Den linken skal sjekkes. Pris rundt 6-7000 skal jeg nok kunne leve med. Vil helst ha et som er ca. 170 høyt for jeg må ha mikrobølgeovnen stående oppå, men ser jo at jeg kan ende med 185 også. (Så får jeg heller klatre på en stol eller noe når jeg bruker mikro.) For øvrig så skal jeg ha hvitt. Har hvite fronter på skapdørene så jeg tror hvitt blir finest i det lange løp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå